• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

HSK

Patek
2-Faktor
En av fördelarna med bank-ID är väl att man i praktiken får ett unikt konto som kan spärras för personer som har figurerat tidigare i bedrägerifall på Blocket vilket gör det svårare för återkommande bedragare att fortsätta blåsa folk även om de anger sin riktiga identitet för att invagga folk i någon slags falsk trygghet. Jag har ingen aning om de gör detta och/eller om det ens fungerar med tanke på GDPR men det är i alla fall en tänkbar fördel. :)
 
Senast ändrad:

Nodese

Omega
2-Faktor
Typ lika bra som speedmastern (seamaster? o_O) jag hittade i Kina :D
36215CFB-3D28-4109-8DF1-B4819E8E422D.jpeg
Haha ingen skillnad...
 

jabres

Omega
Praktexempel över hur man blåser upp ett pris och försöker lura folk genom varumärkessnyltning. Man får hoppas att en potentiell köpare googlar och då på en gång märker att klockan är 0% Breitling.

https://www.blocket.se/annons/skane/breitling_sicura_submariner_1971__nyservad/91260721

Skärmavbild 2020-08-03 kl. 21.53.08.png
Det där borde blocket ta ner när det garanterat är fejk? Har aldrig sålt klocka på blocket, men sålde en elgitarr och skrev fel på namnet (detalj i namnet som jag missade) - de var på mig direkt och tog ned annonsen. Rättade till det och sen var det OK men det var verkligen detaljerat av dem.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Det där borde blocket ta ner när det garanterat är fejk? Har aldrig sålt klocka på blocket, men sålde en elgitarr och skrev fel på namnet (några detalj i namnet som jag missade) - de var på mig direkt och tog ned annonsen. Rättade till det och sen var det OK men det var verkligen detaljerat av dem.
Anmäl så märker du om de tar ner eller inte.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Spelar ingen roll hur mycket än man är tydlig med att man inte vill ha stor summa kontanter för sin klocka. Folk respekterar inte ens krav. Dessutom skriver man förklaringar som även dagisbarn har svårt att nappa på.... Trist!!!
BA8CA678-BE94-4DC0-B771-533200FBA1E6.jpeg
Du kan väl upplysa honom om att kristna med vilje betalar sina skatter och således bör det inte vara några problem för honom att sätta in pengarna på banken och sen swisha. Hänvisa till romarbrevet 13:5-6. :D
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Praktexempel över hur man blåser upp ett pris och försöker lura folk genom varumärkessnyltning. Man får hoppas att en potentiell köpare googlar och då på en gång märker att klockan är 0% Breitling.

https://www.blocket.se/annons/skane/breitling_sicura_submariner_1971__nyservad/91260721

Skärmavbild 2020-08-03 kl. 21.53.08.png
När jag påpekade detta fick jag ett roligt svar:
Maybe you should start to learn how to read properly
Never to late to learn
Tired of the bloody farmers from the countryside.

Nu är annonsen borta iaf :rolleyes:
 
Topp