Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Annorlunda underline tavla..

Diskussion i 'Vintage' startad av falten, 8 december 2013.

1. falten
    Trådstartare

falten Stadsbo

Försökt söka efter liknande utan succés, men detta måste väl vara en rätt ovanlig kombination,
    underline och samtidigt T-märkt tavla. Var lite sugen på den också på auktionen men boetten var relativt sliten...

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2592/vara/994550

NiklasArvid gillar detta.
  2. CharlieSocks

CharlieSocks Stadsbo

Tavla och visare var väl inte direkt dunderfräscha heller :p
    Men riktigt snygg combo annars.
    Ordentligt trevliga, och underskattade, klockor det där.

falten gillar detta.
  3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Underline tavla, man lär sig något nytt varje dag på KS. Var tvungen att googla eftersom jag aldrig hört det förut.

eriksson850 gillar detta.
  4. Per

Per Björklövens finest

Underline är ju inte helt glasklart om man ska vara ärlig. Sett 7928or som också har underline och t swiss t. Swiss känns klart vanligare men jag trodde att underlinen alltid tydde på tritium istället för radium?

Denna var lite kul. Skicket lite tråkigt dock.

Aquaracer2, falten, _jonte och 1 annan gillar detta.
  5. Falcone

Falcone Stadsbo

Ungefär lika glasklart som utropstecken-urtavlorna :)

Finns även underline med T<25 Swiss. Ännu ingen konsensus om den exakta innebörden och Rolex kommer förstås inte att berätta vilken av den handfull teorier som finns som är korrekt (om någon).

falten gillar detta.
  6. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Jag tycker att den ser ut att vara i bra skick! Det är väl Kaplans klassiskt dåliga lampa som spökar!
    Är inte allt annat glaset!?

7. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Ibland blir man lite förvirrad över bildkvaliteten på Kaplans. Detta är samma klocka. Jag tvekade länge att köpa den för
    jag tyckte att klockan hade en allt för gulnad tavla. När jag fick hem den och jag tog några bilder - jag är en kass fotograf -
    var tavlan i mycket bättre skick än vad jag trodde. Jag är lite kritisk till deras bilder! Har ni samma erfarenhet!

_jonte, Per och Aquaracer2 gillar detta.