Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bara jag som blir sugen på en 112?!?!? (eller vad suktar ni efter just NU?)

Diskussion i 'Diskussion' startad av Norrlänningen, 20 juli 2013.

1. Norrlänningen
    Trådstartare

Norrlänningen Präst

...jag satt som vanligt Lördag morgon (även söndag morgon), drack ett par koppar kaffe och lyssnade igenom Jan Johansson - Jazz på svenska. Detta är en ritual jag genomför varje helgmorgon efter att jag sett Magnum P.I på sexan. Just idag hade dom dock flyttat programtiden (igen!?) till 09:00 så hela min morgon blev kaosartad. :woot:

Nvåäl, jag satt och kollade runt som vanligt och det slog mig att jag måste ha en Panerai pam 112.

Vad vill jag då säga med detta?
    Inte mycket egentligen. Bara posta ett par bilder, samt tipsa om en förbannat bra skiva (Jazz på svenska, testa gärna Polska efter Höök Olle, eller klassikern Visa från Utanmyra).

Ha en trevlig helg och posta gärna vad ni har snöat in er på just för tilllfället!

wundlander, Jockinho och Skolläraren gillar detta.
  2. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Jag leker med tanken på att flippa min Panerai 422 till förmån för en JLC master compressor diving chronograph.... Får se var jag landar i den tankebanan....

3. Sond

Sond Friends of KS

Så många klockor, så lite pengar... Så kan jag känna just nu när jag ser denna klocka. Jag känner någonstans i bakhuvudet att jag saknar en Panerai. Jag vet inte riktigt när och hur jag ska bära den. Men de har en del fina saker, bl.a. den som du visare. Så ren, så fin och med sandwichdial.

gruby gillar detta.
  4. JayJay

JayJay Biskop

Pannan gör inget för mig för tillfället. Men en Sinn 856 UTC däremot... Som sagt så många klockor så lite pengar.

5. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Neeej! En JLC räcker och din panna är såå läcker!

6. Feskarn

Feskarn Kingen av Feskekörka

Från:
    Göteborg
    Suget efter en Panna finns där någonstans men det finns rätt många andra ur som känns mer intressanta tills jag kommit dit.

7. oscaroscar

oscaroscar Präst

Jag fick nyss ett starkt sug efter en 16610 efter att ha sett den i dessa klipp:

Så manlig och toolig dinka :D

Wii gillar detta.
  8. Crowolf

Crowolf Guest

Skulle vilja ha den till min fru. Är riktigt coolt med en machoklocka på en kvinna.

9. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    I know men när djävulen slår klorna i syndaren osv osv.... Tänkte spendera mellanskillnaden på en länk till reverson.... Och den där dykarkronon är sjuuuuuukt fet.... Fast i bakhuvudet finns en klassisk, ny, sportrolex.... Decisions decisions....

10. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Min fru sportar 16610. Hon är toolig som attans, medan jag surfar målar hon väggar, men hon är långt från manlig på något som helst vis :)[​IMG]

JayJay och Jokkmokkswe gillar detta.
  11. oscaroscar

oscaroscar Präst

Ah klart de är snyggt på tjejer med! :D
    Men klockan i sig är inte särskilt kvinnlig IMO

12. Jesper Fredson

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo
    Jag vill ha en breitling superocena heritage med vit tavla

13. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Är djävulen med i bilden är det svårt att värja sig... Flippade ju min panna eftrr en vecka så kör på du bara. :)

MKRGG gillar detta.
  14. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Då är det väl dags för dig att skaffa en ny panna ;)

Fryken gillar detta.
  15. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    De är ändå sjukt fina och cleana! Köp!

16. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Do I need to fuckin spell it to ya dude, köp min eller byt mot nån av dina rollar och lite deg ;)

Fryken gillar detta.
  17. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Glömt JLCn redan? :D Har för tillfället bara en...

18. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Satan släpar syndaren i håret och bitchslappar honom hårt :eek:

19. Vesper

Vesper Präst

Från:
    Slussarna
    Själv så kan jag inte släppa tanken på panerai 312, så jäkla läcker! :hungry:

nitram76 gillar detta.
  20. danne10

danne10 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    klart du ska ha en PAM, 112an är ju en av dom absolut snyggaste pannorna. Jag går i funderingar på att flippa min PAM390 och Exp2 och slå till på nåt rejält, dock oklart vad ännu :)

// Danne

21. Berg

Berg Bonde

Panerai 425 eller AP ROO...

M021 gillar detta.
  22. M021

M021 Friends of KS

Kom precis hem från florens där jag tittade in i den första Panerai butiken, MYCKET Fint! Medan influgna herrar satt med Richard mille på armarna och shoppade Panerai som lördagsgodis smög en annan runt i bakvattnet och mös, dock måste det tilläggas att bemötandet av en svettig turist med ett diskret armbandsur var oklanderlig! Svenska återförsäljare i allmänhet har lite att lära, så ja! Litet skidspår men PAM317 stal showen (tourbillion versioner bortfiltrerade Av likviditets praktikaliteter), MUMS.

leben och MKRGG gillar detta.
  23. JS

JS Friends of KS

Coolt!

Dock vet jag inte om en GMT-C är så diskret :D

24. cab

cab Friends of KS

Jag har hyffsat PAM11 sug just nu men får se vad det blir efter sommaren.

25. leben

leben El Patrón

Jag är inte Paneraisugen alls. Har iofs kvar mitt armband i rocka......:)

En 1803 i rosé däremot! Mums.

26. DW6900MS

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Är alltid lite sugen på att skaffa mig min första Panerai. Dock vet jag inte om det är den som hägrar. Sitter rätt lugn i båten just nu. Men suget efter en DJ är konstant hyggligt stort.

27. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Idag har jag svidat om min panna och insett att jag var lite förhastad häromdagen...den är ju jävligt frän.
    [​IMG] Svårt att välja idag.... Fast jag har ju ett konstant sug efter klockshopping....en gubb-dj och en vit 216570 och den där dykaren jag nämnde ovan och och och.... Äh, kanske skulle ta och kränga allt och bara köra min rosa casio :D

Mårtenssons ur Brookfield