• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Baltic Watches.....quite nice eller?

BalticWatches

Breitling
Hey Guys,

Regarding the price range on which the BALTIC watches will be available in next April on Kickstarter, as you have already guess, it's not properly set yet. Although, i can say that it should be around 410€ for the first super-earlybirds on Kickstarter, and 260€ for the three hands super-earlybirds. (Both prices are -30% off our retail prices)

Its a pleasure to share with you a maximum amount of information about our brand. Its necessary for us to get feedback that can improve our project in many ways.

If you are interested by our watches, my advice is to subscribe to our newsletter to be aware of our lastest news. ;)

Cheers,
Etienne.
 

IlGattopardo

Cartier
2-Faktor
Baltic-Watches-Chrono-three-hand.jpg

Automatic Miyota 821A Movement
 

Oskar

Omega
Jag lyckades klämma en av de första. Tur att man inte behövde välja färg redan nu, har fortfarande inte bestämt mig. Gilt ska det vara, men blå eller svart tavla?
 
  • Like
Reactions: PJW

PJW

Audemars
2-Faktor
Jag lyckades klämma en av de första. Tur att man inte behövde välja färg redan nu, har fortfarande inte bestämt mig. Gilt ska det vara, men blå eller svart tavla?
Samma här. Gilt svart eller Cream... Klippte två då den ena är beställt av en polare, Svart/Silver.
 

par

Patek
2-Faktor
Jäklar vad bra, jag är riktigt riktigt imponerad. Känns som en klocka gjord av klockälskare för folk som är intresserade. Annars vore även 38mm fel format för pöbeln :)
 
Senast ändrad:

par

Patek
2-Faktor
Helt ok, men en kopia på något gammalt är inte så imponerande.

Är inte helt enkelt att göra en bra "remake". Andelen som vill ha mindre klockor är färre än tvärtom. Oftast blir en remake 42mm och uppåt o alldeles för stor, här vågar man ändå göra "rätt". Tycker många misslyckas med att få dimensioner/storlekar rätt när de försöker och det här var ett undantag som lyckats.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Är inte helt enkelt att göra en bra "remake". Andelen som vill ha mindre klockor är färre än tvärtom. Oftast blir en remake 42mm och uppåt o alldeles för stor, här vågar man ändå göra "rätt". Tycker många misslyckas med att få dimensioner/storlekar rätt när de försöker och det här var ett undantag som lyckats.
Skulle säga att det är väldigt enkelt, kopiera något gammalt som är bra och det kommer fungera. Ta ett urverk med rätt mått och gör den i samma storlek man alltid gjort. 38 mm är knappast speciellt litet, och är man en ny spelare på en stor marknad är det knappast särskilt nischat. Men de verkar ha lyckats så cred till 40-talsdesign!
 

par

Patek
2-Faktor
Skulle säga att det är väldigt enkelt, kopiera något gammalt som är bra och det kommer fungera. Ta ett urverk med rätt mått och gör den i samma storlek man alltid gjort. 38 mm är knappast speciellt litet, och är man en ny spelare på en stor marknad är det knappast särskilt nischat. Men de verkar ha lyckats så cred till 40-talsdesign!

Jag kan inte många kronografer som är 37-38mm utöver seagull 1963 och har ett mekaniskt verk. Tycker det känns ovanligt som nyproduktion
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag kan inte många kronografer som är 37-38mm utöver seagull 1963 och har ett mekaniskt verk. Tycker det känns ovanligt som nyproduktion
Finns en mängd. Däremot finns det för få manuella (eller tunna) kronografer i nyproduktion. Mao en gammal design, gammal storlek men ny kundgrupp. Har verkligen inget emot dessa ur men att slänga superlativ på dem förstår jag inte. En stilkopia är en stilkopia och kan knappast anses så häftigt och något värt att hylla.
 

zazuki

Omega
Jag ska nog ta och beställa mig en chrono, men vet inte vilken färg på tavla det ska bli.
 

Oskar

Omega
Nu har ju surveyn gått ut: vilken tog ni?

Jag körde på blue/gilt med open case back :)

(dock fortfarande lite velig :))
 
Topp