• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Fin! Ägde en 9-3 aero för närmare 20 år sedan. Den hade exceptionellt dåliga köregenskaper med sina 205hk och framhjulsdrift. Skapligt klipp i omkörningar, men herregud vad usel den var om man försökte gasa på lite från stillastående 😁

1000010698.jpg
1000010697.jpg
Haha en upplevelse delad av många. 😉
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
En del bilar är oerhört läckra, men vilka priser!

En 190E med viss racinganknytning, men i mina ögon högst ordinär spec kostar 275 000 till 325 000 USD. Jag skulle inte ens betala det beloppet i SEK för den bilen, när det finns modernare bilar som är överlägsna i allt, utom möjligtvis nostalgi, till exempel den här:


Apropå ingenting, jag tror dock att historien inte kommer att vara snäll mot instrumentpanelen i C-klassen jag länkar till, med "pianolack", en liten skärm med ganska ful grafik och de där eländigt markerade ventilationsutblåsen som blev så populära hos vissa tillverkare för ett antal år sedan.

Eller så är det just de detaljerna som betingar X00 000 USD på auktioner runt år 2050...

C300 för EVO II? Mindblown.
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Absolut, fjärde säsongen nu. "Click clack" tröttnar man aldrig på. Annars hade jag väl sålt den för länge sedan och bytt till 458. Nu är det en keeper.
Oj, missade helt att det var så länge sen. Minns jag såg din bil för många år sen på en bilträff i göteborg, f430 i den färgen + manuel kan bara resultera i en keeper!
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Grymt fin, diskret men ändå lite roligare. Inte allt för vanlig heller.
Har en betydligt tråkigare färg på min, men karaktären väger kanske upp.
WhatsApp Bild 2024-03-14 kl. 10.10.12_645b1000.jpg

Inte en helt vanlig lack, nej. Tror den bara fanns till 4-serien under några år. Hade lite tur då jag beställde den utifrån en lackad plåtbit en mulen dag, men hade sett bilder på nätet i bättre ljus. Blev glatt överraskad när den levererades ... :happyhappy:

Om jag skulle köpa ett nummer mindre bil är 1-serien en klockren kandidat. Mycket trevliga bilar.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Note to self: Aldrig mer ägande och mek med tvärställd motor.
Helt idiotiskt konstruerat, hade gått lika fort att lyfta ur motorn för att byta spännare,vattenpump och rem.:dead:
1000003676.jpg
Tvärställda motorer tillhör en enda kategori av bilar: shitcars.

Men värsta jag kan ha gjort är faktiskt att sätta asfaltsmattor på dörrar. In med handen bakom elhiss mekanism osv och det är vasst överallt. Armar och händer såg ut som man hade slagits med en flock varulvar.
 
Topp