• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Rolexmaster

Omega
Friends Of KS
Fin klocka! Toppen exemplar, synd bara att kronografen inte funkar...
8C580725-5112-4807-8951-1D9C704778B7.png
2C20A2CB-8B05-4116-8490-4E9C0AAAA7BB.png
 
C

Coach

Guest
Det här däremot är en seriös annons men troligtvis med oseriösa budgivare. Andra gången den ligger ute och det vore märkligt om man betalar 28 för en använd Tudor som är köpt på C24 när du kan köpa en helt ny på C24 för runt 23-24. Hos en ad i Sverige skulle du även komma billigare undan med en viss rabatt. Då är det skönt att kunna annonsera här på Klocksnack istället.
https://www.tradera.com/item/190123/411397386/tudor-blackbay-36mm
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det här däremot är en seriös annons men troligtvis med oseriösa budgivare. Andra gången den ligger ute och det vore märkligt om man betalar 28 för en använd Tudor som är köpt på C24 när du kan köpa en helt ny på C24 för runt 23-24. Hos en ad i Sverige skulle du även komma billigare undan med en viss rabatt. Då är det skönt att kunna annonsera här på Klocksnack istället.
https://www.tradera.com/item/190123/411397386/tudor-blackbay-36mm

...

Edit: Raderade inlägget då det var lite väl mycket spekulation från min sida.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Varning för denna annonsen. Stulna bilder från Ebay.
Screenshot_2020-08-09-09-49-02-777_com.tradera.jpg

Screenshot_2020-08-09-09-50-43-481_com.android.chrome.jpg
... och nu är inte bara annonserna stängda, kontot stängt också. Samma person (gfgggg) hade även en guldkedja med "Köp nu"-pris 30% under guldpriset. Och ytterligare en klocka som jag inte ens tyckte det var lönt att kolla upp... det funkar tydligen att anmäla annonser på tradera. :)
 
C

Coach

Guest
... och nu är inte bara annonserna stängda, kontot stängt också. Samma person (gfgggg) hade även en guldkedja med "Köp nu"-pris 30% under guldpriset. Och ytterligare en klocka som jag inte ens tyckte det var lönt att kolla upp... det funkar tydligen att anmäla annonser på tradera. :)
Bra :)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Fast färre nappar då. Det är bevisat. Folk vill gärna buda och chansa, det är lite av det psykologiska spelet vid dessa auktioner.
Det bevisas även av den enormt starka känslomässiga aspekten som gör sig tydligt påmind i slutminuterna av en auktion där folk är så emotionellt engagerade och fast beslutna om att vinna auktionen att de till och med bjuder över nypris på många varor.
 

[Bobo]

Rolex
Det bevisas även av den enormt starka känslomässiga aspekten som gör sig tydligt påmind i slutminuterna av en auktion där folk är så emotionellt engagerade och fast beslutna om att vinna auktionen att de till och med bjuder över nypris på många varor.
"Vinna"...:rolleyes:
Vinner man verkligen någonting när man bjuder mest?
Jag vet att det heter så, men det låter fel tycker jag.

Har deltagit i en budgivning i mitt liv. Kommer aldrig ske igen...
 
Topp