• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blåser lite hos vår serverhosting

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Någon kastade paket på servrarna.

2015-02-13 21:28 We have identified the cause as a extremely large DDoS attack, blocks have been put in place and most services are now back online. We will continue to check on all services and make sure all services are brought online again, and also investigate why this attack affected us and how we can make sure another attack like it doesn't.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Blev lite paff när det strulade tidigare. För lite att göra en fredagskväll.. :)

Bara jag som har strul med att ladda upp bild? Går via andra lösningen där man måste klistra in bildlänk som i PM tex.
 

Beech

Cartier
Någon kastade paket på servrarna.

2015-02-13 21:28 We have identified the cause as a extremely large DDoS attack, blocks have been put in place and most services are now back online. We will continue to check on all services and make sure all services are brought online again, and also investigate why this attack affected us and how we can make sure another attack like it doesn't.


Kasta paket utan paketöppningstråd, fyyyy va dåligt! Skäms hackers!!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Funkar att ladda upp bilder. Inget har alltså ändrats på konfigurationen, det var bandbredden som tog slut när någon bombade linorna.

5095752153_946df2a0c6_o.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Någon kastade paket på servrarna.

2015-02-13 21:28 We have identified the cause as a extremely large DDoS attack, blocks have been put in place and most services are now back online. We will continue to check on all services and make sure all services are brought online again, and also investigate why this attack affected us and how we can make sure another attack like it doesn't.


Kan iofs bero på att Rozzy levererade sin dagens klocka-tråd..? Många klick tänker jag ;)
 

Cryssarn

Rolex
Någon kastade paket på servrarna.

2015-02-13 21:28 We have identified the cause as a extremely large DDoS attack, blocks have been put in place and most services are now back online. We will continue to check on all services and make sure all services are brought online again, and also investigate why this attack affected us and how we can make sure another attack like it doesn't.
OK...NÅGON borde få känna smärta för det tilltaget. :rage:
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Otroligt, jag brukar ha koll på varenda mobil som släpps, men sedan jag blev iphone 2009 så har jag inte brytt mig lika mycket. Den här har jag missat helt. Vill ha!
Tack för info :)

Den släpptes väl ungefär samtidigt som du slutade bry dig så...
NOS ftw! :D

KS verkar funka nu iaf.
Tur man var ledig. Jobbnätter utan KS är j-igt jobbiga.
 
Topp