• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Richie

Audemars
2-Faktor
När tar ni fram era sportbilar i Stockholm? Kombis, svennebanansedaner och dylikt räknas inte :) För min del var jag nära att ta fram den igår men höll mig lite, pga stenskottsrisk.

Så en RS6 eller C63 AMG är ingen sportbil? :bored:
Sen förstår jag inte vad du vill få fram egentligen?
Det kvittar det väl om det är en "sportbil" eller ej? finns många som har finbilar som inte är en sportbil.
Eller du måste hävda dig eftersom du uppenbarligen har en "sportbil"?
 

Bjudko

Cartier
Så en RS6 eller C63 AMG är ingen sportbil? :bored:
Sen förstår jag inte vad du vill få fram egentligen?
Det kvittar det väl om det är en "sportbil" eller ej? finns många som har finbilar som inte är en sportbil.
Eller du måste hävda dig eftersom du uppenbarligen har en "sportbil"?

Nej det är en pappabil med stor motor,iaf enligt mig. Kan säkert diskuteras i några sidor om vi vill :)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Nej det är en pappabil med stor motor,iaf enligt mig. Kan säkert diskuteras i några sidor om vi vill :)

Ser ingen anledning till att diskutera vidare om det eftersom det förmodligen inte kommer leda någon vart.
Tyckte bara att ditt förra inlägg var väldigt lustigt, förstår inte vad skillnaden skulle vara vad för sorts bil du har? :)
 

Bjudko

Cartier
Ser ingen anledning till att diskutera vidare om det eftersom det förmodligen inte kommer leda någon vart.
Tyckte bara att ditt förra inlägg var väldigt lustigt, förstår inte vad skillnaden skulle vara vad för sorts bil du har? :)

"Sportar"(enligt trådens topic) man en bil så borde det ju vara något annat är en kombi eller sedan som finns i mångfald. Således en bil man kanske inte kör på vintern och då tar man väl fram den runt vårkanten som börjar närma sig. Men det är ju kul med de flesta bilar över lag.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
"Sportar"(enligt trådens topic) man en bil så borde det ju vara något annat är en kombi eller sedan som finns i mångfald. Således en bil man kanske inte kör på vintern och då tar man väl fram den runt vårkanten som börjar närma sig. Men det är ju kul med de flesta bilar över lag.

Well, imo finns det många sedaner och kombis som man kan "sporta" och som dessutom inte finns i mångfald..Det är dessutom inte helt ovanligt att folk har dessa som rena sommar/finbilar..
Så personligen ser jag ingen skillnad på att ta ut en sådan på våren mot att ta ut en "riktigt sportbil"
Men vi har uppenbarligen olika åsikter och uppfattning om detta :)
 

Edin

Panerai
Är nog på @Richie s linje. Du kan "sporta" löparskor men bara för att du har dom på dig betyder inte det att du är ute och joggar. Sen handlar väll ändå tråden om vilken bil man rattar då det även är mycket tjänstebils snack. Kul det med i min mening då jag själv inte kör nyare bilar i dagsläget som när jag jobbade på Sixt..
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Jag tycker att @Omen och @Niklas tar familjeporträtt på sina rides och lägger upp. Sen kan vi stänga tråden :D

Ähh, finns så många fina bilar här bland oss på KS så riktigt så speciell är inte min.
Även fast jag gillar den skarpt så klart :)
Nåväl, här är min sommarbil som snart åker fram.
image.jpeg


Och en ordentligt "Snapseedad" bild som jag tycker blev ganska cool :)
image.jpeg
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Ähh, finns så många fina bilar här bland oss på KS så riktigt så speciell är inte min.
Även fast jag gillar den skarpt så klart :)
Nåväl, här är min sommarbil som snart åker fram.
image.jpeg


Och en ordentligt "Snapseedad" bild som jag tycker blev ganska cool :)
image.jpeg
:D riktigt fin. Som bilfrälst så har jag sett andra bilar på dina wristshots. Men de kanske inte är kvar?


Edit: Sitter och kollar i tråden med min son(snart fyra år), jag citerar honom efter han såg bilden "den där bilen är fin, den vill jag ha")
 
Senast ändrad:

Johan S

Omega
Ähh, finns så många fina bilar här bland oss på KS så riktigt så speciell är inte min.
Även fast jag gillar den skarpt så klart :)
Nåväl, här är min sommarbil som snart åker fram.
image.jpeg


Och en ordentligt "Snapseedad" bild som jag tycker blev ganska cool :)
image.jpeg

Ruggig kärra!!! Självklart i positiv bemärkelse:cigar:
 

LS

Panerai
2-Faktor
Ähh, finns så många fina bilar här bland oss på KS så riktigt så speciell är inte min.
Även fast jag gillar den skarpt så klart :)
Nåväl, här är min sommarbil som snart åker fram.
image.jpeg


Och en ordentligt "Snapseedad" bild som jag tycker blev ganska cool :)
image.jpeg

Satan i gatan så jäkla grym! Gav en like men känner att det inte är tillräckligt... :D

Håller med sonen några poster upp. En vacker dag ska jag ha en lika häftig bil :)
 

Edin

Panerai
Men dra åt he...!
Jag måste helt ha missat att @Niklas rattar aristokrat kärra. Gillas så mycket så jag är avundsjuk på riktigt. Men sånt är bara bra, då sliter jag hårdare så jag tids nog får råd med en själv. :)

Annars håller jag med @MaziK , om @Omen och @Niklas langar upp lite bilder på bilparken så kan vi låsa tråden sen. Finns inte mycket som slår Aston Martin och Maserati i mina ögon. :)
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
:D riktigt fin. Som bilfrälst så har jag sett andra bilar på dina wristshots. Men de kanske inte är kvar?


Edit: Sitter och kollar i tråden med min son(snart fyra år), jag citerar honom efter han såg bilden "den där bilen är fin, den vill jag ha")

Säg till grabben att han har bra smak :D

Jodå, de andra finns kvar men det är den här som finns i mina tankar nu när våren närmar sig och det var månader sedan man startade den :)
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Säg till grabben att han har bra smak :D

Jodå, de andra finns kvar men det är den här som finns i mina tankar nu när våren närmar sig och det var månader sedan man startade den :)

Han har ärvt det från sin far :D, jag visar honom ganska mycket bilrelaterat....
Jag kan förstå att det suger i känselspröten. Men de övriga bilarna är ganska fantastiska också :woot:
 

Edin

Panerai
@Niklas , vad rattar du för bilar i övrigt?
Jag har fattat det som att du tidigare hade en 430 i otroligt fin färg med riktigt mysiga fälgar. Kul att alla inte kör på Ferrari rött. :)

Edit:
Med tanke på dina klockor så skulle jag inte bli förvånad om vagnsparken är i stil med Jay Lenos. ;)
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
@Niklas , vad rattar du för bilar i övrigt?
Jag har fattat det som att du tidigare hade en 430 i otroligt fin färg med riktigt mysiga fälgar. Kul att alla inte kör på Ferrari rött. :)

Edit:
Med tanke på dina klockor så skulle jag inte bli förvånad om vagnsparken är i stil med Jay Leno. ;)

Inget Mr. Leno garage, det kan jag lova :D
Bilar var tidigare min stora passion men kapitalförstöringen är enorm med dyra bilar så mitt intresse gled gradvis över till klockor för ett antal år sedan. Något både jag och plånboken är glad för.
Har haft en del roliga bilar, den hårigaste var en Mercedes SL med V12, dubbelturbo och över 1.000 nm i vrid. Herregud vad rädd jag var när jag laddade fullt med den :D
Numera är vardagsbilen en S63 eller frugans Evoque när det är snöstorm.
 

Edin

Panerai
SL65 (antar jag) är brutal! Jag fick provköra en sådan för ett antal år sedan genom en bekant till pappa och det är en riktigt läskig bil när man står på fullt. Riktig Dr Jekyll och Mr Hyde bil. Tycker dock att Astonen är finare så du har helt klart kvar rätt bil. ;)
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Jag och min far tillsammans.
Men jag använder den sällan, mest farsgubben. I ärlighetens namn är den för stor, vräkig och lite "gubbig" för min smak :D

Haha, men det är banne mig kungligt att köra runt i en Phantom. Kan hålla med om att det är åt det gubbiga hållet :D

Riktigt häftigt i vilket fall!
Tack för att du delar med dig
 
Ähh, finns så många fina bilar här bland oss på KS så riktigt så speciell är inte min.
Även fast jag gillar den skarpt så klart :)
Nåväl, här är min sommarbil som snart åker fram.
image.jpeg


Och en ordentligt "Snapseedad" bild som jag tycker blev ganska cool :)
image.jpeg
Det blir liksom inte bättre än så...omöjligt, snacka om att ha nått nirvana när man kör (äger) en sån :)
 

azcii

Patek
2-Faktor
Ähh, finns så många fina bilar här bland oss på KS så riktigt så speciell är inte min.
Även fast jag gillar den skarpt så klart :)
Nåväl, här är min sommarbil som snart åker fram.
image.jpeg


Och en ordentligt "Snapseedad" bild som jag tycker blev ganska cool :)
image.jpeg

--
 
Senast ändrad:
Topp