• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Att våga eller inte våga.

Joachim

Omega
Ska man våga bända loss en fastnad insert eller helt enkelt köpa en komplett bezel till??? Jag vill men är nog för feg för att gå loss på den.
Men det blir ju så snyggt!!!!



Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk HD1353237244.623794.jpg
    ImageUploadedByTapatalk HD1353237244.623794.jpg
    63 KB · Visningar: 586
  • ImageUploadedByTapatalk HD1353237281.921789.jpg
    ImageUploadedByTapatalk HD1353237281.921789.jpg
    54.3 KB · Visningar: 589

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Joachim skrev:
Ska man våga bända loss en fastnad insert eller helt enkelt köpa en komplett bezel till??? Jag vill men är nog för feg för att gå loss på den.
Men det blir ju så snyggt!!!!

Jag säger våga. Ditt inlägg ser fräscht ut och saknar den ömtåliga punkt sub-inläggen har vid pärlan kl 12. Så flippa av vridringen och tryck av den inifrån. Se till att trycka på en så stor yta som möjligt så minimerar du risken för brott.

Dock har jag aldrig bytt inlägg på en 1675a, men på min plastflinga gick det utmärkt.
 

Joachim

Omega
Aurum skrev:
Joachim skrev:
Ska man våga bända loss en fastnad insert eller helt enkelt köpa en komplett bezel till??? Jag vill men är nog för feg för att gå loss på den.
Men det blir ju så snyggt!!!!

Jag säger våga. Ditt inlägg ser fräscht ut och saknar den ömtåliga punkt sub-inläggen har vid pärlan kl 12. Så flippa av vridringen och tryck av den inifrån. Se till att trycka på en så stor yta som möjligt så minimerar du risken för brott.

Dock har jag aldrig bytt inlägg på en 1675a, men på min plastflinga gick det utmärkt.

Den sitter som berget alltså:( för mkt pengar och patina på spel för att chansa, får bli att köpa en bezel och ha 2 olika kompletta. Tips på någon som kan ha en till salu?


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Joachim skrev:
Aurum skrev:
Joachim skrev:
Ska man våga bända loss en fastnad insert eller helt enkelt köpa en komplett bezel till??? Jag vill men är nog för feg för att gå loss på den.
Men det blir ju så snyggt!!!!

Jag säger våga. Ditt inlägg ser fräscht ut och saknar den ömtåliga punkt sub-inläggen har vid pärlan kl 12. Så flippa av vridringen och tryck av den inifrån. Se till att trycka på en så stor yta som möjligt så minimerar du risken för brott.

Dock har jag aldrig bytt inlägg på en 1675a, men på min plastflinga gick det utmärkt.

Den sitter som berget alltså:( för mkt pengar och patina på spel för att chansa, får bli att köpa en bezel och ha 2 olika kompletta. Tips på någon som kan ha en till salu?


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Ok, verkar det som någon fäst inlägget med klister? Annars kanske 5-56a fungerar.

Angående vridring har jag dålig koll, men man kan inte få en ny från AD? Borde annars vara det billigaste alternativet. Hoppas det löser sig då det nya vridringsinlägget är farligt fint.
 

Joachim

Omega
Aurum skrev:
Joachim skrev:
Aurum skrev:
Joachim skrev:
Ska man våga bända loss en fastnad insert eller helt enkelt köpa en komplett bezel till??? Jag vill men är nog för feg för att gå loss på den.
Men det blir ju så snyggt!!!!

Jag säger våga. Ditt inlägg ser fräscht ut och saknar den ömtåliga punkt sub-inläggen har vid pärlan kl 12. Så flippa av vridringen och tryck av den inifrån. Se till att trycka på en så stor yta som möjligt så minimerar du risken för brott.

Dock har jag aldrig bytt inlägg på en 1675a, men på min plastflinga gick det utmärkt.

Den sitter som berget alltså:( för mkt pengar och patina på spel för att chansa, får bli att köpa en bezel och ha 2 olika kompletta. Tips på någon som kan ha en till salu?


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Ok, verkar det som någon fäst inlägget med klister? Annars kanske 5-56a fungerar.

Angående vridring har jag dålig koll, men man kan inte få en ny från AD? Borde annars vara det billigaste alternativet. Hoppas det löser sig då det nya vridringsinlägget är farligt fint.

Ja klister finns nog med i bilden här:( fan jag var så sugen på att byta idag!!
Ska kolla på VRF om någon har en bezel att skicka över.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tryck bara. :)

Vill du fega då kan du testa lägga den i frysen en timme eller så och sen poppa lös det. Kyla krymper saker sägs det. ;)

Lim håller saker på plats men brukar sällan göra det omöjligt att få loss. Iofs har jag inte sett din bezel men jag tror nog att våld löser ditt problem.
 

Joachim

Omega
Per skrev:
Tryck bara. :)

Vill du fega då kan du testa lägga den i frysen en timme eller så och sen poppa lös det. Kyla krymper saker sägs det. ;)

Lim håller saker på plats men brukar sällan göra det omöjligt att få loss. Iofs har jag inte sett din bezel men jag tror nog att våld löser ditt problem.

Ha ha ja jag får kanske testa det när jag byggt upp tillräckligt mod, alternativt druckit en bag in boxare:)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Topp