• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2019 the tråd >>>>>

ScubaKing

Audemars
5AF9A5E4-23D3-4E99-AC3C-2EA73C232809.png
D6819515-B564-49A7-B17F-D298580B0CC3.png
Som alltid, en dag in kommer glittret fram. Ny rose saru (126755) och utvecklad smurf.

Det är ju ett fint hantverk. Men jag kan inte se när man skulle kunna bära någon av dessa. Funkar ju endast och möjligen till kostym och på nyårsmiddagen om man är P Diddy eller dylika. Alla andra tillfällen blir det ju bara brackigt och vulgärt.
 

Zalath

Panerai
Och inbitna 911-fans hade nog helst spolat tillbaka till 997 och stannat där också, men du vet hur det är, allt blir större, tyngre och fetare förr eller senare. Vi kan väl bara hoppas på att både Porsche och Rolex hittar tillbaka till sina bästa år även om jag tror att vi alla kan uppskatta vad de gör och representerar även idag.
911 är ju ändå en väldigt udda och mysig liten sportis, ingen kantig tjockis. Bra jämförelse med Rolex ändå, de gör ju lite mindre och mer klassiska klockor än många andra.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
MeteoritRolllexie var fin men tycker synd om fanboysen i övrigt, ingen WIS känsla alls över Rolex släpp känns kallt och stelt detta år.
Asia levererar hela paketet thank god! :cigar: Lifes good!
 

HSK

Patek
2-Faktor
Urverket kommer säkerligen komma in i mer köpvänliga priser så småningom - kanske (troligen) inte i budgetsegmentet dock. De behöver säkerligen trimma in produktionslinor och sådant för att få upp volym. Hög volym = lägre priser. Titta bara på Rolex :p
Jag har ingen aning om vad produktionskostnaden kan vara men troligtvis inte särskilt hög då det ändå är en vidareutveckling av deras befintliga eco-drive och den största kostnaden består nog i R&D. Det är en jäkla bedrift att lyckas med +/-1spy och man borde kunna få ner kostnaden rejält om man ställer om en större del av sortimentet till det nya verket samtidigt som det blir ett starkt försäljningsargument att de har världens mest exakta kvartsverk i en stor del av sortimentet.

Att hålla det exklusivt till lyxmodeller känns lite kontraproduktivt när man troligtvis lagt ner väldigt stora pengar i utvecklingen. Jag kände faktiskt inte ens till att de tillverkade så pass begränsade upplagor av extremlyx och majoriteten av deras utbud verkar faktiskt ligga under 10' så helt orimligt att det hittar till budgetsortimentet tycker jag inte att det är då det knappt finns några modeller som inte är budget. :D

Den enda informationen jag kan hitta på hemsidan är att "its accuracy and drive technology will continue in future models from 2019". Detta gäller alltså Citizens nya cal 0100 för att ge lite kontext.
 

AGRIF

Omega
2-Faktor
Stod på Eriksonurhandels instagram att det är något möte med Omega imorgon? Nån som vet om de kommer släppa något?
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Stod på Eriksonurhandels instagram att det är något möte med Omega imorgon? Nån som vet om de kommer släppa något?
"In fact, the Swatch Group is holding its own watch and jewelry fair for six of its high-end brands in Zurich during Baselworld. Called, ironically, "Time To Move," the show is reserved for retailers and includes Breguet, Blancpain, Glashütte Original, Harry Winston, Jaquet-Droz, and Omega."
https://www.hodinkee.com/articles/baselworld-2019-preview-uncertain-future
 

AGRIF

Omega
2-Faktor

nöt

Vacheron
2-Faktor
Nu har jag kollat titt som tätt på hemsidan men det verkar inte bli någon ny tavla till OP. Fula index på 36an och barntavlor med färgklickar på 34 och 39an...
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Alla ni som skriver att Rolex’s släpp är ”dödstrista”, ”risiga”, ”wtf” etc. Vad är det ni skulle vilja sett istället? Vad skulle gjort er upplevelse till wow? Helt nya modeller? Nya material som inte använts tidigare? Nya komplikationer till lågpris?

Fyll gärna på, vad förväntade ni er?

Jag tycker Rolex släppte stekheta och stenhårda Day-Dates. Kalas! Tyvärr köper jag ingen då de har polerade bandhorn vilket inte passar min smak, men de är riktigt läckra att titta på.
 
Senast ändrad:

hejsam

Patek
2-Faktor
Alla ni som skriver att Rolex’s släpp är ”dödstrista”, ”risiga”, ”wtf” etc. Vad är det ni skulle vilja sett istället? Vad skulle gjort er upplevelse till wowi istället? Helt nya modeller? Nya material som inte använts tidigare? Nya komplikationer till lågpris?

Fyll gärna på, vad förväntade ni er?

Jag tycker Rolex släppte stekheta och stenhårda Day-Dates. Kalas! Tyvärr köper jag ingen då de har polerade bandhorn vilket inte passar min smak, men de är riktigt läckra att titta på.
Jag hade vilja se en ny boettform post maxi case på sub och GMT modellerna som är nättare mer likt 5-siffriga i storlek.
Samt ett nytt glidelock till både sub och GMT som är mycket mindre och smidigare, behövs inte så många justeringssteg enligt mig.

Hade jag fått önska hade jag även sett DJ och DD med borstade bandhorn samt helborstade Oyster på GMT.
Gärna en Coke modell istället för Batman då jag aldrig tyckt den varit särskilt snygg!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag har ingen aning om vad produktionskostnaden kan vara men troligtvis inte särskilt hög då det ändå är en vidareutveckling av deras befintliga eco-drive och den största kostnaden består nog i R&D. Det är en jäkla bedrift att lyckas med +/-1spy och man borde kunna få ner kostnaden rejält om man ställer om en större del av sortimentet till det nya verket samtidigt som det blir ett starkt försäljningsargument att de har världens mest exakta kvartsverk i en stor del av sortimentet.

Att hålla det exklusivt till lyxmodeller känns lite kontraproduktivt när man troligtvis lagt ner väldigt stora pengar i utvecklingen. Jag kände faktiskt inte ens till att de tillverkade så pass begränsade upplagor av extremlyx och majoriteten av deras utbud verkar faktiskt ligga under 10' så helt orimligt att det hittar till budgetsortimentet tycker jag inte att det är då det knappt finns några modeller som inte är budget. :D

Den enda informationen jag kan hitta på hemsidan är att "its accuracy and drive technology will continue in future models from 2019". Detta gäller alltså Citizens nya cal 0100 för att ge lite kontext.
Oavsett produktionskostnad - om tillräckligt många är villiga att betala premium så kommer de att sälja för premium. Högre marginaler, högre status.
 
Topp