• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AVGJORT! Tävling! 2000 POST COMPETITION VINNAREN KORAD!

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vi RUSAR mot forumets inlägg #2000.....det måste vi fira!

Och på Klocksnack firar vi REJÄLT...så en enkelt tävling för alla registrerade medlemmar...

2000 Post Competition
...eller 2kPC som vi väljer att kalla det (bara för att det låter ballt...)!!!


Reglerna är enkla...den som postar inlägg nummer 2000 vinner en GRATISPLATS i passarounden, om man vill köra i NYTT eller VINTAGE väljer man själv... (värde 350-500 SEK)...

Det är ca 70 poster kvar till inlägg nummer 2000 så....

Ladies and gentlemen...please start you engines...!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Tävling! 2000 POST COMPETITION Tävling!

Ah, klassisk stand off...alla lurkar, ingen vågar lägga....kom igen nu... :lol:
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Tävling! 2000 POST COMPETITION Tävling!

Ta da! Vi har slagit igenom 2k inlägg! Skitkul!

Vi ska kolla forumprogramvaran vem som bombade in #2000! Stay tuned! :D
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Och vinnaren är.......

Tekniken är konsulterad och det var sannerligen på håret...efter en 10 minuters stand off med lurande i vassen, iskalla blickar och nervösa fingrar på avtryckarna så brakade det loss i en klassisk shoot out i bästa vilda västern stil! :mrgreen:


(här hade jag lagt in en bild på krutrök om jag hade haft en...men tänk Dodge City, huvudgatan, pang pang och bara en man i poncho som fortfarande står upp...ja ni hajar konceptet...)


Så....vem är denna mystiske främling som iskallt avtryckarfinger prickade inlägger nummer 2000...........

Jo, dagens sharp shooter är..........
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.......wait for it.......
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


jakob.dala


Stort grattis! Du har en free roll i passarounden. Kontakta Eric Jajjamensan P för detaljer!

Och tack alla flitiga postare! Snyggt postat! :cool:
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Man tackar.
Det gäller ju att skjuta både högt o lågt.
Denke skrev:
Tekniken är konsulterad och det var sannerligen på håret...efter en 10 minuters stand off med lurande i vassen, iskalla blickar och nervösa fingrar på avtryckarna så brakade det loss i en klassisk shoot out i bästa vilda västern stil! :mrgreen:


(här hade jag lagt in en bild på krutrök om jag hade haft en...men tänk Dodge City, huvudgatan, pang pang och bara en man i poncho som fortfarande står upp...ja ni hajar konceptet...)


Så....vem är denna mystiske främling som iskallt avtryckarfinger prickade inlägger nummer 2000...........

Jo, dagens sharp shooter är..........
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.......wait for it.......
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


jakob.dala


Stort grattis! Du har en free roll i passarounden. Kontakta Eric Jajjamensan P för detaljer!

Och tack alla flitiga postare! Snyggt postat! :cool:
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

3 miljoner lär nog passeras under 2019 :)

Screenshot_20190108_113457.jpg
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
3 miljoner lär nog passeras under 2019 :)

Screenshot_20190108_113457.jpg

Då siktar vi på 3M tävling tycker jag ;) ping @Hook @Leben :D
Så med utgångspunkt från första inlägget av @Hook i tråden https://klocksnack.se/threads/tack-för-i-år-ks.104580/ där det framgår att det skrivs 1600 inlägg om dagen så kommer inlägg 3M infalla 22 augusti 2019.
Medger att det (kanske) finns några brister i min excellenta förutsägning, men kom ihåg vart ni såg det först! :cool:
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Då siktar vi på 3M tävling tycker jag ;) ping @Hook @Leben :D

Det var ett uppmärksammande, (inofficiellt förvisso), för inlägg 1.000.000 som @mattande lyckades pricka in varpå han blev belönad med en fräsig titel. Jag vill minnas att det även bubblades kring inlägg 2.000.000, men att det aldrig redovisades vem som hade skrivit det? @Hook @Leben

https://klocksnack.se/threads/1-000-000-inlägg-coming-up.42379/

Så med utgångspunkt från första inlägget av @Hook i tråden https://klocksnack.se/threads/tack-för-i-år-ks.104580/ där det framgår att det skrivs 1600 inlägg om dagen så kommer inlägg 3M infalla 22 augusti 2019.
Medger att det (kanske) finns några brister i min excellenta förutsägning, men kom ihåg vart ni såg det först! :cool:

Inlägg 1.000.000 gjorde den 13 augusti 2015 av @mattande så med en tillväxtfaktor att ta hänsyn till skulle jag gissa på ett tidigare datum :)

https://klocksnack.se/threads/1-000-000-inlägg-coming-up.42379/page-3#post-1003962
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Som det ser ut nu så når vi gränsen 3M inlägg imorgon, d.v.s. 20 september. Det innebär att min synnerligen obegåvade gissning slog fel på 3 månader vilket innebär 200 spänn till BCF.

IMG_0087.jpg


Stort grattis till KS för att ni lyckas engagera så mycket att ni drar in 3 miljoner inlägg på 7 år!
Keep up the good work!
 
Topp