• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

leicaphile

Panerai
Fake PO, räcker med att bara se urverket.
Screenshot_20240326_162224_Blocket.jpg

Om den tas bort:
1711469869846.png
 

RobVintage

Panerai
Man får givetvis sätta vilket pris man vill men samma pris som handlarna, kom igen nu va.
@Axid
 

Axid

Omega
Man får givetvis sätta vilket pris man vill men samma pris som handlarna, kom igen nu va.
@Axid
Ursäkta? Mitt pris är 49 900 kr. Du får nog putsa glasögonen ;)
 

BankAnden

Panerai
Okej, min är alltså lägre prissatt. Förstår inte riktigt varför du vill hänga ut min annons här? Vad är ditt end game?
Jag tycker @RobVintage har en bra poäng här, då det känns lustigt att tro att C2C ska få samma pris som B2C. Det är inte riktigt rimligt. En annan sak som inte är riktigt rimlig, är dina dryga svar, när han för fram saklig feedback.
 

Axid

Omega
Jag tycker @RobVintage har en bra poäng här, då det känns lustigt att tro att C2C ska få samma pris som B2C. Det är inte riktigt rimligt. En annan sak som inte är riktigt rimlig, är dina dryga svar, när han för fram saklig feedback.
Alright, vi tar det från början. Jag reagerar på att min annons blir citerad i en tråd som heter "... och andra tokiga annonser". Andemeningen är att min annons är tokig eller "skev" som det tidigare uttrycktes. Det tycker jag är lite tröttsamt på två olika plan. Varför kan vi inte låta respektive ägare till sin klocka få välja pris själv? För det andra, priset är enligt mig inte "skevt" eller "tokigt", och jag har inte fått några konkreta bevis för att så är fallet. Skulle initiativtagaren skicka mig ex 4-5 annonser där en grön Seamaster hade sålt för låt oss säga 45 eller lägre (inom EU såklart) så hade jag kunnat ta till mig feedbacken på ett helt annat sätt. Men nu när jag inte får den typen av information utan bara en ganska icke ödmjuk kommentar om att jag är helt fel ut och hängs ut i denna tråd, då blir jag inte supertrevlig. Det tycker jag faktiskt inte är helt konstigt. Jag har faktiskt inte sett någon grön Seamaster för under 50 (inom EU). Säger inte att det inte har funnits men jag har inte lyckats hitta någon här.
Jag har noll önskan om att köra någon långbänk kring denna diskussion så jag kommer inte vara superaktiv i denna tråd framöver. Jag tycker bara man ska få äga prissättningen för sin egen klocka utan att det på ett ofint sätt påpekas, that's it. Trevlig helg på er.
 

RobVintage

Panerai
Alright, vi tar det från början. Jag reagerar på att min annons blir citerad i en tråd som heter "... och andra tokiga annonser". Andemeningen är att min annons är tokig eller "skev" som det tidigare uttrycktes. Det tycker jag är lite tröttsamt på två olika plan. Varför kan vi inte låta respektive ägare till sin klocka få välja pris själv? För det andra, priset är enligt mig inte "skevt" eller "tokigt", och jag har inte fått några konkreta bevis för att så är fallet. Skulle initiativtagaren skicka mig ex 4-5 annonser där en grön Seamaster hade sålt för låt oss säga 45 eller lägre (inom EU såklart) så hade jag kunnat ta till mig feedbacken på ett helt annat sätt. Men nu när jag inte får den typen av information utan bara en ganska icke ödmjuk kommentar om att jag är helt fel ut och hängs ut i denna tråd, då blir jag inte supertrevlig. Det tycker jag faktiskt inte är helt konstigt. Jag har faktiskt inte sett någon grön Seamaster för under 50 (inom EU). Säger inte att det inte har funnits men jag har inte lyckats hitta någon här.
Jag har noll önskan om att köra någon långbänk kring denna diskussion så jag kommer inte vara superaktiv i denna tråd framöver. Jag tycker bara man ska få äga prissättningen för sin egen klocka utan att det på ett ofint sätt påpekas, that's it. Trevlig helg på er.
Faktum kvarstår att för 2k till får man en ett år nyare klocka från en etablerad svensk handlare.
 

Lingrush

Cartier
Faktum kvarstår att för 2k till får man en ett år nyare klocka från en etablerad svensk handlare.

Faktum kvarstår också att köparen kan göra sin egna reaserch och köpa en för 2k mer till från etablerad svensk handlare om denne vill. Det är inte säljarens ansvar att ta hänsyn till människors kunskaper inom olika områden. Man kan inte prissätta sin klocka baserat på att man eventuellt kan vilseleda medlemmar på ett forum som du uttrycker ovan
 

FlipSwede

Rolex
Faktum kvarstår också att köparen kan göra sin egna reaserch och köpa en för 2k mer till från etablerad svensk handlare om denne vill. Det är inte säljarens ansvar att ta hänsyn till människors kunskaper inom olika områden. Man kan inte prissätta sin klocka baserat på att man eventuellt kan vilseleda medlemmar på ett forum som du uttrycker ovan
Dessutom är det svårt,ja ofta omöjligt,att vilseleda en påläst intressent.

Denne har ju gjort sin hemläxa och kanske lägger ett sk "Skambud"

(Vad fan det nu är. Som säljare är jag glad för alla som svarar på min annons även om de bjuder mindre än jag är villig att sälja för.
För om seriöst köpintresse ändå finnes kanske vi kan mötas efter en prisdiskussion?)

Som säljare kan du begära vadsomhelst.
Som köpare bjuda vadsomhelst.
Möts inte dessa två punkter någonstans blir det ingen affär oavsett vad en massa folk som inte ens vill ge ett bud tycker .
 

RobVintage

Panerai
Faktum kvarstår också att köparen kan göra sin egna reaserch och köpa en för 2k mer till från etablerad svensk handlare om denne vill. Det är inte säljarens ansvar att ta hänsyn till människors kunskaper inom olika områden. Man kan inte prissätta sin klocka baserat på att man eventuellt kan vilseleda medlemmar på ett forum som du uttrycker ovan
Absolut men nu har jag redan gjort den 😉
 

BankAnden

Panerai
Alright, vi tar det från början. Jag reagerar på att min annons blir citerad i en tråd som heter "... och andra tokiga annonser". Andemeningen är att min annons är tokig eller "skev" som det tidigare uttrycktes. Det tycker jag är lite tröttsamt på två olika plan. Varför kan vi inte låta respektive ägare till sin klocka få välja pris själv? För det andra, priset är enligt mig inte "skevt" eller "tokigt", och jag har inte fått några konkreta bevis för att så är fallet. Skulle initiativtagaren skicka mig ex 4-5 annonser där en grön Seamaster hade sålt för låt oss säga 45 eller lägre (inom EU såklart) så hade jag kunnat ta till mig feedbacken på ett helt annat sätt. Men nu när jag inte får den typen av information utan bara en ganska icke ödmjuk kommentar om att jag är helt fel ut och hängs ut i denna tråd, då blir jag inte supertrevlig. Det tycker jag faktiskt inte är helt konstigt. Jag har faktiskt inte sett någon grön Seamaster för under 50 (inom EU). Säger inte att det inte har funnits men jag har inte lyckats hitta någon här.
Jag har noll önskan om att köra någon långbänk kring denna diskussion så jag kommer inte vara superaktiv i denna tråd framöver. Jag tycker bara man ska få äga prissättningen för sin egen klocka utan att det på ett ofint sätt påpekas, that's it. Trevlig helg på er.
Sorry, trodde faktiskt vi var i den där tråden där KS-annonser får sig kängor av olika anledningar. Enig att detta är fel tråd, då din annons inte är konstig, på så sätt.

Givetvis ska du/alla äga sin prisättning, min poäng var bara att för många här tycker att C2C och B2C är samma prisläge, vilket det inte är. Men yes, ingen långbänk och jag ska inte vara på och peta något mer =)
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor

Tickers

Omega
Mina misstankar stämde alltså. Jag tyckte bara det var lite väl lågt kanske, särskilt med tanke på att det låg ute någon annan historia ganska nyligen med fuktskadad tavla (om jag inte minns fel) för betydligt mer!
 

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Varför har Tradera börjat med Google Translate på annonser om säljaren inte är bosatt i Sverige? Har sett det tidigare. Vet inte om det är någon inställning man kan göra iofs.

Edit: Det var jag som var dum i huvudet. Hade tydligen automatisk översättning på utan att jag visste om det. Konstigt att det bara är på vissa annonser dock.
Screenshot_20240401-160357_Tradera.jpg
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor
Varför har Tradera börjat med Google Translate på annonser om säljaren inte är bosatt i Sverige? Har sett det tidigare. Vet inte om det är någon inställning man kan göra iofs.

Edit: Det var jag som var dum i huvudet. Hade tydligen automatisk översättning på utan att jag visste om det. Konstigt att det bara är på vissa annonser dock.
Screenshot_20240401-160357_Tradera.jpg
Riktigt obehaglig översättning 🙃
 

KlockByten

Omega
2-Faktor
Hela annonsen känns som ett dåligt försök till en blåsning.
Vad jag vet så finns inga lådor i detta utförandet, eller har jag missat något?
 

Bilagor

  • IMG_2915.jpeg
    IMG_2915.jpeg
    183.2 KB · Visningar: 3
  • IMG_2916.jpeg
    IMG_2916.jpeg
    197.3 KB · Visningar: 3
  • IMG_2917.jpeg
    IMG_2917.jpeg
    188.6 KB · Visningar: 4
Topp