• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Army/Stealth-klocka, tips sökes

Podal

Omega
Hej,

Jag ska köpa mig en militär/army-klocka som jag tänker använda till jakt och fisketurer.

Kan väl till denna klockan tänka mig ett kvartsurverk och inget mekanisk då den kommer ligga still ganska mycket. Har några förslag nedan men andra mottages tacksamt, budget för denna klocka +/- 15k.

Har kikat lite på Tag Heuers Formula 1 Chronograph som jag tycker är trevlig, pris ca 12k

a1PqQBv.jpg


Annars har ju Luminox några modeller som kostar ca 3k, blir ju lite mer budget och då utrymme för ngn annan fin klocka ^^.

xJZh9Vf.jpg


Igen, tacksam för kommentarer eller andra förslag.
 

BME

Cartier
Blir det mer military/army än detta? :)
Har koll på temperatur, höjd över havet mm mm... Samt i beskrivningen så kan man bla läsa: These GW-9400 watches are designed for professional users, such as rangers and rescue workers.
Har själv beställt en för att jag inte kunde låta bli med leverans i veckan!
(bild stulen från nätet)
casio-g-shock-gw-9400-rangeman-watch-01_zps40fe2c3c.jpg
 

Podal

Omega
Tack för tipsen så långt. Ska kolla CWC lite närmre, Oris är lite väl Clean och Casio'n alldeles för "brutal" enligt mitt tycke..^^ men keep 'em coming.....

Gillar ju Breitling och har sett denna LE, men tycker det är lite väl mycket pengar för det jag ska använda den till, ca 35K.

ps4OGqD.jpg
 

Daniel J

Omega
Casio gchock 7900?
Suunto core all black?

Fiskeklockor ska vara praktiska och brutala.
Ingen elegans eller finess behövs.
 

Maro

Audemars
Även jag slår ett slag för CWC, perfekt på alla sätt och vis. jag fastnade för en modell när jag läste ditt topic. inte min klocka ej heller testat men hitta en bild som jag lånar.

Heter Stealth tror jag:

 

Camo00

Patek
Gillade min Citizen Nighthawk riktigt mycket, så det är mitt tips:

Eco-Drive, stealthig, lättavläst tavla, bra lume, bekväm som attan och dessutom med Slide Rule Bezel dvs en inbyggd miniräknare!! Bra pris också, under 2k från Asien...


_MG_9621.jpg
 

frere

Audemars
2-Faktor
Tritiumtuber är grymt och gör en quartz-beater både roligare och tooligare. Luminoxen, eller kanske ännu hellre trasern som plattfot nämnde.
 

Dammen

Cartier
CWCs dykare kanske kan vara nåt? Kanske inte så mycket stealth men används av brittiska armén om jag inte minns fel. Tycker de är coola och prisvärda.

CWC%2BSBS%2B09.jpg

Brittiska flottan om jag inte missminner mig. Den finns ju också i en stealthigare variant, nämligen CWC SBS, Special Boat Service.

http://www.cwcwatch.com/sbs-divers-watch.htm

Eller det kanske var den svarta varianten du visade upp, svårt att se på bilden? :)
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Brittiska flottan om jag inte missminner mig. Den finns ju också i en stealthigare variant, nämligen CWC SBS, Special Boat Service.

http://www.cwcwatch.com/sbs-divers-watch.htm

Eller det kanske var den svarta varianten du visade upp, svårt att se på bilden? :)

Flottan... självklart :) Nej, det var nog inte den varianten. Men den du länkade är väl ett ypperligt förslag till klocka för trådskaparen.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Gillar du breitling så har jag en aerospace som kommer att komma ut på köp o sälj inom en snar framtid. Väl inom din budget. Kan PMa bilder om du vill, har inga bilder i mobilen nu.
 
Topp