• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Niklas

Rolex
2-Faktor
Nu blev jag lite nyfiken, så säljaren menade att en ny 15300 listade 130 000, och hade kort leveranstid?

Visst det är inte helt omöjligt att få fram en NOS, men de som lyckas får privat ringa ett par AP butiker runt om i världen först. Eller vänta på lista. Så det är låga odds. Har en känsla av att den säljaren inte hade så bra koll egentligen.

Listpriset på 15202:an stämmer dock, fast kötiden är rätt lång.

Nu är jag ute på väldigt tunn is men om inte mitt minne sviker mig helt så har jag tidigare pratat med Nymans om just 15300 och de satt på några helt orörda NOS i lager.
Kan ha rört sig om en annan modell så lyncha mig inte om jag är fel ute..
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Nu är jag ute på väldigt tunn is men om inte mitt minne sviker mig helt så har jag tidigare pratat med Nymans om just 15300 och de satt på några helt orörda NOS i lager.
Kan ha rört sig om en annan modell så lyncha mig inte om jag är fel ute..

De sa samma till mig faktiskt, och jag skrev upp mig på listan, men de varnade om att det kunde ta ett par år att få en...
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Nu är jag ute på väldigt tunn is men om inte mitt minne sviker mig helt så har jag tidigare pratat med Nymans om just 15300 och de satt på några helt orörda NOS i lager.
Kan ha rört sig om en annan modell så lyncha mig inte om jag är fel ute..

Sjukt! Var du inte lite sugen på att klippa en?

De sa samma till mig faktiskt, och jag skrev upp mig på listan, men de varnade om att det kunde ta ett par år att få en...

Men om de finns på lager, varför måste man vänta?
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Sjukt! Var du inte lite sugen på att klippa en?

Nja. Har ju min 15202 i stål redan.
Nu när jag tänker efter var det 15300or (roseguld) de hade i lager.
Tyvärr räckte inte min budget till en ny från dem utan jag köpte en begagnad ute i europa istället.
IMG_0765.JPG
 

Luminor

Cartier
2-Faktor
Vilket hade gjort det hela ännu bättre då 15202 är ännu mer eftertraktad än en 15400 med blå tavla...

(kanske mer troligt en blå 15300 NOS??? vilket även det nog smäller högre än en 15400...)
Som sagt så nämnde @Mw79 att han var hos AD och inte Boutique, så därför var sannolikheten att han hittat en 15400 i blå obefintlig.
Kan hålla med om att 15202 är mer eftertraktad än en 15400, men kan även tänka mig att marknaden i Asien kan se annorlunda ut än här, tänkt till mängden AD etc.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Vilket hade gjort det hela ännu bättre då 15202 är ännu mer eftertraktad än en 15400 med blå tavla...

(kanske mer troligt en blå 15300 NOS??? vilket även det nog smäller högre än en 15400...)
Som sagt så nämnde @Mw79 att han var hos AD och inte Boutique, så därför var sannolikheten att han hittat en 15400 i blå obefintlig.
Kan hålla med om att 15202 är mer eftertraktad än en 15400, men kan även tänka mig att marknaden i Asien kan se annorlunda ut än här, tänkt till mängden AD etc.
Dum som jag var så frågade jag inte vilken ref den blå var så kan inte hjälpa till att reda ut det. Är nästa helt säker på att den var mindre än den 15400 som jag tittade på.
Sedan så ser marknaden annorlunda ut i Asien, inte alls svårt att hitta 15400 direkt i butik utan väntetid och det går även att förhandla om priset så inte som hemma med kötid. Men och andra sidan så är det ingen brist på AP AD och inte som Sverige med bara en.
 

watchdreamer

Panerai
Nu är jag ute på väldigt tunn is men om inte mitt minne sviker mig helt så har jag tidigare pratat med Nymans om just 15300 och de satt på några helt orörda NOS i lager.
Kan ha rört sig om en annan modell så lyncha mig inte om jag är fel ute..
Jag fick samma information för ett tag sedan, men då handlade det om att det möjligen hade en 15300 kvar som ej var såld, det är väl iofs inget konstigt med det?
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Min halvåret gamla 15400 som första månaderna gick nära +-0 per dag har senaste månaderna börjat gå lite snabbt. Väldigt jämn gång enligt timegraphern men dock lite för snabbt. Gäller fortfarande AP's riktlinjer som de hade offentligt på sin hemsida fram till för något år sedan?
The adjustment performed in horizontal and vertical positions (5 in all) enables Audemars Piguet to guarantee a daily variation in rate of the watch of between -3 and +12 seconds per day when it is worn on the wrist.
Moreover, an index or inertia-block regulating system enables further fine-tuning of this result according to the indications provided by the wearer. In such a way one can regularly achieve a rating precision of less than +10 seconds a day, meaning a maximum gain of 5 minutes per month
 
Topp