• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

dream_theater_

Cartier
2-Faktor
Vad kan de här ränderna bero på? Det är liksom i lacken.
 

Bilagor

  • 20220122_145925.jpg
    20220122_145925.jpg
    358.5 KB · Visningar: 11

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Vilka tre bilar skulle ni köpa om pengar, tid, utrymme samt kunnande (för underhåll och reparationer) inte var en faktor?
För min del skulle det bli följande tre som får betraktas som mina drömbilar. Gemensamt för dessa är byggkvaliteten. Ja, eller snarare frånvaro av byggkvalitet!😁

Först och främst skulle jag införskaffa en Jaguar XJC 5.3. V12. Det är kupémodellen av XJ Serie 2 (enda modellen som gjorts som kupé). Jag var ju redan som liten grabb orimligt förtjust i Jaguars XJ-serier. När min morbror skaffade sig en XJ40 på nittiotalet så började jag drömma om att själv någon gång bli ägare till en XJ.
För mig är XJC:n den snyggaste bilen som någonsin gjorts. Tyvärr har jag varken utrymme eller kunskaper för att ta hand om en sjuttitalsjagga. Så jag har fått nöja mig med det näst bästa, lite nyare varianter av XJ (X300 och X350).
Naturligtvis skulle jag köpa den i British Racing Green.🙂

När jag sommarjobbade som brevbärare stod det en fantastisk fin Citroën SM på tomten till ett av de hushållen som jag distribuerade brev till. Jag såg alltid till att på mina postrundor ta en lång vätske- och vilopaus just vid det här huset för att beundra mästerverket.
Med Maseratimotor, riktigt läcker interiör och teknik som var främmande för de allra flesta tidigt sjuttiotal så är SM en av de häftigaste bilarna som byggts.
Naturligtvis skulle jag införskaffa den i den där snygga klassiska guldish-färgen.🙂

Har alltid gillat Maserati Biturbo. Ordentligt snygga trots (tack vare?) sin kantighet. Jag skulle nog satsa på en årsmodell med första karossen men där man gjort den nödvändiga uppdateringen av inredningen. Pluspoäng också för vad som kan vara bilvärldens snyggaste klocka!⌚
Naturligtvis skulle jag skaffa en som var lackerad i brunt.🙂

Åsså så lite bilder...📸
jaguar_xj_12c_groen-.jpg
1978-Citroen-SM-.jpg
Biturbo_exterior-.jpg

Om pengar inte var en faktor?

McLaren F1 GTR
Porsche 962
Ferrari 250 SWB
 

Daion

Panerai
2-Faktor
Vilka tre bilar skulle ni köpa om pengar, tid, utrymme samt kunnande (för underhåll och reparationer) inte var en faktor?
För min del skulle det bli följande tre som får betraktas som mina drömbilar. Gemensamt för dessa är byggkvaliteten. Ja, eller snarare frånvaro av byggkvalitet!😁

Först och främst skulle jag införskaffa en Jaguar XJC 5.3. V12. Det är kupémodellen av XJ Serie 2 (enda modellen som gjorts som kupé). Jag var ju redan som liten grabb orimligt förtjust i Jaguars XJ-serier. När min morbror skaffade sig en XJ40 på nittiotalet så började jag drömma om att själv någon gång bli ägare till en XJ.
För mig är XJC:n den snyggaste bilen som någonsin gjorts. Tyvärr har jag varken utrymme eller kunskaper för att ta hand om en sjuttitalsjagga. Så jag har fått nöja mig med det näst bästa, lite nyare varianter av XJ (X300 och X350).
Naturligtvis skulle jag köpa den i British Racing Green.🙂

När jag sommarjobbade som brevbärare stod det en fantastisk fin Citroën SM på tomten till ett av de hushållen som jag distribuerade brev till. Jag såg alltid till att på mina postrundor ta en lång vätske- och vilopaus just vid det här huset för att beundra mästerverket.
Med Maseratimotor, riktigt läcker interiör och teknik som var främmande för de allra flesta tidigt sjuttiotal så är SM en av de häftigaste bilarna som byggts.
Naturligtvis skulle jag införskaffa den i den där snygga klassiska guldish-färgen.🙂

Har alltid gillat Maserati Biturbo. Ordentligt snygga trots (tack vare?) sin kantighet. Jag skulle nog satsa på en årsmodell med första karossen men där man gjort den nödvändiga uppdateringen av inredningen. Pluspoäng också för vad som kan vara bilvärldens snyggaste klocka!⌚
Naturligtvis skulle jag skaffa en som var lackerad i brunt.🙂

Åsså så lite bilder...📸
jaguar_xj_12c_groen-.jpg
1978-Citroen-SM-.jpg
Biturbo_exterior-.jpg
Vilka tre bilar… hmm, ja det skulle bli följande. 😊

Ferrari F40
Ford GT40
Mad Max Interceptor

3F525552-E833-49D0-A356-3824E59A3FF7.jpeg
E20592E9-4637-41C3-B0BD-65D0251902D0.jpeg

3F8A8D59-ACE1-49D0-9409-A848995ABCDC.jpeg


Ett tag såg den ut så här efter första filmen var inspelad och bilen gavs bort som betalning för jobb.
D2FAA2AF-4041-4EA7-9BCD-3347278D10EA.jpeg
 
Senast ändrad:

Brus Lee

Cartier
2-Faktor
Semi-OT. När jag var 18 tog vi bort katalysatorn till förmån för rör (återmonterbar för besiktning), och fixade ställbart laddtryck i Supran. Hade väl inte allt för mkt tanke på miljön då… Men fort gick det…. 😂
Grannen fick också katalysatorn kapad härom natten.
Kanske så här man får göra, ha den på vid besiktningen och sedan förvara den inlåst resten av året… 😤
 
Topp