• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa gästsängen

zeke_varg

Omega
Tjena,

Vad erbjuder ni era gäster att sova i? Vi har haft vanliga sängar men de tar upp rejält med plats. Jag lämnade över en säng till grannen idag och funderar nu på uppblåsbar säng när behov uppstår. Hur är dom 2023? Hittar inga bra tester. Ihopfällbar säng var en mardröm minns jag. Förr iaf.

Jag behöver hitta nåt mer praktiskt helt enkelt, som går att stoppa undan men är bra nog för 2 nätter.

Hur gör ni?
 

hedbrg

Panerai
Uppblåsbar är lika dålig nu som för tjugo år sedan. En hyfsad soffa slår det tio dagar i veckan. Köp till en tunn bäddmadrass så håller sig soffan fräsch
 
Tjena,

Vad erbjuder ni era gäster att sova i? Vi har haft vanliga sängar men de tar upp rejält med plats. Jag lämnade över en säng till grannen idag och funderar nu på uppblåsbar säng när behov uppstår. Hur är dom 2023? Hittar inga bra tester. Ihopfällbar säng var en mardröm minns jag. Förr iaf.

Jag behöver hitta nåt mer praktiskt helt enkelt, som går att stoppa undan men är bra nog för 2 nätter.

Hur gör ni?
Vi köpte hus och under tiden vi hade kvar lägenheten med möbler och annat skit så skaffade vi en stor luftmadrass från Jysk. Inte så bekväm men helt OK. Hög och bra men för några nätter fungerar den. Inget jag någonsin vill sova i igen men godkänd, krävdes lite öl och vin för att sova bra i typ. Och för att svara på din fråga så har vi den i gästrummet när vi får besök. Inte den skönaste sängen men den duger, enkel att blåsa upp och ta bort. Perfekt för en natt eller 2. 👍
 

Veratio

Cartier
Vi har gäststuga med en 160 cm säng, en vanlig soffa i huset, samt en 140 cm (?) luftmadrass i nödfall.

Tycker inte luftmadrassen är dålig alls. Vi sov på den några nätter vid en längre flytt (lastbilen tog några dagar) och vi var positivt överraskade. Den är köpt på Jysk, deras "dyraste", men är ofta på rea så är ändå billigt. Perfekt nödsäng.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Personligen föredrar jag en klassisk tältsäng (varför det nu heter så) framför att sova i en knölig soffa eller bäddsoffa med en skarv mitt i ryggen. Köpte en beggad sån här för några hundralappar för gäster som inte får plats i den riktiga sängen i gästrummet, vilket man givetvis har enligt @Shake&Bake s devis. :cigar:

Har även en stor soffa i biorummet om man nu hellre skulle vilja nyttja den.

Edit: inser att ovan kanske inte räknas som tältsäng men i mitt huvud heter det tältsäng. :D
 
Topp