• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Nej - och jag skulle inte heller åka dit om jag inte fick betalt för det.
Mässan är vidöppen om man betalar inträde, men det är (i alla fall av klockor som man vill se...) mer eller mindre helt stängt i montrarna, du får helt enkelt gå runt och titta i skyltfönster (och det kan du göra på roligare ställen).
Jag förstår. Tråkigt att höra som sagt. Två dagar bokade men då blir det nog en dag istället - resan ner är redan bokad. Då blir det bilmuseum eller annat kul istället den dagen. Tack för infon! Lika bra att få höra det.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Jag förstår. Tråkigt att höra som sagt. Två dagar bokade men då blir det nog en dag istället - resan ner är redan bokad. Då blir det bilmuseum eller annat kul istället den dagen. Tack för infon! Lika bra att få höra det.

Som sagt - jag har bara varit där i tjänsten (men det kan hända att de som bara besökt tycker något annat), men jag är rädd att man kan bli besviken om man vill se/känna på klockor och inte bara kolla imponerande mon(s)terbyggen. Det är en branschmässa, trots allt.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Denna hade ju varit mumma! :)
image.png

Nja, inget som jag föll för direkt. Tyckte inte om nyansen på den gröna färgen.

Då tycker jag nog att den här är snyggare. Också av Loevhagen.

image.jpg


Men jag vill inte ha en ny GMT i guld utan i stål.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nej - och jag skulle inte heller åka dit om jag inte fick betalt för det.
Mässan är vidöppen om man betalar inträde, men det är (i alla fall av klockor som man vill se...) mer eller mindre helt stängt i montrarna, du får helt enkelt gå runt och titta i skyltfönster (och det kan du göra på roligare ställen).
Det kostar väl typ 500kr/dag så lite kul måste det ju vara? :)
 

ArneF

Omega
Hoppas Tag Heuer äntligen kommer ut med sin Carrera CH80, som presenterades härom året men drogs snabbt tillbaka igen. Den nya in-house calibern ska vara något alldeles särskilt bra!
Carrera CH80 bild.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hoppas Tag Heuer äntligen kommer ut med sin Carrera CH80, som presenterades härom året men drogs snabbt tillbaka igen. Den nya in-house calibern ska vara något alldeles särskilt bra!
Carrera CH80 bild.jpg
Riktigt in house? Vet att de har ju tagit urverk från Credor (SEIKO) tidigare.
 

ArneF

Omega
Varken Hodinkee eller Calibre11 går emot Tag Heuers uppgift att urverket ska vara helt designat av Tag Heuer, så jag tror också på det. Tag Heuer gör säkert inte om misstaget när de kallade caliber 1887 för in-house, utan att berätta att grunddesignen kom från Seiko. För övrigt en väldigt bra caliber att arbeta vidare med.
 
Topp