• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

IMG_2060.PNG
IMG_2059.PNG


Är detta ett bra pris utan låda & cert? Känns lite dyrt för bara klockan? (Ej spekulant)
Sen vet jag inte hur hett det är med Fred från Saudiarabien!? Kanske inte är några konstigheter men jag hade köpt en annan.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Känns kanske inte helt 100. Faktafel i beskrivningen också, 16610 har mig veterligen inte keramisk bezel och av inte heller glidelock. Informationen är väl troligen saxad från annan sida och skulle iof lika gärna kunna vara okunskap.
Nä, undvik den där. Dessutom är budhistoriken skum, typ som att någon försöker driva upp priset.
Storyn är också tunn - varför skulle någon som är helt ointresserad av lyxklockor få en Rolex och sen inte bära den men behålla den i en låda? Ja, konstigare saker har hänt men.. nä. Klockan ser också klart använd ut.
 

bautaberit

Panerai
2-Faktor
Känns kanske inte helt 100. Faktafel i beskrivningen också, 16610 har mig veterligen inte keramisk bezel och av inte heller glidelock. Informationen är väl troligen saxad från annan sida och skulle iof lika gärna kunna vara okunskap.

Nä, undvik den där. Dessutom är budhistoriken skum, typ som att någon försöker driva upp priset.
Storyn är också tunn - varför skulle någon som är helt ointresserad av lyxklockor få en Rolex och sen inte bära den men behålla den i en låda? Ja, konstigare saker har hänt men.. nä. Klockan ser också klart använd ut.

Tycker den ser repig ut... Sitter inte den lilla ringen högst upp på bezeln lite snett också?

Jag anmälde annonsen igår, så förhoppningsvis ser Tradera samma sak och tar bort den innan nån stackare går rejält på pumpen.
 

tissoter

Audemars
IMG_1660.jpg
Säljarens omdömen känns inte helt 100. Höjer ett varningens finger. Vad tror ni?
http://www.tradera.com/item/287019352
Känns inte helt övertygad om lumepluppen som tidigare nämnts, zoomar man in ser man att det är snett.

Samt att jag tycker texten "superlative chrono" ser konstig ut.

L-bokstaven i Rolex ser inte den lite märklig ut också. (Inte världens bäst bild och zooma i men...)

Gissar på fake :)
 
Senast ändrad:

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag anmälde den igen.. Tradera alltså.. dessutom är det helg imorrn så risken är att den blir såld till någon stackare som tror de gör ett klipp.
 

mouqvist

Rolex
Tänkte varna er för en snubbe med telefonnummer 072-8347537 som för andra gången har försökt blåsa mig.
Han har hört av sig till mig ang mina två senaste annonser på Blocket, kag slutsatsen att han försöker med många säljare. Han lär finnas i Strängnäs eller södra mälardalen och börjar med att pruta för att sedan gå med på mitt pris (som jag sänkt lite efter första sms). Sedan skriver han att han kan komma på en gång och frågar om jag går med på banköverföring. Mitt svar blir att jag endast accepterar kontant, Swish eller Nordea överföring. Då skriver han att han har SEB men kommer att göra överföringen framför mig och kan även legitimera sig, vilket jag tackar nej till. Pengarna ska ju finnas på kontot innan jag lämnar ifrån mig klockan. Samtalet upphör direkt.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Tänkte varna er för en snubbe med telefonnummer 072-8347537 som för andra gången har försökt blåsa mig.
Han har hört av sig till mig ang mina två senaste annonser på Blocket, kag slutsatsen att han försöker med många säljare. Han lär finnas i Strängnäs eller södra mälardalen och börjar med att pruta för att sedan gå med på mitt pris (som jag sänkt lite efter första sms). Sedan skriver han att han kan komma på en gång och frågar om jag går med på banköverföring. Mitt svar blir att jag endast accepterar kontant, Swish eller Nordea överföring. Då skriver han att han har SEB men kommer att göra överföringen framför mig och kan även legitimera sig, vilket jag tackar nej till. Pengarna ska ju finnas på kontot innan jag lämnar ifrån mig klockan. Samtalet upphör direkt.
Bra val, kontant är kanske inte heller det bästa valet heller, ganska lätt för personen att ta tillbaka, swish is king!
 

thomastheswede

Audemars
Personen borde få sig några piskrapp oavsett då han tom är sämre på att fotografera än mig! Hur det nu är möjligt...
Kanske är tur att bilderna är så suddiga, med tanke på hur kladdig lumen ser ut... :D Urtavlan ser rätt risig ut och sedan ser det ut att vara ett nyare boettlock utan månadskod. Redan där börjar jag bli nervös. Antar att nån på KS måste ha kollat på den iom att den nu legat ute så länge (och prissänkts rejält). Vore spännande att se bättre bilder.
 
Topp