• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocketfiskare fiskar

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Den här "Killen" som har sin annons på blocket ang att han har blivit bestulen på sina Rolex klockor STÄMMER vet vem det är och har sålt klockor till honom. Han fick inbrott idag 19/6-16. Så det stämmer. Han är VÄLDIGT seriös säljare annars...

Jättetråkigt att sådant händer.
Väldigt seriös säljare säger du, ja kanske det.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Upps, undrar om det finns risk även här på KS? En bad mig om handledsbilder som jag mailade från mail i mitt fullständiga namn. Jag har inte fått någon respons.
 
Upps, undrar om det finns risk även här på KS? En bad mig om handledsbilder som jag mailade från mail i mitt fullständiga namn. Jag har inte fått någon respons.

Givetvis finns det alltid en risk, går inte att komma ifrån. Men den är nog betydligt mindre här på klocksnack än på blocket.
Skulle jag sälja så hade jag varit mer försiktig med nyregistrerade medlemmar (som jag själv).
Alltid kontrollera referenser.
Sen suger det när man faktiskt tar sig tiden att ta fler bilder med mera och inte får ett svar.
 

paradis

Audemars
På den sida som beskrivs på FB , ock killen som är känd . Han visade klockor till höger ock vänster . Frågade någon om någon Breitling så var han framme , visade att han hade till salu . Det Forumet , exploderade av olika Breitling , alla möjliga modeller . Tycker att han som är gammal i gamet , kanske borde ha tagit det lite lugnare .
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
image.png
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Blocket är bra om man vill ha vettigt betalt. Sen får man sortera lite men det gäller väl precis som med allt annat.

Här är ett av mina bästa bytesförslag som jag fått. Var på en AP 15300.

Hej, jag har en 2001 Mercedes Vito (16.000 mil, ingen rost), en automat
Amerikaniska Ford E-250 Cargo (12.000 mil, ingen rost), och en 1988 bra
Solifer husbagn att byta. Eller en fin sommar stuga i värmland. Intresserad? Tack mvh

Tyvärr dök det upp ett 19-årigt pokerproffs som köpte den utan prut så det blev varken husvagn eller sommarstuga den gången. :(
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Blocket är bra om man vill ha vettigt betalt. Sen får man sortera lite men det gäller väl precis som med allt annat.

Här är ett av mina bästa bytesförslag som jag fått. Var på en AP 15300.



Tyvärr dök det upp ett 19-årigt pokerproffs som köpte den utan prut så det blev varken husvagn eller sommarstuga den gången. :(
"Amerikaniska" Ford dessutom. Not bad. Synd att du missade.

:hilarious::hilarious:
 

M.U

Rolex
Blocket är bra om man vill ha vettigt betalt. Sen får man sortera lite men det gäller väl precis som med allt annat.

Här är ett av mina bästa bytesförslag som jag fått. Var på en AP 15300.



Tyvärr dök det upp ett 19-årigt pokerproffs som köpte den utan prut så det blev varken husvagn eller sommarstuga den gången. :(
Byta klocka mot sommarstuga... :D
 

Husse

Patek
Jag och frugan har kattuppfödning här hemma, vi trodde att försäljning av kattungar skulle freda oss från de värsta galningarna på blocket. Så är det inte! Vi har fått så många konstiga förfrågningar på kattungar och lån av hane så att det räcker till ett eget forum... Skulle få en beg röjsåg mot en kattunge! ursäkta OT
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
De har ju börjats Scam på tratten nu, får ett mail varje gång jag lägger upp nått om att det är nån som vill köpa och skicka till Nigeria ,

image.png
Måste säga att jag tycker detta ser helt legit ut! Känns fördomsfullt att tro att ett brev är oärligt bara för att det kommer från Nigeria?
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Blocket är bra om man vill ha vettigt betalt. Sen får man sortera lite men det gäller väl precis som med allt annat.

Här är ett av mina bästa bytesförslag som jag fått. Var på en AP 15300.



Tyvärr dök det upp ett 19-årigt pokerproffs som köpte den utan prut så det blev varken husvagn eller sommarstuga den gången. :(
Riktigt intressant pappersexercis om ni hade gjort affär :). Har en fd kollega som "sålde" en 911 till en motsvarande person. Han fick betalt!! Tror det vart 4500kr till slut. Som tur är fick bedragaren sitt straff. 6 mån på "Scandic" för ett 30 tal liknande affärer.
 
Topp