• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Klahr

Omega
Tack! Ingen värstingspec men det nödvändigaste för mig.
Nä, blåtandsstreaming är, generöst nog, std nuförtiden

Åh, trist att behöva sälja en C63. Så grymma bilar
Haha, ja det är såna leveranstider nu vilket är helt sjukt med tanke att det första testet på M2 kom i förrgår.
Vad spanar du annars på att ersätta mercan med?
Jag behövde inte sälja C63:an men jag fick ett otroligt bra bud så det hade varit dumt att tacka nej. Dock så kommer jag nog aldrig hitta en lika fin tyvärr men men. Jag pendlar mellan M5, GT-R och Porsche Turbo. Corvette Z06 är brutala också :D Marknaden är dock rätt trist just nu. Bjuder på en sista bild på Mertzan!
IMG_6797.JPG
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Leveranstiden verkar inget rolig alls i större delen av Europa. Kommer ju dock en del demobilar som så klart kommer att säljas så småningom. Så om du inte har så stora krav på att speca bilen själv kan du säkert få loss en sån till våren/sommaren.

Ja, den är riktigt bra utrustad. Min hamnade på 530k innan rabatt.
Iom att helskinn, 19", parkeringssensorer, farthållare etc är standard så behöver man inte plocka på så mycket om man har en budget att tänka på.
Jag la endast till:
Metalliclack (Mineralgrå)
Svankstöd
Eluppvärmd ratt
Harman Kardon Stereon
Ljuspaket


Såhär kommer den se ut:
KyFHWpv.jpg

Bra val, Riktigt hårig den där!
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Är eventuellt inne på att importera en BMW från Tyskland. Hur är det nu det funkar igen.

Du cashar bilen hos handlaren (BMW aukt)
Du köper export skyltar
Du köper miljömärket
va händer sen... Nån som orkar?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Nu pratar jag inte om sänkning som bilden jag la upp utan en moderat sänkning.

Dem där 15mm du har på din ger en ganska så mycket annorlunda stans på bilen oavsett om du gillar det eller inte. Vet inte om är 18 eller 19" på din.

Fälgar och rätt sänkning är det som gör absolut mest för en bils utseende (i positiv bemärkelse) i min mening.

Hade "sportchassi" på Passaten och jag tror min TT hade något liknande.

På Passaten hade jag 18" och 19" på TT men utan sänkning så såg det inte bra ut i min mening

Som du ser så var det ganska så mycket mellanrum mellan däcket och hjulhuset
image.jpeg

Hatar, hatar, hatar (för mycket) wheel gap. Det värsta är äldre Audis, som t.ex. min B7a som har olika avstånd fram och bak. Mycket högre fram - ser ut som att bilen går på hälarna. :hungover:
 

Edin

Panerai
Hatar, hatar, hatar (för mycket) wheel gap. Det värsta är äldre Audis, som t.ex. min B7a som har olika avstånd fram och bak. Mycket högre fram - ser ut som att bilen går på hälarna. :hungover:

Håller med där. Ser ju förjävligt ut när det inte är proportionerligt. Att sen köpa kopior är något jag kan bli riktigt jävla förbannad på som jag tror folk här kan förstå men säkert har gjort. Inget illa menat men det är lika jävligt som i klockbranschen...
 

Johanw

Cartier
30 mm är inte så mycket visuellt på det åket. Jag provkörde en demobil med S-line chassit och 20" fälgar, det såg OK ut men jag tyckte den blev lite stötig...
Om man har plats för full S-Line och trelitersmotorn i budgeten, vill säga. Att ta snikdieseln och pimpa den för att den ska likna en "snabbare" modell kan lätt bli lite knas. Det är en glidarbil och inget fel med lite skönt gung i det chassit.

Är Co2-krav på jobbet så max 190hk Ultra som gäller på motor och därmed tycket jag inte det är motiverat att köpa fullt S-line paket. Dock ingår S-line exteriört nu så därför jag tittade på sänkning för att få den att se lite snyggare ut. Gällande stötigheten sa säljaren att fälgarna är mer avgörande än sänkningen. Så håller man sig till 18´så ska det göra stor skillnad.
 

Edin

Panerai
Är Co2-krav på jobbet så max 190hk Ultra som gäller på motor och därmed tycket jag inte det är motiverat att köpa fullt S-line paket. Dock ingår S-line exteriört nu så därför jag tittade på sänkning för att få den att se lite snyggare ut. Gällande stötigheten sa säljaren att fälgarna är mer avgörande än sänkningen. Så håller man sig till 18´så ska det göra stor skillnad.

Håller helt med dig vad gäller fälgar och kan även dementera detta. Dock tycker jag det är helt ok att "pimpa" lilla motorn. Har kompisar som åkt 316d med full M sport och navi som tjänstebilar då dom kör extremt många mil i tjänsten och ändå inte kan köra snabbare än 120-130 utan att bli av med jobb och körkort. Gick till och med att dra en Buster Magnum på släp efter. Säkert olagligt och inte bra men va fan, det gick. :D
 

LS

Panerai
2-Faktor
Tack! Ingen värstingspec men det nödvändigaste för mig.
Nä, blåtandsstreaming är, generöst nog, std nuförtiden

Åh, trist att behöva sälja en C63. Så grymma bilar
Haha, ja det är såna leveranstider nu vilket är helt sjukt med tanke att det första testet på M2 kom i förrgår.
Vad spanar du annars på att ersätta mercan med?

Grattis till en grym bil!
Det finns ju dock blåtands-streaming som extrautrustning? Jag trodde helt klart att det var standardutrustning.
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Grattis till en grym bil!
Det finns ju dock blåtands-streaming som extrautrustning? Jag trodde helt klart att det var standardutrustning.
Tack! :)
Det är standard. Det du kan köpa extra är paketet som har "dockan" för mobiltelefonen i armstödet.
Funktionaliteten för att streama Spotify ingår i standardutrustningen på M2.

Mvh
 

MrPlow

Rolex
Som sagt så är smaken som baken gällande stolarna. Volvo har generellt riktigt bra stolar men för min r*v passar VWs sportstolar med utdragbart lårstöd mycket bra. Vet att många kritiserar Volvos avsaknad av just lårstöd men allt beror ju på hur man är byggd. Har du uppgraderat dina stolar I Passaten till dem med massage och ventilation där det utdragbara lårstödet och tiltfunktionen utgår?

Gällande strålkastarna så är ju VW normalt sett snåla med ljuset. Det kostar ju 14400 extra att uppgradera från snikvarianten till full LED och ytterligare 4200 för Dynamic Light assist, men då är det bra ljus som borde tillfredsställa den mest petiga ljusknarkaren även på en norrländsk landsväg.
Ja, vi har också en Passat med de ljusen. Dagsljus på liksom! Och sen så älskar jag det dynamiska helljuset.
 

MrPlow

Rolex
Du har blivit grundlurad själv eller? Med tanke på dessa kommentarer så fort det pratas importbilar?
Nej, men jag har på nära håll sett hur det går till.

Men visst kan det finnas klipp att göra ute i Europa. Men om det verkar vara för bra för att vara sant så... Känns som att sannolikheten att bli lurad är alldeles för hög.
 

Klahr

Omega
Nej, men jag har på nära håll sett hur det går till.

Men visst kan det finnas klipp att göra ute i Europa. Men om det verkar vara för bra för att vara sant så... Känns som att sannolikheten att bli lurad är alldeles för hög.
Man ska absolut vara försiktig. Men att sannolikheten är hög att bli lurad av en auktoriserad handlare i Tyskland håller jag inte med om. Då är det lika stor sannolikhet att bli lurad av en svensk återförsäljare. Om man däremot börjar köpa riktigt billiga bilar av privatpersoner/skumma firmor i Ryssland eller Italien osv så är nog risken hög. Dock så är ju devisen - för bra för att vara sant = sunt förnuft.
 

MrPlow

Rolex
Man ska absolut vara försiktig. Men att sannolikheten är hög att bli lurad av en auktoriserad handlare i Tyskland håller jag inte med om. Då är det lika stor sannolikhet att bli lurad av en svensk återförsäljare. Om man däremot börjar köpa riktigt billiga bilar av privatpersoner/skumma firmor i Ryssland eller Italien osv så är nog risken hög. Dock så är ju devisen - för bra för att vara sant = sunt förnuft.
Alla bilhandlare försöker väl lura en på ett eller annat sätt ;) Även när jag köper ny bil känner jag mig lurad!
 

Chattras

Cartier
Jag skulle behöva lite tips av er bilfantaster :). Jag har idag en Cayenne Diesel 13 jag är påväg att byta. Va idag och testa en Macan S, bensinaren, och blev sjukt sugen. Tycker Cayennen är lite klumpig ibland plus att det vore kul att få lite drag i bilen igen. Är det någon här som har en Macan eller kört en en längre period som kan komma med lite åsikter. Eller är jag för enögd och borde titta på något annat än Porsche kanske innan jag slår till?
 
Topp