• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

SKO007 på sharkmesh en solig dag på balkongen.
20150920_142751.jpg
Den där var inte dum alls! Synd att mitt sharkmesh river upp allt tyg inom en radie av fem meter...
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Som glad nybörjare lyckades jag repa boettlocket när jag för första gången skulle skruva upp det.
Skulle nämligen fixa borstad finish på boetten men behålla locket polerat för en trevlig kontrast.
Denna fadäs har sedan dess grämt mig sjukt mycket.:mad: Idag kom dock ett vadderat kuvert från
Hongkong med det som fick bli lösningen på mitt problem:
IMG-20150928-WA0012.jpeg

DSC_0087.JPG

DSC_0088.JPG


Nu ska jag nog kunna sova igen... :D
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Snart är gummit ett minne blott, ny Super Oyster-länk beställd från Strapcode.... kommer att bli snyggt.
WP_20150929_12_56_50_Pro.jpg
Satt faktiskt precis och kollade på länkar på Strapcode då jag själv är sugen på en till min SKX. Ingen som vet var man kan köpa dessa inom Europa istället för att minska ner på leveranstid och risken för moms/tull?
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
Satt faktiskt precis och kollade på länkar på Strapcode då jag själv är sugen på en till min SKX. Ingen som vet var man kan köpa dessa inom Europa istället för att minska ner på leveranstid och risken för moms/tull?
Jag har ingen aning, har haft Köpes-annons ute här på KS ett tag också, ingen input, ingen som vill sälja heller :-(
Kanske någon annan har något tips.
 
  • Like
Reactions: Nic

Sjobedan

Rolex
Som glad nybörjare lyckades jag repa boettlocket när jag för första gången skulle skruva upp det.
Skulle nämligen fixa borstad finish på boetten men behålla locket polerat för en trevlig kontrast.
Denna fadäs har sedan dess grämt mig sjukt mycket.:mad: Idag kom dock ett vadderat kuvert från
Hongkong med det som fick bli lösningen på mitt problem:
IMG-20150928-WA0012.jpeg

DSC_0087.JPG

DSC_0088.JPG


Nu ska jag nog kunna sova igen... :D

Jag är inte ensam alltså. Så jäkla surt..
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Satt faktiskt precis och kollade på länkar på Strapcode då jag själv är sugen på en till min SKX. Ingen som vet var man kan köpa dessa inom Europa istället för att minska ner på leveranstid och risken för moms/tull?
Dom skickar det från en filial i London så det är lugnt. Har egen erfarenhet och sett att andra fått det från London oxå. :)
 
  • Like
Reactions: Nic
Kanon, tack för den infon! :)
Om du undrar kring leveranstiden på strapcode så kan jag svara. Jag beställde ett super oyster söndag kväll 20/9 och det kom fram vid lunchtid igår den 28:e. Befinner mig dock inte på samma ort som paketet förens förhoppningsvis i morgon. Hoppas jag hinner byta länken då :) Återkommer kanske med någon fråga om länkbytet då jag aldrig gjort sånt förut.

ps... tracking numret du får från strapcode till Royal mail funkar inte förens paketet kommit fram till England. I Sverige tar postnord över och tracking numret funkar där!
 
  • Like
Reactions: Nic

Nic

Rolex
2-Faktor
Om du undrar kring leveranstiden på strapcode så kan jag svara. Jag beställde ett super oyster söndag kväll 20/9 och det kom fram vid lunchtid igår den 28:e. Befinner mig dock inte på samma ort som paketet förens förhoppningsvis i morgon. Hoppas jag hinner byta länken då :) Återkommer kanske med någon fråga om länkbytet då jag aldrig gjort sånt förut.

ps... tracking numret du får från strapcode till Royal mail funkar inte förens paketet kommit fram till England. I Sverige tar postnord över och tracking numret funkar där!
Ännu mera matnyttig info, jag tackar och bockar! :)
Det blir nog en beställning redan i kväll skulle jag tro.
 

Maverick

Omega
Sorry att avbryta bildkavalkaden med en trist fråga, men min 009:a har (ganska plötsligt) börjat dra sig 1 1/2 minut/dygn (!), från tidigare 15 sek/dygn. Klockan är ett år gammal. Någon som råkat ut för detta och finns det något att göra? Kan/bör man lämna in en så billig klocka på service? Hur länge "ska" en SKX funka bra?
 
Riktigt nöjd med nya länken från strapcode!
Valde 22/18mm då jag tycker det är snyggast. Har gått 2 dagar nu och jag är blir bara mer och mer nöjd. Känns som att det blev mer "klocka" nu och den fick en mer robust känsla :) Min 007a är snart 3 år gammal, det var min första "riktiga" klocka och har suttit på handleden flest dagar på året i alla situationer.

thumb_IMG_1630_1024.jpg
thumb_IMG_1634_1024.jpg
thumb_IMG_1640_1024.jpg
 
Topp