Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Breitling aerospace - hjälp med trasig display

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Helagoes, 2 november 2012.

1. Helagoes
    Trådstartare

Helagoes Torpare

Hej,
    Jag äger en Breitling Navitimer Aerospace från cirkus 1991-1992. Klockan är i fint skick men har en liten irriterande defekt. Den lilla displayen som visar datum, vecka mm. lyser extremt dåligt, vilket gör det svårt att se. Frågan är om detta går att laga hos en urmakare och vad skulle det kosta? Kostar det mer än en ny klocka eller är det värt att laga den? Alla tips och tricks tas tacksamt emot!

Bifogar en bild för att underlätta lite för er.

Henrik

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      87,3 KB
      Visningar:
      688
  2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Har du bytt batteri nyligen?

3. Helagoes
    Trådstartare

Helagoes Torpare

Ja, byter regelbundet, nästan för ofta (varje halvår). Men det påverkar inte styrkan på skärmen, tyvärr.

4. _robban

_robban Stadsbo

Från:
    Göteborg
    Det är om jag fattar rätt den undre display som du nu har lite frågor om.
    I mina ögon så ser det ut som om denna display är rätt och slätt kass och har läckt ut. Att byta batteri eller liknande hjälper inte utan blir till att byta hela urverket med displayer och allt eller om man har riktig tur och får fatt i ett donator urverk då byta enbart denna display.
    Tror (inte hundra) att urverk som du ska ha är ett ETA 988.352

5. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Dra ett pm till mig.....kanske har en lösning.