Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

bra eller anus? DD 18038

Diskussion i 'Diskussion' startad av Fabian, 16 december 2012.

1. Fabian
    Trådstartare

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    hittat en daydate 18038 för 45k. tyvärr har länken väldigt mycket stretch samt att den säkert behöver åka in på service. Skall också nämnas att tavlan inte tillhör mi favorit och behöver således bytas mot en ny. Priset är ju bra, men prislappen kommer ju inte stanna där med tanke på vad som kommer att behövas fixas.

Är det värt det och är ens ref:en rolig eller ska man fortsätta leta efter en fin 1803 istället?

2. Gavve

Gavve Greven

man får väl mer eller mindre räkna med stretch i länken när man letar day-dates.
    Safirglas tycker jag blir lite "glossy" till guldklockor, så skulle helt klart köra på plexi

3. Fabian
    Trådstartare

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    tycker nästan detsamma, blev bara tveksam om man faktiskt gör en bra affär eller inte. räkna på 10k i service och ny tavla så kanske den blir bättre än någon som har en prislapp på 55k? hmm...

4. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Några bilder på den du kan visa då :)??

5. Gavve

Gavve Greven

10 k känns lite mycket... jag fick svaret att en korrekt tavla kostar mellan 2-4 k.

6. Fabian
    Trådstartare

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    Jag tänkte inkluderat med service, tyckte inte riktigt att datum- och daganvisningen växlade så bra.

den tillhör faktiskt kaplans sortiment. Efter bara 3-4 minuters kallprat fick jag ner den närmare 2k i pris.

7. Gavve

Gavve Greven

Riktigt schysst tavla om du frågar mig och service går väl inte på mer än 4-5 lök?

8. TomasBc

TomasBc Dirty rotten scoundrel

9. Fabian
    Trådstartare

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    tavlan måste bort! den är jätteful :lol:

Den gröna tavlan är helt magisk! helt helt magisk! hmm.. nu börjar detta bli allt mer intressant. Hur kan man få länken att bli tightare, kan Nymans alt. Rob Engström fixa detta?

10. TomasBc

Finns folk i fjärran öst som hjälper dig med länken. Har inga namn men vet att ssp226 har känningar på området.

Michael Young har jag hört ska vara duktig men med diverse issues i kommunikationen varvat med alldeles för mycket att göra. Men hör efter och googla så ska du säkert hitta något! :) Den gröna tavlan är tvärfet.. men tyvärr inte helt gratis

http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=208830

11. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Den gröna tavlan vart GRYMT SNYGG :mrgreen: !!!

12. Fabian
    Trådstartare

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    någon som vill köpa min datejust ?! måste få lös pengar på direkten haha!

13. TomasBc

Haha är det den gröna som hägrar redan? Hör med säljaren först eftersom den har legat sedan den 2a september, stor risk att den är såld redan.. Annars har du trätavlor som är min personliga favorit med undantag för enamel.

Trä

Enamel

Day Date är så pass "gubbig" och om jag minns rätt är du relativt ung och behöver således en udda och fräck tavla :)

14. Fabian
    Trådstartare

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    med det är det som är så roligt med en daydate! Antingen sportar man den med länken och en vit ful t-shirt och jeans. eller så byter man om till ett fräsigt grått nato med gulddetaljer. Men den gröna tavlan skulle verkligen höja klockan....

det är en riktig "hållkäften-klocka!"

15. TomasBc

Yes, jag säger kör och blicka inte tillbaka. Hursomhelst så är det en omöjlig förlustaffär i mina ögon..

16. Charles_

Charles_ Präst

2:a september 2007! :D

17. Fabian
    Trådstartare

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm

hahahaha

18. TomasBc

Ännu större risk att den är såld :D missade den detaljen.. Tanken var god dock.

19. Fabian
    Trådstartare

Fabian Manboy

Från:
    Stockholm
    mycket god!

Men du har fått mig allt för intresserad av denna klocka så någon typ av ekonomisk kompensation borde vara en självklarhet :lol:

Mårtenssons ur Brookfield