Tur att den är fin iaf dåFick hem en SPB149 som går sämre än en Vostok. Oaktat tidshållningen så upplever jag den mycket bättre IRL än vad jag trodde.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tur att den är fin iaf dåFick hem en SPB149 som går sämre än en Vostok. Oaktat tidshållningen så upplever jag den mycket bättre IRL än vad jag trodde.
Ligger väl ute en säljes på en 143a?Såg videon häromdagen - Klart att de nya referenserna är bättre när det kommer till spec + storlek.
Dealbreaker för mig är datumet på de nya referenserna.
Och om man skulle jämföra SPB143 med SPB453 utseendemässigt då gillar jag SPB143 bättre.
Med det sagt ska jag lägga upp en köpesannons på en SPB143 nu
Ligger väl ute en säljes på en 143a?
Jag är av motsatt åsikt - att index vid 3 är obrutet ger en mycket skönare symmetri. 453 > 143.Såg videon häromdagen - Klart att de nya referenserna är bättre när det kommer till spec + storlek.
Dealbreaker för mig är datumet på de nya referenserna.
Och om man skulle jämföra SPB143 med SPB453 utseendemässigt då gillar jag SPB143 bättre.
Med det sagt ska jag lägga upp en köpesannons på en SPB143 nu
Jag är av motsatt åsikt - att index vid 3 är obrutet ger en mycket skönare symmetri. 453 > 143.
Jäkligt fin den nya. Kan ju hoppas på att det är lite bättre ordning på tidshållningen, tidigare variant ser ju ut att ha varit ett lotteri med mestadels nitlotter vilket är det som avhållit mig från ett köp.Fan, de där blir ju svåra att hålla fingrarna borta från! Grå sunbursttavla är jävligt snyggt i teorin men på de klockor jag har haft så upplever jag att det blir lite för kontrastlöst, vilket blir tydligt på Toms bild. 143:an ser lite grann ut som den där killen på klassfotot som hade ett suddigt glas i brillorna. När jag sålde 143:an så sa jag att om de släpper en med svart tavla så klipper jag den direkt, så här står jag nu.. Och så kommer det dessutom en vackert blå också. Jag skulle aldrig ha tagit den där jungfrusilen för tio år sedan..
Mm, jag är också litet avigt inställd till en klocka med 6R35. Har haft flera och det litet hit and miss med dem... Tyvärr.Jäkligt fin den nya. Kan ju hoppas på att det är lite bättre ordning på tidshållningen, tidigare variant ser ju ut att ha varit ett lotteri med mestadels nitlotter vilket är det som avhållit mig från ett köp.