• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Holmqvist

Patek
2-Faktor
tEEoWZf.jpg
Bra felköp :)

Svart boett med brilljanter? Hmm koll på läget?
 

Kallefreddan

Breitling
Känns inte så relevant egentligen. Man kan ju fokusera på klockan,bilder,samt vart den är inköpt. Om säljaren gillade eller inte det spelar väl ingen roll? Viktigaste är ju att den tilltänkta köparen gillar objektet.

Man vet aldrig vem man kan råka övertyga om att den kanske inte är så fin som man tyckte först om det står i annonsen att säljaren inte gillade den.

Varför riskera en köpare? felköp är ju inte direkt en lögn heller.
 

tissoter

Audemars
Man vet aldrig vem man kan råka övertyga om att den kanske inte är så fin som man tyckte först om det står i annonsen att säljaren inte gillade den.

Varför riskera en köpare? felköp är ju inte direkt en lögn heller.

Hela annonsen känns lite suspekt, bilderna är ju snodda från Chrono24, och vad jag vet så är det ingen från Sverige som säljer en DJ 31 mm där just nu som ser ut som ovan. Kolla bilder http://www.blocket.se/ostergotland/Rolex_datejust_31mm_59675499.htm?ca=14&w=1
.
Tycker säljaren kan fota den i sitt fullset, lånade bilder känns som ett big no no. Enligt mig iaf.

Misstänker att det här är orginalannonsen från Chrono24
http://www.chrono24.com/en/rolex/da...just--mod45.htm&models=45&manufacturerIds=221
Sen gäller de där bilderna en 36 mm DJ och inte 31 som säljaren skriver:)
 

Kallefreddan

Breitling
Hela annonsen känns lite suspekt, bilderna är ju snodda från Chrono24, och vad jag vet så är det ingen från Sverige som säljer en DJ 31 mm där just nu som ser ut som ovan. Kolla bilder http://www.blocket.se/ostergotland/Rolex_datejust_31mm_59675499.htm?ca=14&w=1
.
Tycker säljaren kan fota den i sitt fullset, lånade bilder känns som ett big no no. Enligt mig iaf.

Misstänker att det här är orginalannonsen från Chrono24
http://www.chrono24.com/en/rolex/datejust-diamond-dial--id3203327.htm?dosearch=true&searchexplain=false&resultview=list&query=Rolex Datejust&sortorder=0&maxAgeInDays=0&watchTypes=U&manufacturerIds=221&models=45&countryIdsmore=1&countryIds=SE&urlSubpath=/rolex/datejust--mod45.htm&models=45&manufacturerIds=221
Sen gäller de där bilderna en 36 mm DJ och inte 31 som säljaren skriver:)


Jag håller med dig fullständigt om just den annonsen och lånade bilder, jag pratar generellt om att skriva felköp :)

Jag har inte läst hela tråden och har kanske förstått lite fel.
 

jhm

Panerai
Hela annonsen känns lite suspekt, bilderna är ju snodda från Chrono24, och vad jag vet så är det ingen från Sverige som säljer en DJ 31 mm där just nu som ser ut som ovan. Kolla bilder http://www.blocket.se/ostergotland/Rolex_datejust_31mm_59675499.htm?ca=14&w=1
.
Tycker säljaren kan fota den i sitt fullset, lånade bilder känns som ett big no no. Enligt mig iaf.

Misstänker att det här är orginalannonsen från Chrono24
http://www.chrono24.com/en/rolex/datejust-diamond-dial--id3203327.htm?dosearch=true&searchexplain=false&resultview=list&query=Rolex Datejust&sortorder=0&maxAgeInDays=0&watchTypes=U&manufacturerIds=221&models=45&countryIdsmore=1&countryIds=SE&urlSubpath=/rolex/datejust--mod45.htm&models=45&manufacturerIds=221
Sen gäller de där bilderna en 36 mm DJ och inte 31 som säljaren skriver:)


Känns inte som det du länkade till är originalannonsen, om du med det åsyftar att det är samma klocka. T o m jag ser att klockan på chrono24 har jubileelänk, men att den i blocketannonsen har oysterlänk. :)
 

tissoter

Audemars
Känns inte som det du länkade till är originalannonsen, om du med det åsyftar att det är samma klocka. T o m jag ser att klockan på chrono24 har jubileelänk, men att den i blocketannonsen har oysterlänk. :)

Nej jag ser också det men var lite otydlig i mitt exempel, säljaren har ju lånat bilderna från chrono24 så ville mer visa att den enda som fanns som liknande var den här. :D Sorry
 

wotan

Rolex
Dyrt? Seiko snk809 för 850 bagis+frakt på ks. Kostar 49-59 dollar via ebay(ink frakt).

*tillägg 49dollaeres på amazon
 

wotan

Rolex
Hmm jaha, men det är väl upp till säljaren att ta vilket pris han vill. Sen får du ju räkna bort eventuella tull och fraktkostnader som tillkommer på eBay. Tycker inte det känns så överprisat. Tycker inte riktigt att en k&s annons passar in i den här tråden.
Tycker det är "andra konstiga annonser" 6-650kr kontra 950kr känns rätt skevt prisat.
Visst det är fri prissättning.
 

tissoter

Audemars
Tull kan man trolla ner rätt lätt genom att skriva ner värdet på försändelsen, vardagsmat. Sen klart att det tar längre tid.
Jo men man kan trolla på deklarationen också men det händer att vissa stickprover görs.
Knappast så att tullen alltid låter GIFT och lågt värde gå igenom obemärkt även om de oftast går.
 

wotan

Rolex
Jo men man kan trolla på deklarationen också men det händer att vissa stickprover görs.
Knappast så att tullen alltid låter GIFT och lågt värde gå igenom obemärkt även om de oftast går.
Japp men sannolikheten är väldigt låg:) det är vår medborgerliga plikt att försöka, och skatteverkets plikt att slå ner;)
 

thomastheswede

Audemars
Om någon kan bekräfta att det blev nån sorts budgivning på klockan så vore det väldigt intressant.

Att lägga ut en produkt i sin webshop till ett fast pris och sedan dra igång en budgivning efter att flera personer försökt beställa den på webben är i mina ögon en ganska uppseendeväckande form av e-handel.

Men som sagt, först måste vi ju veta att det verkligen BLEV budgivningsförfarande.
 

Kim

Panerai
Om någon kan bekräfta att det blev nån sorts budgivning på klockan så vore det väldigt intressant.

Fick tillbaka detta mejl från urverket!

"Klockan blev såld i eftermiddags. Det var så stort intresse att det blev budgivning och klockan såldes till slut för 31 000 kr.
Tusen tack för ditt intresse, varmt välkommen åter"
 

thomastheswede

Audemars
Där dog mitt förtroende för Urverket.

"Lagt kort ligger" fick man ju lära sig redan på dagis när man spelade kort.

Har man slängt ut klockan i sin webbshop (som uppenbarligen inte ens hanterar lagersaldon då klockan ju borde försvinna när den första kunden lägger beställning) för 26.000 så får man bannemig sälja den för det priset till den första personen som lägger ordern.

(Jag var inte en av dom som la order på klockan, tycker bara att det är risigt skött av säljaren)
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Där dog mitt förtroende för Urverket.

"Lagt kort ligger" fick man ju lära sig redan på dagis när man spelade kort.

Har man slängt ut klockan i sin webbshop (som uppenbarligen inte ens hanterar lagersaldon då klockan ju borde försvinna när den första kunden lägger beställning) för 26.000 så får man bannemig sälja den för det priset till den första personen som lägger ordern.

(Jag var inte en av dom som la order på klockan, tycker bara att det är risigt skött av säljaren)
Spot on! Ringde ägaren under gårdagen varpå han meddela att intresset var så stort. Blev budgivning där den gick för 31 k..
 
Där dog mitt förtroende för Urverket.

"Lagt kort ligger" fick man ju lära sig redan på dagis när man spelade kort.

Har man slängt ut klockan i sin webbshop (som uppenbarligen inte ens hanterar lagersaldon då klockan ju borde försvinna när den första kunden lägger beställning) för 26.000 så får man bannemig sälja den för det priset till den första personen som lägger ordern.

(Jag var inte en av dom som la order på klockan, tycker bara att det är risigt skött av säljaren)

Riktigt dåligt! Uppenbart att de ville driva trafik till sin värdelösa hemsida.
 
Topp