• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocketpaket - hur blir man blåst?

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Enkelt, dom köper klockan, pengarna får du när klockan är hämtad hos ett serviceställe. Tex, ett ställe som heter Lågpristobak och godis.

När klockan är framme ber dom butiksbiträdet att gå på toa så tar dom paketet, alt. kör dom in i butiken med bil nattetid.

Paketet är borta och GM får klockan gratis
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tro det eller ej, men det finns klockintresserade personer utanför KS ;)

Jag lade ut min Longines på Blocket och det var faktiskt bara idioter som kontaktade mig. Enligt Denke så beror det säkert på att den hade månfas..

Vete fan om jag någonsin fått någon klocka såld där, i min värld är det nasare som försöker lura amatörer, skurkar och idioter som härjar där.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Jag lade ut min Longines på Blocket och det var faktiskt bara idioter som kontaktade mig. Enligt Denke så beror det säkert på att den hade månfas..

Vete fan om jag någonsin fått någon klocka såld där, i min värld är det nasare som försöker lura amatörer, skurkar och idioter som härjar där.
Stämmer säkert. Jag har aldrig sålt en klocka på blocket.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jasså, du är en sådan där nasare? :)
Trodde jag inte om dig ;)
Yes. Fick marknadspris utan prut. Kändes sjukt oväntat.

För dyrare klockor så är Blocket ett bra alternativ. Tror avslutsfrekvensen på dyrare klockor är väldigt låg här på forumet. Blocket är bra om man bara tar det för vad det är. Bland alla idioter så finns det också bra köpare.
 

Landshark

Cartier
Sålde min Porsche (ej klocka - bil) på Blocket nu i våras. Lade upp en (bra och genomtänkt) annons en södagseftermiddag. Reg. nummer och mejladress framgick av annonsen. Kl 19 samma dag ringde en spekulant. Kom hem till mig kl 20. Då var jag lite vinmarinerad. Efter inspektion och en provkörning på 5 minuter (jag satt med som passagerare) kom vi överens och skakade hand på dealen. Pengarna satt på mitt konto på tisdagen. Dagen efter hämtade han bilen... Ganska geschwint.

Under samma tidsperiod hörde en seriös spekulant av sig per telefon och ytterligare två per mejl. Inte en enda oseriös.

Kanske bara lite bonna-röta (tur)... :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Sålde min Porsche (ej klocka - bil) på Blocket nu i våras. Lade upp en (bra och genomtänkt) annons en södagseftermiddag. Reg. nummer och mejladress framgick av annonsen. Kl 19 samma dag ringde en spekulant. Kom hem till mig kl 20. Då var jag lite vinmarinerad. Efter inspektion och en provkörning på 5 minuter (jag satt med som passagerare) kom vi överens och skakade hand på dealen. Pengarna satt på mitt konto på tisdagen. Dagen efter hämtade han bilen... Ganska geschwint.

Under samma tidsperiod hörde en seriös spekulant av sig per telefon och ytterligare två per mejl. Inte en enda oseriös.

Kanske bara lite bonna-röta (tur)... :)

Du var för billig ;)
 

Oli

Omega
2-Faktor
Får bättre betalt på blocket än här. Finns naturligtvis gott om konstiga typer där men man måste sålla.
Samma här. Får ca 20-40% bättre betalt om man kör via blocket istället för forumet, dock massa oseriösa spekulanter som budar 5% av begärt pris. Dock rätt lätt att sålla ut idioterna från dom som faktiskt är seriösa. Brukar ändå lägga via forumet två dagar innan blocket men merparten av försäljningar går via blocket. Hämta på plats, klocka lämnas över efter pengar finns på kontot. Skickas inte om inte betalning kommit först. Lämnar alltid kvar låda cert och kvitto i bilen tills betalningen är genomförd.
 
Enkelt, dom köper klockan, pengarna får du när klockan är hämtad hos ett serviceställe. Tex, ett ställe som heter Lågpristobak och godis.

När klockan är framme ber dom butiksbiträdet att gå på toa så tar dom paketet, alt. kör dom in i butiken med bil nattetid.

Paketet är borta och GM får klockan gratis

Vet du om det där fungerar i praktiken? Låter knappast hållbart, åtminstone inte utan att butiksbiträdet blir skadeståndsskyldig till säljaren.
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Fick 25% mer betalt på blocket än vad jag blev erbjuden här när jag senast sålde en klocka.
Min mamma blev allvarligt sjuk samtidigt som vi gjorde upp affären så jag orkade aldrig med blocketpaket. Jag bara skickade klockan och fick betalt i efterhand. Precis som man absolut inte skall göra men jag fick mina pengar. Just i den stunden sket jag fullständigt i om jag eventuellt blev blåst på mina 10K.
 

BCKSTRM

Rolex
Hej,
Har sålt en dinka via blocket med just blocketpaket. Funkade bra för mig men min klocka var betydligt billigare än valfri del på dina klockor (sålde för 5900). Hur som tror jag att blocketpaket enast är försäkrat upp till 10k (kan minnas fel) och isf skulle jag inte skicka en daytona med blocketpaket hur reko köparen än verkar. Brevbäraren eller butiksägaren kan ju vara en skurk och att få tillbaka 10k är ju ungefär som att bli pissad på om jag blivit av med en daytona...
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Vet du om det där fungerar i praktiken? Låter knappast hållbart, åtminstone inte utan att butiksbiträdet blir skadeståndsskyldig till säljaren.
Att folk gör hit n run mot serviceställen har jag hört och läst om. Sedan hur juridiken kring skadestånd etc. har jag inte koll på. Men att klockan är borta och det tar mycket tid och energi för att få nåt tillbaka är jag säker på. Det är alltid lurigt kring värdet på en klocka, vissa kräver värderingsintyg från AD alt. kvitto från köpet.

Annars är det en affärsidé, att skicka en jävla massa paket som är tomma. Skriva ett högt värde och sen göra inbrott och sno paketen. Alla är glada utan försäkringsbolaget. Självklart har man en deal med affärsägaren att den får lite deg också.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Fick 25% mer betalt på blocket än vad jag blev erbjuden här när jag senast sålde en klocka.
Min mamma blev allvarligt sjuk samtidigt som vi gjorde upp affären så jag orkade aldrig med blocketpaket. Jag bara skickade klockan och fick betalt i efterhand. Precis som man absolut inte skall göra men jag fick mina pengar. Just i den stunden sket jag fullständigt i om jag eventuellt blev blåst på mina 10K.


Du säger emot dig själv. Du ville ha mer betalt, men sket samtidigt i om du skulle bli blåst på 10k, hm...
 

Oli

Omega
2-Faktor
Du säger emot dig själv. Du ville ha mer betalt, men sket samtidigt i om du skulle bli blåst på 10k, hm...
Det gör han ju inte? Han skrev att han fick 25% mer på blocket. Men mitt i affären blev hans mamma sjuk och pga det så var dom 10k inte viktiga för honom på samma sätt då han kunde förlora sin mor och 10k hade inte hjälpt ett skit mot det..
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Det gör han ju inte? Han skrev att han fick 25% mer på blocket. Men mitt i affären blev hans mamma sjuk och pga det så var dom 10k inte viktiga för honom på samma sätt då han kunde förlora sin mor och 10k hade inte hjälpt ett skit mot det..


Läste om, miss från min sida :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Guskleto maxbelopp för blocketpaket är 10 lök som nån ovan sa så glöm. Gör en normal affär med Swish eller banköverföring där du kräver att du kan se på ditt konto att stålarna är inne. Ha så kul att sortera mailskörden :) Allvar, passa på att njut av alla roliga frisyrer som kontaktar dig. Det gör jag alltid. Flabbar åt de värsta och svarar snällt och matar knastrollen allt jag kan :)
 
D

Deleted member 1154

Guest
Blocketpaket i samarbete med Schenker :) . Det sistnämnda (schenker) har gjort bort sig en gång för mig och det förstnämnda har jag inte provat...

Däremot hade jag en köpare en gång på en blocketannons som ville köpa direkt med blocketpaket, jag sa Nej, han maila igen , då mailade jag att jag troligen hade vägarna förbi hans hemort, då blev det tyst, då var det inte längre intressant....
 
Topp