Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Blev lurad på klocka

Diskussion i 'Goodguys & Badguys' startad av Alf, 22 september 2015.

1. Alf
    Trådstartare

Alf Torpare

Hej allihopa,
    Jag skulle sälja en Panerai Ferrari Collection Scuderia GMT Ref#: FER00009 via blocket. Lade in annonsen och efter 2 dagar ringer en kille som ska åka ner fr sthlm till Malmö för att kolla på klockan. Vi träffas utanför Jägersro Center i Malmö, i hans bil, en ny snygg Mercedes C-klass AMG. Vi hade kommit överens om att han skulle betala kontakt ifall han var intresserad, men i bilen när efter att han kollat på klockan och allt är som det ska berättar han en lång historia om att han tagit ut för mycket pengar på banken och att därför inte kan ge mig pengar i handen, han hade bara 5000 kontakt som han gav mig, resten förde han över via SEB mobil app (30 000). Jag kollade på när han förde över pengarna till mitt konto och allt stämde med överföringen via hans telefon. Senare har jag inte fått pengarna, pratat med min bank (Swedbank) som berättar att jag skulle fått dom i måndags (igår). Har också anmält honom till polisen.

Killen var inte Svensk, smal, såg ut som han var Romsk (Zigenare). Glasögon och brunt kort hår. Har två tel nr till honom, båda är kontaktkort (enligt Polisen), han svarar såklart inte på något av nr.

Någon som har drabbats av en liknande person eller på ett liknande sätt?
    Tack för alla svar!

2. MLP

MLP Bonde

Från:
    Stockholm
    Har du Regnummret? Han lär
    Iof ha tänkt på det också, men kanske kan vara värt att kolla upp

Karatekid gillar detta.
  3. Tome

Tome Stadsbo

Hej! Har skickat dig ett PM om en misstänkt blocket annons med en FER00009 som nyss kom ut och som du bör kolla upp. /Tome

4. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Det är inte helt klart om klockan verkligen har funnits i trådstartarens ägo, finns en del som tyder på att det kan vara ett försök till försäkringsbedrägeri snarare än ett köpbedrägeri. http://klocksnack.se/threads/lurad-...i-collection-scuderia-gmt-ref-fer00009.44081/

5. Repo

Repo Torpare

Hej Alf. Vilken färg var det på Mercedesen och minns du ungefär vilken tid det var ni sågs på Jägersro?

6. crille_ap

crille_ap Torpare

Fy fan va surt!

7. Greven

Greven Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Intressant bump. Vet du något som ingen annan vet?

zeke_varg och Repo gillar detta.
  8. Repo

Repo Torpare

Ja. Jag kanske har lite mer info. Helt beroende på vad svaret på min fråga blir.

9. Repo

Repo Torpare

Ja. Jag kanske har lite mer info. Helt beroende på vad svaret på min fråga blir.

Greven gillar detta.
  10. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Vilken cliffhanger :nailbiting: @Alf, har du möjlighet att svara?

Jimpa gillar detta.
  11. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Sälj inte klockor på Blocket.

Tomas Eriksson gillar detta.