• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bespokehandskar från Hestra

De ser faktiskt ganska oförändrade ut. Jag har tyvärr burit handskarna lite mindre än jag velat. Bor numer på bilpendlingsavstånd från jobbet och går bara korta sträckor utomhus från parkering till jobb på vardagar och på helger väljer jag ofta andra handskar med tanke på fyra barn som man gärna vill kunna leka lite mer oömt med.

Med det sagt har jag säkert haft dem några hundra gånger i alla fall och de ser nästan ut som nya. Lite mörkare vid fogarna på fingrarna bara. Hade nog väntat mig en större patina med mörkare partier på knogar och där man tar i saker men det kanske kommer med mer användning.

20201125_220942.jpg
20201125_221220.jpg


Trivs fortsatt mycket bra med dem och blir lycklig varje gång jag får chansen att använda dem.
Kul! Tack för update! Fortfarande fantastiskt vackra! Äger själv ett par ofodrade peccary som jag kört sporadiskt med i snart tre år nu och det verkar som att de verkligen håller form, färg, sömmar och skinn rejält bra :)
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
De ser faktiskt ganska oförändrade ut. Jag har tyvärr burit handskarna lite mindre än jag velat. Bor numer på bilpendlingsavstånd från jobbet och går bara korta sträckor utomhus från parkering till jobb på vardagar och på helger väljer jag ofta andra handskar med tanke på fyra barn som man gärna vill kunna leka lite mer oömt med.

Med det sagt har jag säkert haft dem några hundra gånger i alla fall och de ser nästan ut som nya. Lite mörkare vid fogarna på fingrarna bara. Hade nog väntat mig en större patina med mörkare partier på knogar och där man tar i saker men det kanske kommer med mer användning.

20201125_220942.jpg
20201125_221220.jpg


Trivs fortsatt mycket bra med dem och blir lycklig varje gång jag får chansen att använda dem.
Trevlig tråd. Håller med fortfarande stiliga! Hade inte kunnat ha så fina handskar utan sånnadär senilsnören som dagisbarn har...
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Har ett par läderhandskar från Cerruti 1881 med cashmere-foder som är fantastiska, som jag tyckte var rätt pricey (1995:)..

Funderar nu på om jag behöver ett par ofodrade från Hestra haha!

Bra tråd!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag som tappar bort minst ett par handskar varje år undrar om du ska satsa på Hestra handcuffs?

 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Jag som tappar bort minst ett par handskar varje år undrar om du ska satsa på Hestra handcuffs?

Ett måste i skidbacken
 

Salesmayne

Panerai
Jag som tappar bort minst ett par handskar varje år undrar om du ska satsa på Hestra handcuffs?


Jag har på fullaste allvar tappat bort Hestra handskar för ca 8k de senaste 10 åren 😂🤯😱
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Hur upplevs de efter 8 år?
Dom är väldigt mjuka och följsamma, lite torra i skinnet där det nöts mycket (hundkopplet bla). Jag har fått reparera lite sömmar under årens lopp och dom töjde sig i princip en hel storlek under första året. Nu gör det inget på just dessa då jag kör en merinoliner i dom och bär dom under längre period än de andra ofodrade jag har. På de andra jag har gick jag ner 1/2 storlek för att köra dom ofodrade. Jag brukar ha 9 och dessa är nu snarare 10 medans de andra är 8,5 och sitter perfekt efter en säsong :)
Jag har tvättat dom under kranen med galltvål två gånger när dom varit riktigt skitiga efter skogspromenad, men jag tror Peccary mår bäst av att inte göra annat än att borstas, antagligen därför dom är lite torra (inte så det spricker, men torrare än andra delar av handsken).
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Dom är väldigt mjuka och följsamma, lite torra i skinnet där det nöts mycket (hundkopplet bla). Jag har fått reparera lite sömmar under årens lopp och dom töjde sig i princip en hel storlek under första året. Nu gör det inget på just dessa då jag kör en merinoliner i dom och bär dom under längre period än de andra ofodrade jag har. På de andra jag har gick jag ner 1/2 storlek för att köra dom ofodrade. Jag brukar ha 9 och dessa är nu snarare 10 medans de andra är 8,5 och sitter perfekt efter en säsong :)
Jag har tvättat dom under kranen med galltvål två gånger när dom varit riktigt skitiga efter skogspromenad, men jag tror Peccary mår bäst av att inte göra annat än att borstas, antagligen därför dom är lite torra (inte så det spricker, men torrare än andra delar av handsken).
Ok grymt! Då vet man vad man har att se fram emot. Fick rådet att helt undvika vatten i den mån det går.
 

vonhall

Rolex
De ser faktiskt ganska oförändrade ut. Jag har tyvärr burit handskarna lite mindre än jag velat. Bor numer på bilpendlingsavstånd från jobbet och går bara korta sträckor utomhus från parkering till jobb på vardagar och på helger väljer jag ofta andra handskar med tanke på fyra barn som man gärna vill kunna leka lite mer oömt med.

Med det sagt har jag säkert haft dem några hundra gånger i alla fall och de ser nästan ut som nya. Lite mörkare vid fogarna på fingrarna bara. Hade nog väntat mig en större patina med mörkare partier på knogar och där man tar i saker men det kanske kommer med mer användning.

20201125_220942.jpg
20201125_221220.jpg


Trivs fortsatt mycket bra med dem och blir lycklig varje gång jag får chansen att använda dem.
Bumpar en gammal men alltid aktuell tråd...
Nu har du fått använda dina handskar i tre år till! Är nyfiken på hur de känns nu?

Blev förövrigt så inspirerad av din tråd att jag beställde ett par handskar ifrån Hestra. Absolut ingenting märkvärdigt men de är tänkta för kalla hundpromenader 😊 Får återkomma när jag haft möjlighet att prova dem!
Hestra Utsjö: https://www.hestragloves.se/utsjoe-natural-yellow
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
Jag såg att tråden fått liv, så jag släpper också en uppdatering såhär 10år efter inköp…
IMG_0031.jpeg

Dessutom med samma klocka som för två år sedan 😎
IMG_0029.jpeg

Jag noterade att den förra bilden var ifrån oktober 2021 och löven hade fallit. I år kom hösten senare, men handskarna är i samma prima skick. Dock med nya merinoliners.
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
Bumpar en gammal men alltid aktuell tråd...
Nu har du fått använda dina handskar i tre år till! Är nyfiken på hur de känns nu?

Blev förövrigt så inspirerad av din tråd att jag beställde ett par handskar ifrån Hestra. Absolut ingenting märkvärdigt men de är tänkta för kalla hundpromenader 😊 Får återkomma när jag haft möjlighet att prova dem!
Hestra Utsjö: https://www.hestragloves.se/utsjoe-natural-yellow
Dom där är riktigt sköna 👌🏿😎. Liten brasklapp för älgskinn dock, det är inte speciellt slitstarkt, så tänk på hur du använder dom.
 

vonhall

Rolex
Dom där är riktigt sköna 👌🏿😎. Liten brasklapp för älgskinn dock, det är inte speciellt slitstarkt, så tänk på hur du använder dom.
Ajdå, var lite snabb på att trycka på köpknappen 😱 Tog för givet att älg var ett starkt skinn! Nu var de inte några jättepengar men det visar ju ändå att man får läsa på när man skall handla något som man inte har någon koll på 😂
 

zeke_varg

Omega
Så länge man tänker sig för är det ju inga större problem med läder överlag. Men vissa skinn är skörare än andra 😊
..o så tappar man bort dom innan dom är slut. Inget att oroa sig för alltså.

/ köpte hestrahandskar modell ca 1400kr för 3 år sedan. Dyrast by far för mig. Ena handsken försvann förra vintern när jag hade bråttom till tåget och jag har inte haft mage att kasta den andra. De var så dyra 😰
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
..o så tappar man bort dom innan dom är slut. Inget att oroa sig för alltså.

/ köpte hestrahandskar modell ca 1400kr för 3 år sedan. Dyrast by far för mig. Ena handsken försvann förra vintern när jag hade bråttom till tåget och jag har inte haft mage att kasta den andra. De var så dyra 😰
Jag kan själv vara en tankspridd filur i många sammanhang, men just att tappa bort handskar har jag klarat mig bra ifrån i vuxen ålder 🤞
 
Bumpar en gammal men alltid aktuell tråd...
Nu har du fått använda dina handskar i tre år till! Är nyfiken på hur de känns nu?

Blev förövrigt så inspirerad av din tråd att jag beställde ett par handskar ifrån Hestra. Absolut ingenting märkvärdigt men de är tänkta för kalla hundpromenader 😊 Får återkomma när jag haft möjlighet att prova dem!
Hestra Utsjö: https://www.hestragloves.se/utsjoe-natural-yellow

Jag är fortsatt väldigt nöjd. De kommer nog lite mer till användning nuförtiden. Har burit dem flera gånger bara senaste veckan. När temperaturen sjunker under nollan blir de dock för kalla för mer än en kort promenad. Skinnet är fortfarande i toppskick och man skulle verkligen inte kunna ana deras verkliga ålder.

20231117_072634.jpg

20231117_072650.jpg
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Jag är fortsatt väldigt nöjd. De kommer nog lite mer till användning nuförtiden. Har burit dem flera gånger bara senaste veckan. När temperaturen sjunker under nollan blir de dock för kalla för mer än en kort promenad. Skinnet är fortfarande i toppskick och man skulle verkligen inte kunna ana deras verkliga ålder.

20231117_072634.jpg

20231117_072650.jpg
Kan inte låta bli att tänka att de ser klumpiga ut i sömmarna längs fingrarna - och att tummen ser för lång ut(?)
Hur upplevs de? Jag gillar handskar som jag kan använda till att t.ex. trycka på (fysiska) knappar osv.
 
Kan inte låta bli att tänka att de ser klumpiga ut i sömmarna längs fingrarna - och att tummen ser för lång ut(?)
Hur upplevs de? Jag gillar handskar som jag kan använda till att t.ex. trycka på (fysiska) knappar osv.

Alla fingrar, inklusive tummen, är perfekt avpassade i längd. Sömmen går längs med konturen på fingret. Det är nog bara bilden som luras eller jag som har en osedvanligt lång tumme.

Gällande sömmarnas tjocklek tycker jag det ser snyggt ut. Lädret är också väldigt mjukt och följsamt så det upplevs inte alls klumpigt.

Är som sagt väldigt nöjd med dessa men de passar ett ganska smalt temperaturspann då de inte är fodrade. Korta promenader eller inte kallare än någon enstaka minusgrad är det som gäller.
 
Topp