Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bästa klockorna SIHH 2016

Diskussion i 'Diskussion' startad av JayJay, 22 januari 2016.

1. JayJay
    Trådstartare

JayJay Biskop

Vet att det redan finns en tråd om årets SIHH men där avhandlas allt högt som lågt. Här tycker jag vi kan lägga upp vilken nyhet man tycker är bäst, gärna med bild och/eller motivering.

Jag börjar.
    Årets i särklass bästa släpp är enligt mig Cartier Drive.
    Alla varianter är riktigt bra och med vettig prissättning. Den som ligger närmast till hands för mig är den vittavlade stålversionen.
    image.png

Gummo, bartoldous, Sveparn och 4 andra gillar detta.
  2. Nicbex

Nicbex Biskop

Pris? :)

3. Vesper

Vesper Präst

Från:
    Slussarna
    Runt 6000 Usd i stål.

Nicbex gillar detta.
  4. MånsT

MånsT Biskop

Jättesvårt att välja en favorit eftersom nästan alla tillverkare hade minst en enastående klocka. En av favoriterna är Langes nya Datograph med evighetskalender och tourbillon. Motivering: en levande klassiker som har tagit ytterligare ett steg framåt. Med klockan sätter även Lange Patek Philippe på pottkanten och visar att man är minst lika bra. Förmodligen strået vassare, i mina ögon. Att den kostar 3 miljoner bryr vi oss inte om :greedy:

Lange Datograph Perpetual Tourbillon 2.jpg

Bonusfavorit; AP Royal Oak Skeleton med dubbla balanshjul. Snyggaste skeletterade klockan och dubbla balanshjul är ju intressant.

audemars-piguet-royal-oak-double-balance-wheel-openworked-reference-15407-1.jpg

Sonos gillar detta.
  5. azcii

azcii Borgare

Från:
    City 17

Gummo och Anton gillar detta.
  6. Oscaro

Oscaro Biskop

Håller med dig om Drive, har tom börjat höra mig omkring hos ad's :D undrar lite vad den kommer lista i Sverige. Det finns dock en Cartier butik där jag bor så kanske ännu roligare att köpa där isf. Tycker även att nya ap roc i gulguld är löjligt bra, för att inte tala om deras ultra thin tourbillon
    image.jpeg

R0B, MJ24 och MånsT gillar detta.
  7. Sveparn

Sveparn Stadsbo

Håller med om de där om vi ser till klockor inom räckhåll prismässigt. Har suttit och dreglat över den hela morgonen och undrade om när den skulle dyka upp här :) Blir längtan till den dyker upp i butik och man får klämma.

8. JayJay
    Trådstartare

JayJay Biskop

Fast för mig är det inte bara för att den är inom prismässigt räckhåll. Tycker samtliga varianter är riktigt lyckade. Den dyraste ska lista 97000$ och känns ändå hyfsat prisvärd. Dock är det endast ngn av stålvarianterna som kan komma på tal för egen del.
    Vill också klämma IRL undrar vilka svenska butiker som kommer få hem den?

Sveparn gillar detta.
  9. R0B

R0B Präst

Den där är magiskt bra! :)

Oscaro gillar detta.
  10. Sveparn

Sveparn Stadsbo

Håller absolut med, de är magiskt fina. Prisjämförelsen var mest kopplad till att det finns mycket annat finns SIHH. En stål hade suttit riktigt fint så ska hålla utkik när de kan trilla in :)

Mårtenssons ur Brookfield