• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Sundsvall

Breitling
2-Faktor
Misstänkt lik den här jag köpte på wish för 70 spänn:
IMG_20230325_065526.jpg
Förutsätter att införskaffandet firades med gåslever som brukligt
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor

Endusima

Cartier
2-Faktor

R-Svarvofix

Mr Lange!
2-Faktor
Varning för Tradera auktion med Omega!


Jag googla det serie nr. som är fullt synligt i annonsen och fick flera träffar på suspekta kinesiska sidor med kopior och klockor av den modellen med samma serie nr.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Varning för Tradera auktion med Omega!


Jag googla det serie nr. som är fullt synligt i annonsen och fick flera träffar på suspekta kinesiska sidor med kopior och klockor av den modellen med samma serie nr.

Undrar vad det är för dokumentation Tradera ska ha godkänt. Bådar inte gott för trovärdigheten eventuellt.
 

R-Svarvofix

Mr Lange!
2-Faktor
Undrar vad det är för dokumentation Tradera ska ha godkänt. Bådar inte gott för trovärdigheten eventuellt.
Det undrar jag med? Kanske en privatperson som ursprungligen sålt via Chrono24 så ett kvitto till fullpris finns hos tradera säljaren? Kanske ovetande då det av bilderna att döma inte skrek kopia om klockan… 🤔
 

Matte1970

Cartier
Det är något skumt med denna klockan som dyker upp till salu överallt i Sverige varje dag till ett alldeles för lågt pris, från olika personer som säljer klockan. Den har legat ute till försäljning främst uppe i Lappland och Norrbotten under 1-2 månader och annonsen förnyas varje dag. Beware!
Screenshot_20230411_190558_Blockdroid.jpg
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Han har lagt in en klocka till Datejust till REA pris
Blir lite sugen😝
Ja den var ju fin.
Först ska man betala en handpenning på 20 lax. När han har fått pengarna kollar han så att klockan han säljer stämmer enligt annonsen han skrivit innan han skickar iväg den från Spanien. Lysande.


1681276424163.png



Nu försvann plötsligt båda annonserna förresten. Den andra där han tydligt skrev att klockan försäkras så att både köpare och säljare får ut pengar "om den skulle försvinna på vägen" typ var ju också fin.
 

Pjoter

Panerai
2-Faktor
Ja den var ju fin.
Först ska man betala en handpenning på 20 lax. När han har fått pengarna kollar han så att klockan han säljer stämmer enligt annonsen han skrivit innan han skickar iväg den från Spanien. Lysande.


1681276424163.png



Nu försvann plötsligt båda annonserna förresten. Den andra där han tydligt skrev att klockan försäkras så att både köpare och säljare får ut pengar "om den skulle försvinna på vägen" typ var ju också fin.

Blocket gör sitt jobb. Nya kort med en dagens daterad Spansk tidning blev tydligen för svårt.
 
Topp