• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Fred72

Cartier
Den här rackarn har vilat tillräckligt i klocklådan. Nu kör vi.
DSC_0356.JPG
 

Melle

Breitling
IMG_0353.PNG
Jag har ju köpt en AP och räddat livet på en GMT, givetvis är jag med på detta!

Edit: fel jävla tråd :/ men det kanske inte är fel att dra lite trafik till BCF-tråden.
 
Hej,
Inget ont menat men vad är grejjen med AP klockorna?
För en amatör som mig ser inte urverket så flashigt ut på de med "insyn på baksidan" om man jämför med tex en Lange & Söhne. Med tanke på priset jämfört med tex Rolex måste det vara något speciellt, kan någon upplysa mig lite vad man får för pengarna? Är de mindre känsliga än Patek? Jag är genuint nyfiken och vill lära mig mer och detta är inte en diss mot AP.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hej,
Inget ont menat men vad är grejjen med AP klockorna?
För en amatör som mig ser inte urverket så flashigt ut på de med "insyn på baksidan" om man jämför med tex en Lange & Söhne. Med tanke på priset jämfört med tex Rolex måste det vara något speciellt, kan någon upplysa mig lite vad man får för pengarna? Är de mindre känsliga än Patek? Jag är genuint nyfiken och vill lära mig mer och detta är inte en diss mot AP.
Läs den här artikeln så har du lite bakgrund: https://www.gentlemansgazette.com/audemars-piguet-breaking-rules/ Jag rekommenderar även att läsa kommentarerna som indirekt svarar på dina frågor.
 

Luminor

Cartier
2-Faktor
Detta kanske är känt sedan tidigare, men när jag besökte APs butik i New York så fick jag reda på att om man köper klockan från en Boutique får man 5 års garanti istället för den vanliga 3 (2+1).
 
Senast ändrad:

BadkarsPiraten

Vacheron
Hej,
Inget ont menat men vad är grejjen med AP klockorna?
För en amatör som mig ser inte urverket så flashigt ut på de med "insyn på baksidan" om man jämför med tex en Lange & Söhne. Med tanke på priset jämfört med tex Rolex måste det vara något speciellt, kan någon upplysa mig lite vad man får för pengarna? Är de mindre känsliga än Patek? Jag är genuint nyfiken och vill lära mig mer och detta är inte en diss mot AP.

Känn på en tycker jag.
Känner väldigt noggrant på borstningen av boetterna och länk som AP utför på sina klockor.
Kolla noggrant på poleringen.
Och ta en titt på det vackra urtavlorna.

Det är en väldig konst i det dom har gjort, och samtidigt världens snyggaste design enligt mig.
 

Raste

Cartier
Pledge Member
Känn på en tycker jag.
Känner väldigt noggrant på borstningen av boetterna och länk som AP utför på sina klockor.
Kolla noggrant på poleringen.
Och ta en titt på det vackra urtavlorna.

Det är en väldig konst i det dom har gjort, och samtidigt världens snyggaste design enligt mig.
+1 på den. Fantastiska ur!
 
Topp