Edin
Silver
Vart är tumme ned knappen när man behöver den...finns inget sådant i Sverige......
Tror tyvärr det är vanligare än man vill tro. Sen är det väll som med allt som folk lär sig att de kan tjäna pengar på så försöker man. Att sen de som tjänar störts hacka accepterar det är ju det tråkiga i denna kråksång. Men det är ju bättre att få 90% än 100 så då orkar de väll inte tjata emot och inte få en enda procent.Det kan man säga, om man vill vara tydlig.Tyvärr verkar det inte vara så många som reagerar. Folk verkar tycka att det är det nya normala. Hoppas det inte är utbrett men jag är skeptisk.
Vet med mig att min bästa kompis hade ett helvette med att få papprena för avlopp till deras tomt inför bygget och i följd få ut avloppskvarnen som dom behövde för att göra klart avlopp (höjderna osv) när de började bygga förra året. De fick höra via en granne på deras landställe ( i samma kommun) att de som var ansvariga av någon anledning blivit sura på kompisen som följt alla avtal och bestämmelser i alla bygglovshandlingar så de mer eller mindra bara satt på ansökan och att det slutade med att grannen på landet som var deras chef började gräva i det. Då hände det grejer.
Så är det inte korruption (som inte finns i sverige) är det ren jävla lathet och icke fungerande byrokrati...