• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bråttom: priskoll Omega PO

mouqvist

Rolex
Jag undrar vad man bör ge för en PO 45XL från 2009 som är nyservad.
Har lite bråttom då säljaren kanske har andra spekulanter.
Tack på förhand
 

mouqvist

Rolex
Jag ska komma med bud
Klockan är servad i september (1 års garanti?)
Svart vridring och tavla
Jag räknar ned att kort och box medföljer

image.jpg
 

mouqvist

Rolex
Just det, verk skulle han kolla genom refnummer
Sen är frågan om 45mm är för stort för mina 17,5 mm handleder, jag återkommer med bild
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Kolla vad som följer med.
Har han kvitto på service, samt att den är gjord av AD? Annars kan du räkna bort den.

Bilden säger tyvärr inget om skicket.
 

mouqvist

Rolex
Verket är ett 2500 (får referensbumret under helgen)
Allt följer med, även kvitto på service för över 6500:- (klockan lämnades hos AD i Sundbyberg)
Är garantin 2 år?
Skicket är annars bra, inga dings eller repor förutom att länken är lite skavt pga deskdiving
Här kommer några bilder som jag tog själv
image.jpg

image.jpg
 

Apansson

Torpare
20 känns som bra pris för cal. 2500. Jag sålde en cal. 8500 för 27 idag. Den där ser dock jävligt mycket för stor ut på dig...
 

wadbro

Cartier
2-Faktor
Sitter snyggt på armen, oroa dig inte för stl. Har själv haft xl-modellen o den är grym! Pris runt 20' håller jag med om, inte för mkt mer uppåt...
 

mouqvist

Rolex
Jo, den kan vara lite stor, även om jag kan tycka att wristshots förstorar ofta klockan jfm handleden, tycker ni inte det?
Hur skulle jämföra denna klocka med en helt ny SMPc som jag kan få köpa för kring 22000:- hos AD på Gran Canaria (med tanke på storlek 41 vs 45mm , ny vs begagnat, 2 års garanti vs 2, osv). Verken är väl identiska?
 

Jens

Greedo
Jo, den kan vara lite stor, även om jag kan tycka att wristshots förstorar ofta klockan jfm handleden, tycker ni inte det?
Hur skulle jämföra denna klocka med en helt ny SMPc som jag kan få köpa för kring 22000:- hos AD på Gran Canaria (med tanke på storlek 41 vs 45mm , ny vs begagnat, 2 års garanti vs 2, osv). Verken är väl identiska?

Köp SMP'n ist.


J
 

JayJay

Rolex
Jo, den kan vara lite stor, även om jag kan tycka att wristshots förstorar ofta klockan jfm handleden, tycker ni inte det?
Hur skulle jämföra denna klocka med en helt ny SMPc som jag kan få köpa för kring 22000:- hos AD på Gran Canaria (med tanke på storlek 41 vs 45mm , ny vs begagnat, 2 års garanti vs 2, osv). Verken är väl identiska?
Hade jag varit i dina kläder hade jag absolut gått på den nya mindre. Avgörande faktorn är faktiskt storleken. 45,5mm är stort på vem som helst. Har man inte grova handleder blir det naturligtvis än mer framträdande.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Säger som någon tidigare, får du den för 20k så ska du vara nöjd. Då det är en XL så tycker jag däremot att du ska pruta hårt.

OT, hur kommer det sig att den har blivit servad för 6500:- efter bara 5 år? Låter väldigt högt.
Måste ha varit en del delar som har varit slitna på den efter bara 5 år.
 

Hugii

Audemars
Säger som någon tidigare, får du den för 20k så ska du vara nöjd. Då det är en XL så tycker jag däremot att du ska pruta hårt.

OT, hur kommer det sig att den har blivit servad för 6500:- efter bara 5 år? Låter väldigt högt.
Måste ha varit en del delar som har varit slitna på den efter bara 5 år.


Vad får du betala för din 5års-service? (bara nyfiken)
 

Belic

Cartier
Jag gav 4800:- utan polering för service på min Speedmaster Pro i våras hos Krons-Ur.
Enligt deras lista ligger en Seamaster automatisk och coax på 4600:- ink polering och 3100:- ex. polering.
YMMV

Tjejen servade sin på Krons och betalade runt 4000:- och det var då ex polering. Verkar bero på vilka delar som behövs bytas.

Jag tycker den ser för stor ut samt att för endast 5000:- till så får du ju en 8500 med 4 års garanti..
 
Topp