Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Att våga eller inte våga.

Diskussion i 'Vintage' startad av Joachim, 18 november 2012.

1. Joachim
    Trådstartare

Joachim Stadsbo

Ska man våga bända loss en fastnad insert eller helt enkelt köpa en komplett bezel till??? Jag vill men är nog för feg för att gå loss på den.
    Men det blir ju så snyggt!!!!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Bifogade filer:

2. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Jag säger våga. Ditt inlägg ser fräscht ut och saknar den ömtåliga punkt sub-inläggen har vid pärlan kl 12. Så flippa av vridringen och tryck av den inifrån. Se till att trycka på en så stor yta som möjligt så minimerar du risken för brott.

Dock har jag aldrig bytt inlägg på en 1675a, men på min plastflinga gick det utmärkt.

3. Joachim
    Trådstartare

Joachim Stadsbo

Den sitter som berget alltså:( för mkt pengar och patina på spel för att chansa, får bli att köpa en bezel och ha 2 olika kompletta. Tips på någon som kan ha en till salu?

4. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Ok, verkar det som någon fäst inlägget med klister? Annars kanske 5-56a fungerar.

Angående vridring har jag dålig koll, men man kan inte få en ny från AD? Borde annars vara det billigaste alternativet. Hoppas det löser sig då det nya vridringsinlägget är farligt fint.

5. Joachim
    Trådstartare

Joachim Stadsbo

Ja klister finns nog med i bilden här:( fan jag var så sugen på att byta idag!!
    Ska kolla på VRF om någon har en bezel att skicka över.

6. Per

Per Björklövens finest

Tryck bara. :)

Vill du fega då kan du testa lägga den i frysen en timme eller så och sen poppa lös det. Kyla krymper saker sägs det. ;)

Lim håller saker på plats men brukar sällan göra det omöjligt att få loss. Iofs har jag inte sett din bezel men jag tror nog att våld löser ditt problem.

7. Joachim
    Trådstartare

Joachim Stadsbo

Ha ha ja jag får kanske testa det när jag byggt upp tillräckligt mod, alternativt druckit en bag in boxare:)