• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bildhjälp, vad är detta?

Hittat denna bland ett parti skrot. Verket ser väl ut att vara ett valjoux av något slag enligt min amatörmässiga gissning och kronografknapparna luktar lång väg... Vad säger ni som vet bättre?
19401375_1856349898018757_1594385025_o.jpg
19402365_1856349768018770_682878066_o.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hahaha... Ja, du, här kan vi snacka "bildhjälp"! Grattis till de sämsta bilderna någon laddad upp i KS historia ;) Jag skulle nog gissa på något venus-verk.

EDIT: Efter lite snabb googling så har du nog rätt gällande Valjoux(77) ?!
 
Senast ändrad:
Lite smör och salt så är den igång. Jag tyckte verket kunde vara ett valjoux och knapparna tidig heuer kronograf, men detta är långt ifrån mitt område eller intresse så jag vet inte jag.
 

Psykel

Patek
Ser ut som en gammel-Bratte, tycker jag. Men kan vara i princip vad som helst från 40-talet, skulle jag tro. Inget spår av logga på tavlan, så kan vara nån slags no-name.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Hittat denna bland ett parti skrot. Verket ser väl ut att vara ett valjoux av något slag enligt min amatörmässiga gissning och kronografknapparna luktar lång väg... Vad säger ni som vet bättre?
19401375_1856349898018757_1594385025_o.jpg
19402365_1856349768018770_682878066_o.jpg
Gissar som @RobRoy på en Hugex, Valjoux 77. Dock närmast förstört verk och inget värde högre än kvalitén på bilderna :snaphappy: Köp och försök rädda!
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Det är nog ganska ovanligt det verket? Tycker det för det mesta brukar varit Venus i de liknande jag haft förutom nån enstaka Pierce. Men ett sånt ser det inte ut som. Ser också helt uppoxiderat ut.
 

Rolfen

Rolex
Jösses den Omegan hade levt ett hårt liv! Själv hade jag tänkt bjuda på denna klassiska Seamaster automat men sumpade det i sista stund. Kunde varit coolt och haft i vitrinskåpet, gillar förfall. http://www.ebay.com/itm/Lot-Of-Old-...cVF5ouCzx7EG5WuurKvm4%3D&orig_cvip=true&rt=nc
 
Kan det vara ett Hugex! Tycker jag!
IMG_1709.JPG
IMG_2025.JPG

Det där är ju exakt den tavlan iallafall.

Gissar som @RobRoy på en Hugex, Valjoux 77. Dock närmast förstört verk och inget värde högre än kvalitén på bilderna :snaphappy: Köp och försök rädda!

Verket ser ut i mina ögon att kunna vara ett Valjoux 77 alt. 22 dock har 22 subtavlorna 3 och 9 medan dessa är på 6 och 12. Utesluter det då att det är ett sådant verk eller går det att vrida på det och använda åt båda håll så att säga?

Ser ju mycket riktigt helt slitet ut men när jag kollar ebay ligger priserna på Hugex kronografer rätt högt, ser inte mycket spår av försäljning dock men det rör sig om kring 1000usd i bra skick. Kan det inte innebära att det finns en reservdelsmarknad som gör att uret är värt att få rengjord och isärplockat för att sedan säljas i delar som reservdelsverk?
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Verket ser ut i mina ögon att kunna vara ett Valjoux 77 alt. 22 dock har 22 subtavlorna 3 och 9 medan dessa är på 6 och 12. Utesluter det då att det är ett sådant verk eller går det att vrida på det och använda åt båda håll så att säga?

ja utesluter, nej går inte att vrida

Ser ju mycket riktigt helt slitet ut men när jag kollar ebay ligger priserna på Hugex kronografer rätt högt, ser inte mycket spår av försäljning dock men det rör sig om kring 1000usd i bra skick. Kan det inte innebära att det finns en reservdelsmarknad som gör att uret är värt att få rengjord och isärplockat för att sedan säljas i delar som reservdelsverk?

nej, $1000 är hittepå, reservdelsvärdet kan nog räknas i tjugolappar, några stycken...
 
Senast ändrad:

Martin Lovasz

Audemars
Nog en del här som kommer bjuda på den för delar kan vara bra att ha så räkna med att auktionen kommer gå för dryga tusenlappen. Hade den varit i fint skick vore den värd 5000-6000kr.
 
Topp