• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AP tar fram högljudd ROO

hedbrg

Panerai
Stygg som stryk i mitt tycke, men ska ha en repeater som tydligen ska höras väl trots vattenresistensen.
Repeater är trots allt en av dom coolaste funktionerna på en dinka (strax efter månfas ;)) så big plus i min bok, går ju att peta in under manschetten så slipper man kolla på den!

1417012945044


http://www.hodinkee.com/blog/pre-si...search-a-new-protoype-minute-repeater-for-all
 

BME

Cartier
Inget som jag någonsin skulle få för mig att bära men roligt att studera detaljerna/delarna/lösningarna :)
 

lex

Omega
Den hade varit hur snygg som helst med det "vanliga" ROO caset, det där ser rätt kantigt och märkligt ut... Är det för att det ska höras ordentligt den ser ut sådär?
 
Man behöver ju inte gå på designmässig härdsmälta för att peta in en repeater. IWC har löst det snyggt tycker jag...
(Håller med om att det är en jävligt ball komplikation)

iwc192_im.jpg
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Skitfula klockor men har vissa kvalitéer tycker jag ändå. Boettformen tycker jag faktiskt om även om den är för lång, 'halvera' upp och ned ifrån tavlan emot slutet så hade den varit schysst. Sen är visarna ganska snygga, speciellt den orangea sekundvisaren.

Resten är en designmässig härdsmälta dock. Någon borde ju seriöst avgå för den där extremt fula tourbillionen/open heart..
 

Lunkan

Cartier
Urk... De skändar Gentas mästerverk :-( ska hålla hårt i min panda om det är så här nästkommande modeller ska se ut.
 
Topp