• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Tjabo

Rolex
2-Faktor
För att du jämför 5 år med 50?

Poängen var att en klockans popularitet vid lansering inte spelar roll för dess prisutveckling. Rolex batman va inte särskilt populär vid lansering men går för rejält premium idag. Samma visa med hulk. Jag hade också tex chansen för inte sååå många år sen att köpa en 15300 för 65000 (silver tavla) men tackade nej. (Idiot som jag är 🤬). Har en kompis som torskade pengar på daytona för mindre än 10 år sen. Osv osv osv.
 

Svante7

Omega
F722B124-FDCB-4C2B-8BB7-B7FE43161D45.jpeg
 

PJZ

Cartier
Nån som har stött på/ägt en 26124ST.OO.D018CR.01? Hittade precis denna modell och den är i storleken jag tycker är perfekt för en RO (39MM)

Såhär ser den ut:
1619145733083.png


Finns både på gummi, läder och länk tydligen. Vore kul att höra lite tankar, vad ni tycker och om ni sett den tidigare?
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Nån som har stött på/ägt en 26124ST.OO.D018CR.01? Hittade precis denna modell och den är i storleken jag tycker är perfekt för en RO (39MM)

Såhär ser den ut:
1619145733083.png


Finns både på gummi, läder och länk tydligen. Vore kul att höra lite tankar, vad ni tycker och om ni sett den tidigare?
Tycker den är mkt trevlig.
Bara sett den tidigare reffen, 26120 IRL. Vill minnas att jag upplevde den som lite väl tjock.
Ska såklart sitta på länk.
377A4AD7-A518-4654-9AE2-2253259C3024.jpeg
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Nån som har stött på/ägt en 26124ST.OO.D018CR.01? Hittade precis denna modell och den är i storleken jag tycker är perfekt för en RO (39MM)

Såhär ser den ut:
1619145733083.png


Finns både på gummi, läder och länk tydligen. Vore kul att höra lite tankar, vad ni tycker och om ni sett den tidigare?

Skulle rekommendera den äldre modellen 26120ST som fanns på länk och med en trevligare font på tavlan.
Vill minnas att 26124ST kom antingen 2016 eller 2017 och var rätt svårsåld trots att marknaden var het på 39mm.
 

PJZ

Cartier
Skulle rekommendera den äldre modellen 26120ST som fanns på länk och med en trevligare font på tavlan.
Vill minnas att 26124ST kom antingen 2016 eller 2017 och var rätt svårsåld trots att marknaden var het på 39mm.
Tack för tipset! Håller helt klart med dig, cleanare och renare tavla än 26124ST! Antar att de går att lösa gummi på 26120ST om man skulle vilja ha?
 

PJZ

Cartier
Funkar dessutom bra med vit tavla. Toppen som sommarklocka.
Hittade en bild när jag provade @Feskarn s gamla
ADB22C8F-9F3A-4F9F-A03B-2E555C0A6E83.jpeg
Riktigt sexig!! Gillar den redan mer än den blåa (26124ST)... tror fan vita är strået vassare än svart! Tack för bild!


Märkligt nog är jag idag mest förtjust i den vita tavlan,
Under alla år dom tidigare modellerna i 39mm var produktion var vit den som fick minst uppskattning av mig.
Hur många år va den i produktion? Vita som postades i tråden så riktigt trevlig ut.. måste göra lite mer research på hur den svarta upplevs!
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt sexig!! Gillar den redan mer än den blåa (26124ST)... tror fan vita är strået vassare än svart! Tack för bild!



Hur många år va den i produktion? Vita som postades i tråden så riktigt trevlig ut.. måste göra lite mer research på hur den svarta upplevs!
2006-2015

Fanns en innan i gult guld på länk med samma Tavel layout med ref 25730BA
 
  • Like
Reactions: PJZ

PJZ

Cartier
Jag är andra ägaren på den, väldigt sparsamt använd och i nyskick.
Väldigt nöjd med klockan, fin tavla och storleken är perfekt 👌
Nice! Vore kul att få se IRL nån gång :) ska se om jag hittar nån till vettigt pris här borta, allt har ju sprungit iväg på senaste tiden känner jag! Oavsett, grattis till en oerhört fin pjäs.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Ser bilder på uppdaterade Divern. Och saknar min gamla 15703. Faktiskt en av få sålda klockor som jag saknar. Stulen bild.

Edit. Saknar sock inte prisuppgiften på den stundande servicen när jag sålde den.
1618691006702.jpeg
Samma lika för mig.. Paneraidåre som jag numera är har jag dock aldrig slutat sakna min gamla 15703:a..
..som dessutom var servad och hade det uppdaterade verket...

1F26AE92-AEA1-492E-8392-DCB837FAF28C.jpeg
 
Senast ändrad:

Stevo

Omega
Igår var en dag jag aldrig trodde jag skulle få uppleva. Att bli en ägare till en AP!!
Tanken var att jag skulle gå in på Nymans och köpa ett rött armband till min Panerai (samma modell som på min avatar), men det slutade helt annorlunda.
Jag gick förbi "Pre-owned" glasmontern och fick syn på en AP Safari. En AP modell som jag alltid har gillat.
Bad om att få titta och testa den. Och BAM!!! Den sitter som ett smäck och ser så jädra fin ut på min handled!
Utan att tveka så slår jag till på den och VIPS... Så har man blivit en ägare till en AP bara så där.



IMG_5852.jpeg
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Igår var en dag jag aldrig trodde jag skulle få uppleva. Att bli en ägare till en AP!!
Tanken var att jag skulle gå in på Nymans och köpa ett rött armband till min Panerai (samma modell som på min avatar), men det slutade helt annorlunda.
Jag gick förbi "Pre-owned" glasmontern och fick syn på en AP Safari. En AP modell som jag alltid har gillat.
Bad om att få titta och testa den. Och BAM!!! Den sitter som ett smäck och ser så jädra fin ut på min handled!
Utan att tveka så slår jag till på den och VIPS... Så har man blivit en ägare till en AP bara så där.



IMG_5852.jpeg
Riktigt fin, sitter bra på dig! Grattis!
 
Topp