Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

AP diver vs. Chronograph

Diskussion i 'Diskussion' startad av M021, 23 juli 2013.

1. M021
    Trådstartare

M021 Friends of KS

Hej Alla likasinnade!

Har tidigare släppt frågor kring panerai tankar, tack för dom reflektionerna,har nu även släppt in AP i leken kände och klämde på en panda "standard" kronografen här om dagen, helt såld!

Så, läste tidigare recension på divern och är riktigt sugen på den. Först och främst gillar jag den inre bezel ringen, och att tavlan ger ett lugnare intryck. Ser man på service kosnaderna sjunke den också drastiskt ur ett mer praktiskt perpektiv jämfört med kronografen.

Men givetvis vill jag lufta mina tankar här på vägen, diver, kronograf eller PAM 292?

2. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Divern, men ytterst få kan bära upp den då den är för stor. Designen är topp dock!

3. Per

Per Björklövens finest

Chronon är en Royal Oak och Divern är en Royal Oak Offshore. Här är den stora skillnaden. Personligen föredrar jag RO:n då den bärs sundare. Divern är dock benhård.

Servicekostnaden är några tusenlappar snällare på Divern som har cal 3120. Slå dock ut det på var sjunde år du servar så gör det inte jättemycket. Gå på chronon. :)

4. Bomier

Bomier Friends of KS

Från:
    Bangkok
    Sjalv kopte jag Divern for nagra manader sedan, och ar tok nojd trots att jag har sma handleder... jag tycker inte klockan bars allt for stort... :)

Trivs mycket bra med den, skulle garna komplitera med en 15300!
    Lite bilder:

Mvh
    Micke E
    :)

M021, daviden, vaniljglass och 1 annan gillar detta.
  5. DrDre

DrDre Friends of KS

Har du funderat på en Patek Aquanaut? Kanske kan vara ide att spana in också.

M021 gillar detta.
  6. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Divern är riktigt fet.

M021 och cab gillar detta.
  7. Gurra

Gurra Torpare

Fantastiskt fin, är den bekväm att bära under längre perioder trots storleken?

8. Bomier

Bomier Friends of KS

Från:
    Bangkok

Inga som helst problem att bara langre perioder :)
    Det anda som jag kan komma pa som negativt ar att den har grymt mycket fina blanka och matta ytor/vinklar pa boetten som valdigt latt far repor (och i varsta fall aven dings), sa jag anvander inte min klocka nar jag gjuter cement eller byter tak plattor... :)

Mvh
    Micke E

9. kalufsen

kalufsen Präst

Toksnygg!

10. M021
    Trådstartare

M021 Friends of KS

Dom jag kikar på är egentligen AP ROO, diver/alternativt lägre segmentet i chronograhp familjen, men jag är väl inte ute och cyklar när jag påstår att kronografen också finns i ROO?

11. Per

Per Björklövens finest

Ah självklart. I princip alla vanliga ROO's är kronografer. Trodde du menade Royal Oak när du skrev så där. :)

Lycka till med valen. Grymt fina klockor som inte kommer att göra dig missnöjd.

Bomier och M021 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield