• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

DML20

Omega
16060.png

Skick: "Mycket bra, inga till knappt synliga användningsspår"... Nja.... Är det photoshop vid 160 på glasringen?
Chrono24
Isåfall väldigt fult gjort? Kan det inte vara en lampa ovanför klockan bara?
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
Jag har ingen specifik annons att "hänga ut", men dock ett fenomen jag reagerat över.
"Säljaren" säljer en fin kvartsklocka till ett hyffsat högt pris (typ över 5-6k) och skriver att batteri behövs.
I min värld fungerar alltså inte klockan vid försäljningstillfället. Då ett batteribyte inte kostar många hundralappar hos en vanlig uris undrar jag hur säljare tänker? Ska man som köpare inte kräva att klockan bevisligen fungerar vid köpetillfället? Jag har dessutom frågat om det är full retur om den inte går igång efter batteribyte, men fått nekande svar. Om jag ska köpa en klocka som inte går vid försäljningstillfället ska antingen priset vara betydligt lägre, eller klockan värde vara betydligt högre än utannonserat.
Hur resonerar ni?
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Jag har ingen specifik annons att "hänga ut", men dock ett fenomen jag reagerat över.
"Säljaren" säljer en fin kvartsklocka till ett hyffsat högt pris (typ över 5-6k) och skriver att batteri behövs.
I min värld fungerar alltså inte klockan vid försäljningstillfället. Då ett batteribyte inte kostar många hundralappar hos en vanlig uris undrar jag hur säljare tänker? Ska man som köpare inte kräva att klockan bevisligen fungerar vid köpetillfället? Jag har dessutom frågat om det är full retur om den inte går igång efter batteribyte, men fått nekande svar. Om jag ska köpa en klocka som inte går vid försäljningstillfället ska antingen priset vara betydligt lägre, eller klockan värde vara betydligt högre än utannonserat.
Hur resonerar ni?
Håller med dig till 100% Obegripligt hur man inte kan kosta på sig ett batteribyte. Jag vill definitivt veta att klockan går innan köp. Men det känns mest som ett Traderafenomen ändå.
 

Lingrush

Cartier
Jag har ingen specifik annons att "hänga ut", men dock ett fenomen jag reagerat över.
"Säljaren" säljer en fin kvartsklocka till ett hyffsat högt pris (typ över 5-6k) och skriver att batteri behövs.
I min värld fungerar alltså inte klockan vid försäljningstillfället. Då ett batteribyte inte kostar många hundralappar hos en vanlig uris undrar jag hur säljare tänker? Ska man som köpare inte kräva att klockan bevisligen fungerar vid köpetillfället? Jag har dessutom frågat om det är full retur om den inte går igång efter batteribyte, men fått nekande svar. Om jag ska köpa en klocka som inte går vid försäljningstillfället ska antingen priset vara betydligt lägre, eller klockan värde vara betydligt högre än utannonserat.
Hur resonerar ni?

Kräv att batteribyte ska göras och att den funkar och att du sedan genomför köp. Du kan gå med att stå för kostnaden om du verkligen vill ha klockan. Annars är min rekommendation att avstå köp.
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Jag har ingen specifik annons att "hänga ut", men dock ett fenomen jag reagerat över.
"Säljaren" säljer en fin kvartsklocka till ett hyffsat högt pris (typ över 5-6k) och skriver att batteri behövs.
I min värld fungerar alltså inte klockan vid försäljningstillfället. Då ett batteribyte inte kostar många hundralappar hos en vanlig uris undrar jag hur säljare tänker? Ska man som köpare inte kräva att klockan bevisligen fungerar vid köpetillfället? Jag har dessutom frågat om det är full retur om den inte går igång efter batteribyte, men fått nekande svar. Om jag ska köpa en klocka som inte går vid försäljningstillfället ska antingen priset vara betydligt lägre, eller klockan värde vara betydligt högre än utannonserat.
Hur resonerar ni?
Jag skulle inte köpa en klocka under de förhållandena. Jag tycker man kan kräva att klockan fungerar. Antingen oärlig eller slapp och oengagerad säljare. Inte attraktivt.
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Det är lite extra roligt för i filmen har jag för mig att det är en Seiko 5 som är en homage till Rolex istället för en faktisk rolle
Ja, i boken är det en Rolex men i filmen tillät inte Rolex att en utav deras klockor användes, hotade väl att stämma skjortan av filmbolaget, så de använde en Seiko istället.
 
Topp