• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BOLM AUTOMATON – en introduktion och passaround

Chad

Rolex
Som någon redan nämnt; tror responsen blivit mer genuin om du skapat ett nytt konto @Aurum

Klockan är fin men lite väl överarbetad för min smak. Hade gärna sett en variant utan daylight då tavlan i sig ser mycket bra ut.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
Nr 002 på plats, riktigt trevlig!
Välarbetad paketering, travelpouch & fin kartong.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Är det bara jag som inbillar mig eller är urtavlan sned? Tycker den ser ut att sitta snett på båda bilder.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Är det bara jag som inbillar mig eller är urtavlan sned? Tycker den ser ut att sitta snett på båda bilder.

Det ser ut att ha med ljuset att göra. Iaf på bilden ovan.

@Aurum Har du sett Zentihs ”keyhole”-klockor? Ingen jättelikhet med er kanske, men jag tyckte att den yttre bulkiga metallringen ändå påminde på något sätt. Kanske visarna också.

(Finns en på Tradera just nu t ex)
 

André

Omega
Hur ställer man index på vilken månad det är för att tydligt se soltimmarna den aktuella perioden?
Jag ser ju att månaderna är graverade med streck men det är lite rörigt. Lägg ut en tydlig manual på hemsidan.

Vidare måste ni skriva en "Om oss" på sidan med ordentliga kontaktuppgifter och så vidare. Hemsidan lämnar mycket kvar att önska. Det är bättre att inte släppa den innan den är färdig, den ger nu inget bra intryck.

En manual bör väll komma med klockan. Jag tycker som du, men tror för många köpare utanför KS är det nog bara utseendet och att det är en automat som är intressant. En nedladdningsbar eller länk till manual i nytt fönster vore trevligt för dom lite nördigare, då blir det inte förmycket text för dom som inte bryr sig.
En bild på klockan från sidan skulle jag önska, tog en stund innan jag säkert kunde se att bezeln var konisk/välvd.
Kontaktuppgifter fanns tydligt på sidan när jag besökte den från safari iOS11.
Kanske kan vara intressant med en kortare presentation om dom men kan bli lite för personligt och pretentiöst också. Tycker inte det är ett måste utan en smaksak som varken är rätt eller fel.
FAQ var tom och det ända som gav ett ofärdigt intryck i mina ögon.
Att hemsidan lämnar mycket kvar att önska håller jag inte riktigt med om. Jag kan tycka den känns aningen mörk och lite dyster men det är ju min personliga smak och inget som gör hemsidan dålig, dessutom verkar många gilla den designen.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
En manual bör väll komma med klockan. Jag tycker som du, men tror för många köpare utanför KS är det nog bara utseendet och att det är en automat som är intressant. En nedladdningsbar eller länk till manual i nytt fönster vore trevligt för dom lite nördigare, då blir det inte förmycket text för dom som inte bryr sig.
En bild på klockan från sidan skulle jag önska, tog en stund innan jag säkert kunde se att bezeln var konisk/välvd.
Kontaktuppgifter fanns tydligt på sidan när jag besökte den från safari iOS11.
Kanske kan vara intressant med en kortare presentation om dom men kan bli lite för personligt och pretentiöst också. Tycker inte det är ett måste utan en smaksak som varken är rätt eller fel.
FAQ var tom och det ända som gav ett ofärdigt intryck i mina ögon.
Att hemsidan lämnar mycket kvar att önska håller jag inte riktigt med om. Jag kan tycka den känns aningen mörk och lite dyster men det är ju min personliga smak och inget som gör hemsidan dålig, dessutom verkar många gilla den designen.
Mörkt och dystert är bra !
Jag gillar verkligen utseendet och designen av klockan, liknar inget annat som jag känner till men med lite fantasi anar jag ett och annat DNA fragment från LW. Automaton klingar som en flirt med Pierre Jaquet Droz fantastiska mekaniska modeller från 1700 talet.
Den översta modellen gillar jag mest (11111)
Helhets intrycket jag fick (innan jag såg vad priset låg på) var att den skulle ligga i 5-7000 kronors segmentet.
Med andra ord ser den ut för att vara dyrare än den är :)
 
Senast ändrad:

André

Omega
Mörkt och dystert är bra !
Jag gillar verkligen utseendet och designen av klockan, liknar inget annat som jag känner till men med lite fantasi anar jag ett och annat DNA fragment från LW.

Imponerande och tilltalande med originalitet. Fantastiska visare, säkert mycket genomtänkta men ser inte överarbetade ut. Som om man gjorde visarna, satte dit dom och så blev det rätt från början.

Riktigt trevlig! Beställde igår, kom idag :)
9A0F7EC2-33E4-4109-AC91-55CE5F9C4532.jpeg

Nu börjar tråden likna något, lite bilder livar upp och sprider glädje.
 

Joakim C

Cartier
En manual bör väll komma med klockan. Jag tycker som du, men tror för många köpare utanför KS är det nog bara utseendet och att det är en automat som är intressant. En nedladdningsbar eller länk till manual i nytt fönster vore trevligt för dom lite nördigare, då blir det inte förmycket text för dom som inte bryr sig.
En bild på klockan från sidan skulle jag önska, tog en stund innan jag säkert kunde se att bezeln var konisk/välvd.
Kontaktuppgifter fanns tydligt på sidan när jag besökte den från safari iOS11.
Kanske kan vara intressant med en kortare presentation om dom men kan bli lite för personligt och pretentiöst också. Tycker inte det är ett måste utan en smaksak som varken är rätt eller fel.
FAQ var tom och det ända som gav ett ofärdigt intryck i mina ögon.
Att hemsidan lämnar mycket kvar att önska håller jag inte riktigt med om. Jag kan tycka den känns aningen mörk och lite dyster men det är ju min personliga smak och inget som gör hemsidan dålig, dessutom verkar många gilla den designen.

Manual ska följa varan och säljer man ett komplicerat ur bör den ju finnas i tryckt form i boxen. Jag kikade på sidan och kontaktuppgifter finns. Men ingen personlig kontakt är möjlig, dessutom tycker jag garantin kan höjas till 3 år. Reklamationsrätten är tre år. I övrigt är den mörka stilen på sidan läcker :)
 

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
Den ser ganska maffig ut. Ni som postar fina wristshots, hur stora handleder har ni? Och tycker ni de är lagom eller känns lite stora eller otympliga?

Fin är den, klockan, men tvekar lite på att beställa pga storleken. Missade tyvärr passarounden som så många andra så kan inte klämma på den.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Manual ska följa varan och säljer man ett komplicerat ur bör den ju finnas i tryckt form i boxen. Jag kikade på sidan och kontaktuppgifter finns. Men ingen personlig kontakt är möjlig, dessutom tycker jag garantin kan höjas till 3 år. Reklamationsrätten är tre år. I övrigt är den mörka stilen på sidan läcker :)
Vad snackar du för strunt?
https://bolmwatches.com/customer-support/
upload_2018-2-2_14-36-47.png


Jag tycker garantin borde vara livslång, men kom igen, det finns mycket med många märken man kan ha åsikt om. Du är ju knappast något facit hur det borde vara i denna fråga.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Manual ska följa varan och säljer man ett komplicerat ur bör den ju finnas i tryckt form i boxen. Jag kikade på sidan och kontaktuppgifter finns. Men ingen personlig kontakt är möjlig, dessutom tycker jag garantin kan höjas till 3 år. Reklamationsrätten är tre år. I övrigt är den mörka stilen på sidan läcker :)

Hittar inga möjligheter till "personlig kontakt" på vare sig Rolex eller Omegas hemsidor. Fan vad dåligt... eller?
 
Topp