• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Billig sommarklocka

oscaroscar

Panerai
Hej,
Jag hade tänkt köpa en DJ efter sommaren men det får nog bli längre fram än så. Har lite annat jag vill lägga pengar på.
Men så vill man samtidigt utöka samlingen med nåt nytt. Kom gärna med tips på någon billig dinka som man kan köpa för att stilla sin abstinens.

Seiko skx007 är ett bra exempel! Börjar tröttna lite på min Seiko monster..
Men även klockor från Oris och Glycine kan vara bra kandidater!
Kom med tips!
 

carlanton

Audemars
Är du ändå uppe i Oris prisnivå kan du kolla på Breitling Superocean.



Kan fås för under 10 000 och är betydligt roligare än en Oris. Mest för att det är en Breitling.
 

oscaroscar

Panerai
Är du ändå uppe i Oris prisnivå kan du kolla på Breitling Superocean.



Kan fås för under 10 000 och är betydligt roligare än en Oris. Mest för att det är en Breitling.
Menade inte så mycket, tänkte mer på en beggad Oris-dykare för 5k. Men de har jag redan haft så nåt annat. Men max 5k liksom! :D Borde jag kanske nämnt.

Gillar den du skickade, men runt 10k så kan jag likaväl stå ut lite till o slå till på en DJ.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Japp! Lagret är fullt! Klockor! Bilar! Båtar! Containrar med kläder och den bästa mozzarellan Kalabrien kan skaka fram!

Bara att ringa! :p

Hur gick det egentligen med vodkabilen.se? kul grej, men lite stökigt sätt att skaka fram pesos till ditt klockbegär
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
finns väl en glycine combat på köp och sälj! hade slagit till om jag inte haft annat för mig just nu! lycka till!
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Den här skulle jag nog spontanköpa om jag hade en slant till övers, polera upp när man vill vara somrig och låt den charma till sig framåt hösten. Överskrider nog din budget en 500:- det kanske kan funka ändå?

7929-A11-BR-dia-3M-gal.jpg
 

carlanton

Audemars
Utveckla gärna betydligt roligare än en Oris för att det är en Breitling?!

Värsta jag hört. På länge.

Låt vara att de flesta modellerna idag är högst tvivelaktiga, men för mig är Breitling lite av en pojkdröm. Oris tycker jag är ganska trista, både designmässigt och varumärkesmässigt. Dessutom tror jag att Breitlings ETA-verk generellt sett är vassare än Oris diton.

Sedan kanske det ska tilläggas att jag använde "rolig" även i ordets humoristiska bemärkelse.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Dom där brattarna går fan inte av för hackor, även om jag gillar stavindex bättre.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Låt vara att de flesta modellerna idag är högst tvivelaktiga, men för mig är Breitling lite av en pojkdröm. Oris tycker jag är ganska trista, både designmässigt och varumärkesmässigt. Dessutom tror jag att Breitlings ETA-verk generellt sett är vassare än Oris diton.

Sedan kanske det ska tilläggas att jag använde "rolig" även i ordets humoristiska bemärkelse.

Tycker du är helt fel ute. Speciellt varumärkesmässigt.

Håller dock med om att Breitling var lite av en porjkdröm, dock borde det stanna där om man faktiskt har ett intresse för klockor. :doctor:
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Glycine Combat Sub knäcker, finns i somriga färger och säljs ofta till väldigt överkomliga priser.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Något från armida, kanske en A1 eller A4. Roliga sommarklockor :) Eller en Aqualand är alltid trevligt på sommaren!
 
Topp