• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Antimagnetiska klockor

Apansson

Torpare
Var inne och testade omegan idag. Gillade verkligen modellen faktiskt. Blir en häftig med gult brytning mot det svarta. Det enda negativa är nog Pcl. Riktigt trevlig modell, här är en kass bil från affären.
image.jpg

Går ju på ett kick att borsta mittlänkarna. :) Kommer bli jäkligt sugen på nya AT 38.5-skyfall med nya Master Co-axial-verket.
 

DrDre

Patek
Jag tror att en antimagnetisk klocka skulle matcha mig bra. Jag har tapetserat alla väggar i mitt hus med aluminiumfolie för att undvika kosmisk strålning. En milgauss blor som kronan på verket när jag tar mig ut från min strålningsskyddade jordkula.

Man kan komplettera detta med en foliehatt. Funkar superbra.
 

Ryttaren

Rolex
Har inte IWC rekordet fortfarande från mitten 80-talet med denna?

Testades till 3.7 Miljoner A/m vilket borde vara ca 45.000 gauss (rätta mig om jag är ute och cyklar med konverteringen).

Finns 2700 tillverkade om nån känner för att hosta upp lite pengar :)

image.jpg


"IWC was involved in an ambitious project to create a completely antimagnetic wristwatch. One of the secrets of this Ingenieur’s success was a nobium-zirconium alloy, which is extremely difficult to work with but was chosen for the balance spring. The soft-iron case that had been used to protect the movement was suddenly superfluous. This high-tech Ingenieur was tested several times in magnetic resonance scanners and withstood an incredible 3.7 million A/m."
 
Var inne och testade omegan idag. Gillade verkligen modellen faktiskt. Blir en häftig med gult brytning mot det svarta. Det enda negativa är nog Pcl. Riktigt trevlig modell, här är en kass bil från affären.
image.jpg


Sweeet!

Ser att den ligger strax över 30k inom EU sprillans ny, vet su vart den ligger prutad och klar här iSvedala?
 
Topp