• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på Seiko SPB143 & Co

20220429_173953.jpg
 

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Prövar lite nya band från Watchwear. Tropic sport är helt ok. Mjukt och bra finish. Quick release stiften är dock lite vassa och råa i topparna. Kanske lika bra att byta mot vanliga stift 2.0 mm tjocka. Isofrane kopian passar perfekt mellan luggarna men gummit känns stelt. Men priset var 200:- så man får anpassa förväntningarna.
20220510_203859-01.jpeg
20220510_204549-01.jpeg
 

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Spb147 på tropic sport från @Watchwear idag. Väldigt nöjd med detta band efter att ha bytt quick release stiften mot lite tjockare stift med 1.1 mm spets. Skönt att bandet är så avsmalnande och dessutom inte så långt! Passar klockans stil perfekt också. Kanske blir det flera band i annan färg.
20220523_103009-01.jpeg
 

xelor2006

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Spb147 på tropic sport från @Watchwear idag. Väldigt nöjd med detta band efter att ha bytt quick release stiften mot lite tjockare stift med 1.1 mm spets. Skönt att bandet är så avsmalnande och dessutom inte så långt! Passar klockans stil perfekt också. Kanske blir det flera band i annan färg.
20220523_103009-01.jpeg
Snyggt :cool:
 

PeterK

Omega
Seikos serie SPB143, SPB147, SPB149 m.fl. har nu varit med oss i ca ett år och det är dags för en EGEN TRÅD till denna i mitt tycke blivande klassiker. Det som började med en LE - 149:an – har blivit en allt mer varierad serie. Klockorna finns nu med tre olika sorters länk/band, och nya färger på tavla och material för vridringsinlägget har också börjat komma.

Posta gärna inspirationsbilder, tips på bra länkar och band eller kanske t.o.m. kritik om sådan finns. Själv skulle jag gärna se lite bilder på alternativa länkar och meshband om ni har det.

Här är ett par första inspirationsbilder på 147:an med varierande band.
DSC_8662.jpg
DSC_7665-01.jpg
DSC_6417.jpg
DSC_6803.jpg
DSC_6193~2.jpg

Seikos serie SPB143, SPB147, SPB149 m.fl. har nu varit med oss i ca ett år och det är dags för en EGEN TRÅD till denna i mitt tycke blivande klassiker. Det som började med en LE - 149:an – har blivit en allt mer varierad serie. Klockorna finns nu med tre olika sorters länk/band, och nya färger på tavla och material för vridringsinlägget har också börjat komma.

Posta gärna inspirationsbilder, tips på bra länkar och band eller kanske t.o.m. kritik om sådan finns. Själv skulle jag gärna se lite bilder på alternativa länkar och meshband om ni har det.

Här är ett par första inspirationsbilder på 147:an med varierande band.
DSC_8662.jpg
DSC_7665-01.jpg
DSC_6417.jpg
DSC_6803.jpg
DSC_6193~2.jpg
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Satan så bra SPBxxx-serien är. Utan tvekan min favorit av Seikos utbud.
Ingen som vill sälja sin 147a till mig? :angel:
 

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Bryggseglar och slappar. Fått ny helmysig båtplats så jag behöver inte ge mig ut i den farliga skärgården 😅. Och på kvällen kan man lungt ta sig ett par öl utan att oroa sig. Har dessutom satt på ett tropic från Watchwear som jag vergligen gillar
20220618_113313-01.jpeg
 
Senast ändrad:

Sebas10n

Omega
Slänger in en halvny bild på min SPB239 och bifogar samtidigt en fråga som jag hoppas ni är okej att svara på här i tråden:
Är mycket nöjd med klockan, men jag visste nog hela tiden att jag en dag skulle vilja ha den på länk emellanåt. Så ett länkköp är nödvändigt (nåja) . Baserat på min research finns tre vägar att gå 1. Köpa den lite halvälskade originallänken. 2. Strapcodes alternativ där det sägs vara en påtaglig nyansskillnad i stålet på länk kontra klockan. 3. Uncle Seiko alternativ (de har för övrigt precis fått in Oysterlänken igen).

Finns det något annat alternativ som jag missat och som ni kan rekommendera? Ni som har handlat från Strapcode och Uncle Seiko, hur upplever ni produkterna? Lutar för tillfället starkt åt Uncle Seikos Oysterlänk...

IMG_20220608_175118.jpg
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Slänger in en halvny bild på min SPB239 och bifogar samtidigt en fråga som jag hoppas ni är okej att svara på här i tråden:
Är mycket nöjd med klockan, men jag visste nog hela tiden att jag en dag skulle vilja ha den på länk emellanåt. Så ett länkköp är nödvändigt (nåja) . Baserat på min research finns tre vägar att gå 1. Köpa den lite halvälskade originallänken. 2. Strapcodes alternativ där det sägs vara en påtaglig nyansskillnad i stålet på länk kontra klockan. 3. Uncle Seiko alternativ (de har för övrigt precis fått in Oysterlänken igen).

Finns det något annat alternativ som jag missat och som ni kan rekommendera? Ni som har handlat från Strapcode och Uncle Seiko, hur upplever ni produkterna? Lutar för tillfället starkt åt Uncle Seikos Oysterlänk...

IMG_20220608_175118.jpg
Jag har haft Strapcode-länken, tyckte den var helt ok. Men den såldes tillsammans med klockan förra hösten, nu har jag en ny SPB147 och ska köpa länk till den med.

Jag kommer lätt gå på Uncle Seiko, av den enkla anledningen att den länken har female end-links.
 
Topp