Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bara en MK-grej... Grand Seiko 6145-8050...

Diskussion i 'Diskussion' startad av 80talisten, 24 oktober 2013.

1. 80talisten
    Trådstartare

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Hiss eller diss? :)

yonsson, albinh, acce1999 och 1 annan gillar detta.
  2. Fiffi

Fiffi Bonde

det är hiss!

80talisten gillar detta.
  3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Ser väl trevlig ut, gillar länken.

80talisten gillar detta.
  4. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Ganska osäker dock angående länken om det är original till modellen eller om den är aftermarket....

_jonte?

5. _jonte

_jonte Friends of KS

Tror den är korrekt, men ingen modell jag har särskilt bra koll på. Snygg hursomhelst!

80talisten gillar detta.
  6. Kson

Kson Friends of KS

Snygg!

80talisten gillar detta.
  7. Måste tyvärr säga att som dom flesta GS så ser den rätt alldaglig ut, inte snygg inte ful men rätt tråkig!

8. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Nääää... Du pratar nog fortfarande i nattmössan nu..:p Hehe skämta bara.. Det har alltid varit GS:s filofosofi... - Enkelhet. Men jag förstår vad du menar.

9. naggge

naggge Friends of KS

Sjukt enkel...

Jens, Chrisse och POO gillar detta.
  10. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Jo... Men sen är ju Chrono-modellerna förhållandevis nya, från 2007. Annars har en typisk GS för mig rena och fina tavlor men med mycket detaljer som finns att upptäckas vid en närmre titt.

yonsson hade ju en del väldigt bra makrobilder som visade det på ett väldigt bra sett på sin GS.

11. naggge

naggge Friends of KS

Jag vet och håller egentligen med dig. Och för att vara lite on topic så är klockan fin men tråkig och har en förskräcklig länk. Din är betydligt snyggare.

12. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Jo även jag vidhåller min som betydligt snyggare, dock kul med svart tavla.. Sen ska man nog se upp så man inte faller ner i flipparträsket...

13. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    De där bilderna har väl alla sett 100 gånger vid detta laget. Om inte MK fattat nu så kommer han nog aldrig fatta.

14. Vad är det man ska fatta?

15. yonsson

Från:
    GBG
    Gilla då då.

16. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Det var inte till masterkiller jag skrev det... Det var till naggge.

17. yonsson

Från:
    GBG
    Du skrev ju MK i titeln...

18. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Jo men det vara bara för att påvisa att det var en tråd om en efterfrågan av åsikter om en viss modell, sådana trådar brukar ju masterkiller vanligtvis skapa... :)

19. Mr.Chang

Mr.Chang Präst

Från:
    Gbg
    Hiss manen,hiss!!!

20. Sond

Sond Friends of KS

Diss. Inga fina visare. Knubbiga och trubbiga.

21. acce1999

acce1999 Friends of KS

Tryckte på "gilla" tidigare idag. Återbesöker nu, för att konstatera att en sak jag gillar med Seikos vintage (och också nya "re-issue") är boetterna med de minimala bandhornen. De finns där, det är inte en dold infästning för banden, utan bara minsta möjliga "luft". Ger en speciell form på boetten. Väldigt mycket sjuttiotalskänsla, tycker jag (även om jag vet att själva boettformen kom tidigare). Har hunnit besöka Seiyas site en stund också...

A

80talisten gillar detta.
  22. Sond

Sond Friends of KS

Nu när du fäster min uppmärksamhet på det så. ser jag de korta bandhornen. Gillar det inte. Tycker det ser hoptryckt ut.

23. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Jag håller faktiskt helt med här! Faktum är att jag bara för någon månad sen aldrig skulle kunna tänka mig vintage, men _jonte har varit en stor inspirationskälla här på KS på det planet...:) och för Seikos del så har dom sin finaste historia på 60-talet där det hände en hel del och dom gjorde några av sina bästa kalibrar som dom tillverkat... och jag är nog också beredd att säga att Seiko släppte några av sina finaste modeller under slutet av 60-talet, främst GS-linjen i åtanke.

_jonte gillar detta.
  24. acce1999

acce1999 Friends of KS

Nej, det är ju väldigt stor skillnad i boetens "uttryck" om man jämför med de traditionella Rolex Oysterboetterna, som har så påtaglig bandhorn.

Med Oysterquartzen som undantag kanske. Där ser jag likheter, fast länken är ju integrerad.

A

25. acce1999

acce1999 Friends of KS

Vintage är kul. Min egen uppfattning om den här typen av boett har varierat. Från att inte ha kunnat önska mig något annat (klockmässigt alltså) som barn, till att inte alls gilla dem, för att återkomma nu igen. Snacka om att röra sig i cirklar.:D

80talisten gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield