• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa dykarklockan under 10K?

Mark-IX

Cartier
Valde CWC för storleken till min taniga handleder.
IMG_3607.JPG
 

Oljud

Omega
Vill ju gärna slå ett slag för titan, så sjukt bekvämt att bära till vardags. Min vardagsbeater är Seiko SBDC007.

IMG_4288.jpg


Annars så är ju Seiko SKX007 larvigt prisvärd och snygg (inte titan)
IMG_4053.jpg


Själv har jag börjat snegla på en blå Squale Professional 1521. (Bild snodd från the interwebs)
squale1521.jpg


//M
 

Platinum

Cartier
En billig G-shock tills du har läst på lite mer och kanske känt på ett par klockor, annars någon begagnad med okej andrahandsvärde så du slipper förlora så mycket ifall du vill prova på något nytt (vilket du antagligen kommer vilja eftersom det finns så otroligt många roliga alternativ).
 

mmx

Cartier
Om du jämför DS Action med HydroConquest, vad var det som gjorde att du mer gillade HydroConquest?

En mera allmän fråga kring dessa klockor, hur slagtåliga är klockorna? Jag skulle gärna kunna använda klockan när jag är ute på äventyr.
Jag har har hydroconquest (mek), är mycket nöjd. Den tål mer än dina armar & händer, så det är helt lugnt att ha den på äventyr.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Är lite lat med bilder, men personligen tycker jag att intressanta klockor i den prisklassen är Longines Legend Diver (begagnad), Squale och Sinn 104.
 
Tjena Mr.Marre din rackare! Personligen är jag på jakt efter en Orient Ray med blå urtavla. Lär kosta runt 2k men som jag förstått ska det vara en riktigt prisvärd dykare. 41.5mm och 200m vattentät.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Om du jämför DS Action med HydroConquest, vad var det som gjorde att du mer gillade HydroConquest?

En mera allmän fråga kring dessa klockor, hur slagtåliga är klockorna? Jag skulle gärna kunna använda klockan när jag är ute på äventyr.
DS står ju för Double Security!
http://www.certina.com/sv/ds-concept

Jag använder min DS Action Diver dagligen i jobbet, och har gjort det i säkert 2 år.. Får ta mycket stryk men tickar på som den ska utan problem :)
img_2749-jpg.430636

img_2782-jpg.407546


Känns för övrigt som en väldigt prisvärd klocka i min bok!
 
Topp