• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling Super Ocean 2014

Lennart Rystedt

Breitling
Hej,har precis köpt min första äkta Breitling Super Ocean som jag tycker är bland det snyggaste som man kan ha på handleden,
köpte den begagnad av en privat person på Blocket ,tyckte priset va bra och alla tillbehör och äkthetsintyg va med,klockan gick en vecka perfekt
jag var jävligt nöjd,men så en morgon hade den stannat!!,va fan tänkte jag får väl dra upp den då,fast den ändå har en gångreserv på 40 tim,
nä den stanna igen, det visar sig att sekundvisaren fastnar typ lite innan kl 12,varje gång,skakar eller drar upp den,går den några varv så är det stopp igen på samma ställe lite innan 12,tänkte fråga om någon vet va det kan vara,funderar att ta den till urmakaren,nån som vet nån bra i Göteborgstrakten,
Mycket tacksam för alla svar
 

Lennart Rystedt

Breitling
Var inne hos Mariaplans ur och lämna in den, han skulle titta på den och göra service på den 1500:- trodde han c:a,låter det rimligt tycker det låter dyrt,bad han spesa exakt vad han gjort med som jag kan spara sen
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Var inne hos Mariaplans ur och lämna in den, han skulle titta på den och göra service på den 1500:- trodde han c:a,låter det rimligt tycker det låter dyrt,bad han spesa exakt vad han gjort med som jag kan spara sen
Ska han göra en full service på den så låter det snarare väldigt billigt. Räkna 3000-5500 för service hos AD. Din klocka verkar vara 6 år gammal, nog nästan dags för en service om den inte fått det tidigare
 

Lennart Rystedt

Breitling
He,he dom auktoriserade är dom värsta skurkarna...lämnar inte min Porsche till PC center heller det får den lilla verkstan som vet vad dom gör,hör av mej hur det gått med klockan sen när den är klar;)
 

Acey99

Omega
Var inne hos Mariaplans ur och lämna in den, han skulle titta på den och göra service på den 1500:- trodde han c:a,låter det rimligt tycker det låter dyrt,bad han spesa exakt vad han gjort med som jag kan spara sen
1500:- för en Breitlingservice är jättebilligt!!
Lämnade in en Chronomat i våras till honom mot ett utlovat servicepris på 1500:- inkl en lättare polering.
När jag skulle hämta klockan fick jag betala 2000:- Urmakaren menade på att ett timräknarhjul behövde bytas ut. Fortfarande billigt men störigt att han ej hörde av sig om prisjusteringen. Sedan var det en assistent som lämnade ut klockan och som ej kunde svara på exakt vad som gjorts på servicen. Mina gamla klockdelar som packningar, o-ringar etc fick jag ej heller vid uthämtningen:-(
Klockan gick dock mkt bra efter servicen med en tidsavvikelse på max 2s/dygn.
Blir nog Jarl Sandin nästa gång det blir dags för service.
 
Topp