• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Artego 300, 3,80 kr/gram

Edit: Har kollat tidshållningen lite närmare och det visade sig att den har sackat efter 40 sek på 24 timmar, När jag tog på den igår vred jag bara upp den ett par varv och 7 tim har jag sovit (och jag ligger still som en klubbad säl) hursomhelst känns det inte helt 100 så jag hyvlar priset till 3,80 kr / gram till totalt en tusing. Vidare är jag mottaglig för diverse bytesobjekt, allt från dinka i samma prisklass till lämpligt antal backar god öl...


Hallå, dags för liten rensning, till alla ivriga spekulanter erbjudes ett st Artego 300m med Miyota automatverk.

Klockan var defekt när jag fick den i en deal tillsammans med lite annat och jag har pysslat lite efter förmåga.
Kronhalsen satt löst mot boetten och satt således fast i själva kronan.
Efter att med milt våld och div hemgjorda tänger vadderade med tejp fick jag isär eländet utan några skador och funderade lite hur den borde sättas fast i boetten... eftersom jag är kille, frågade jag ingen, utan gick helt sonika på jakt efter ett lim som funkar på metall. Lokala macken kunde erbjuda följande som användes och verkar funka so far, har använt klockan i ett par dagar skruvat in och ut kronan onödigt mycket och halsen sitter fortfarande på rätt ställe.

2014-09-16 13.57.51.jpg


Så nu när allt verkar sitta ihop, och klockan ändå är öppen tänkte jag att lite polering kan ju inte skada, den var ganska repig och jag var inte helt nöjd med den matta ytan som var original. Sagt och gjort en tur ut till garaget och lite kärlek från Arboga gjorde susen.

2014-09-16 13.58.42.jpg



Tja, så här blev det


2014-09-16 15.12.25.jpg


2014-09-16 14.04.34.jpg



Observera att allt pyssel är gjort med mer känsla och envishet än egentlig kunskap, alla packningar är återanvända och den är inte provtryckt. Men den tickar och går, har precis noterat sekunderna och satt den på armen, återkommer i morgon med ev. avvikelse.

Det som ligger på vågen ingår, inget annat, varken i form av tillbehör eller servicehistorik (har ingen aning själv).

Med 3,80 kr / gram landar vi på det oerhört extremt prisvärda 1000 kr. Ev frakt i postens gröna ingår fortfarande för enkelhetens skull.

F2F prioriteras, men skickar självklart vid behov, jag och klockan finns i Sthlms västra förorter.
Bytesförslag och skambud är välkomna, byten endast i samma prisklass denna gång och inga sura miner om jag tackar nej.

Bytesrätt: Ej vid F2F då är det bytt är bytt, kommer aldrig igen som gäller. Vid distansaffär går det såklart att ångra sig om något inte stämmer alls med ovan beskrivning. Hör av dig i rimlig tid med rimliga argument så kommer vi nog överens.

Med önskan om en fortsatt skön eftermiddag.
/K
 

Bilagor

  • 2014-09-10 08.22.59.jpg
    2014-09-10 08.22.59.jpg
    107.4 KB · Visningar: 111
Topp