• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

Emil_G

f.k.a hastkista
Köpte denna av en forummedlem, gångavvikelsen är näst intill obefintlig och ett nytt vridringsinlägg följde med, så det lilla märket 19.30 gör inte så mycket.
De två länkarna som följde med var dessvärre för små för mig, så efter att ha gått igenom den här tråden så lades en beställning på ett 22-20-Super Oyster från Strapcode. Mindre än en vecka senare fick jag hem länken, utan importavgifter!
Jag måste säga att kvaliteten är super, känns som gjuten på klockan.
image.jpeg


Det råder ingen brist på fina modar av SKX007på nätet, men jag vill inte bråka för mycket med en klocka som jag gillar så mycket i originalutförande, dock gillar jag inte alls sekundvisaren, så jakten på en passande sådan är igång. Om någon har en till salu så får ni gärna höra av er.
Sen skulle ju coin edge och saffirglas vara trevligt, men det får nog bli senare.
 
Är det svårt att byta insert på en skx? Är så sjukt sugen på att testa det :) Är det dagaz som gäller eller vilka fler sidor är bra? Den där tejpen är ett måste eller?
 

Tackar, jag tycker också det..
För någon vecka sen så var det en på jobbet som frågade vad det var för en klocka och innan jag hann svara så sa en annan kollega: "Det ser ut som en Jet Set".

Mig veterligen så är Jet Set nån typ av Ur- & Penn-variant och eftersom jag är beväpnad på jobbet så höll det hela på att sluta mycket mycket illa. Främst för kollegan men i förlängningen såklart även för mig. Lyckades dock behärska mig i allra sista stund... :confused::D
 
Tackar, jag tycker också det..
För någon vecka sen så var det en på jobbet som frågade vad det var för en klocka och innan jag hann svara så sa en annan kollega: "Det ser ut som en Jet Set".

Mig veterligen så är Jet Set nån typ av Ur- & Penn-variant och eftersom jag är beväpnad på jobbet så höll det hela på att sluta mycket mycket illa. Främst för kollegan men i förlängningen såklart även för mig. Lyckades dock behärska mig i allra sista stund... :confused::D

Haha. Jag har fått samma kommentar, dock trodde personen att min skx på länk var en regal. Kan inte bli värre. Man får behärska sig!
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Tackar, jag tycker också det..
För någon vecka sen så var det en på jobbet som frågade vad det var för en klocka och innan jag hann svara så sa en annan kollega: "Det ser ut som en Jet Set".

Mig veterligen så är Jet Set nån typ av Ur- & Penn-variant och eftersom jag är beväpnad på jobbet så höll det hela på att sluta mycket mycket illa. Främst för kollegan men i förlängningen såklart även för mig. Lyckades dock behärska mig i allra sista stund... :confused::D
Nästa gång det händer; skjut!
 
Nästa gång det händer; skjut!

Det var ytterst nära. Förolämpningen träffade mitt redan sargade inre som en käftsmäll och ilskan som bubblade upp inom mig fick mig att tro att helvetets portar öppnats på vid gavel. Det svartnade för mina ögon och då jag kom till sans igen så höll jag vapnet i ett närmast krampaktigt grepp i min högra hand. När jag insåg vad som höll på att hända så slöt jag mina ögon, räknade långsamt till tio och andades djupt tre gånger. Därefter lät jag pekfingret långsamt långsamt leta sig bort från avtryckaren. Jag sänkte vapnet, hölstrade, vände mig om och gick sen med bestämda steg därifrån och ut i natten. Jag tänkte efter, -hade jag gjort rätt? Jag kom fram till att så var fallet, förolämpningen hade inte varit inte värd det, kollegan var inte värd det och framförallt; Jet Set är inte värt det...
Haha! :D
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Det var ytterst nära. Förolämpningen träffade mitt redan sargade inre som en käftsmäll och ilskan som bubblade upp inom mig fick mig att tro att helvetets portar öppnats på vid gavel. Det svartnade för mina ögon och då jag kom till sans igen så höll jag vapnet i ett närmast krampaktigt grepp i min högra hand. När jag insåg vad som höll på att hända så slöt jag mina ögon, räknade långsamt till tio och andades djupt tre gånger. Därefter lät jag pekfingret långsamt långsamt leta sig bort från avtryckaren. Jag sänkte vapnet, hölstrade, vände mig om och gick sen med bestämda steg därifrån och ut i natten. Jag tänkte efter, -hade jag gjort rätt? Jag kom fram till att så var fallet, förolämpningen hade inte varit inte värd det, kollegan var inte värd det och framförallt; Jet Set är inte värt det...
Haha! :D
Hahaha...
Jag hade tryckt av. Men som du ser på min avatar så är det ett luftgevär. Inte samma konsekvenser men ändå ett väldigt skönt statement. Skjuta nån bara för att hen tror att ens tusenkronors Seiko är en Jet Set. Det är fan att sätta ner foten:)
 
Är otroligt nära på att lägga en beställning på ett Superoyster till min skx, hur pass bra är länken? Om någon sitter på en sådan och kan tänka sig att sälja så får ni gärna hojta till... :angel:
 
Är otroligt nära på att lägga en beställning på ett Superoyster till min skx, hur pass bra är länken? Om någon sitter på en sådan och kan tänka sig att sälja så får ni gärna hojta till... :angel:
Jag är otroligt nöjd med mitt super oyster. Har 22-18 mm modellen och jag tycker det gör klockan mer rejäl på något sätt!
Kan bara instämma, du kommer inte ångra dig. Strapcode köpte jag ifrån, också i 22-18. Klämde på min lillebrors skx förra helgen, han har vanliga jubilee. Det var då jag på riktigt kände vilken sjuk skillnad det egentligen är!
 
Topp