• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling Superocean Heritage chrono

D

Deleted member 8389

Guest
Är lite inne på att införskaffa en sådan men har fastnat vid om jag ska ha en 44 eller 46 mm eller kanske inte alls! Vad tycker ni är detta ett ur att satsa på till samlingen.
 

svesam

Rolex
Jovars, det är väl ett ok ur... ;)

image.jpg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Har ju inte en susning om vad du har i samlingen, så svårt att säga hur pass väl en viss klocka passar in.
Vad gäller modellen i sig anser jag dock Superocean Heritage vara det trevligaste Breitling har att erbjuda. Jag skulle av dina alternativ tveklöst ha valt 44-mm-chronon, snyggare (din är också fin @svesam ;)) och en mer behaglig storlek.
Lånad bild (hade nog för egen del dock kört på gummi, är inget fan av mesh..)
Bratte.jpg
 

Klahr

Omega
Jag har haft en 46 med och en 42 utan krono. Jag valde 46 krono framför 44 för att den byggde lägre på höjden. Vettetusan om 44an går in under manschetten t.ex. Mesh är givet. Åk och prova vetta.
 
D

Deleted member 8389

Guest
Tack för alla svar. I min "samling" idag finns endast en Bullhead från Zeno watches Basel och en Panerai Submersible. Har nyligen avyttrat en Omega PO XL och en Panerai GMT Pam 088. Det lutar nog åt att jag slår till på en SO 44mm och då med mesh som jag gillar starkt.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Har ju inte en susning om vad du har i samlingen, så svårt att säga hur pass väl en viss klocka passar in.
Vad gäller modellen i sig anser jag dock Superocean Heritage vara det trevligaste Breitling har att erbjuda. Jag skulle av dina alternativ tveklöst ha valt 44-mm-chronon, snyggare (din är också fin @svesam ;)) och en mer behaglig storlek.
Lånad bild (hade nog för egen del dock kört på gummi, är inget fan av mesh..)
Bratte.jpg
Ju mer jag kollar på bilden, desto mer smälter tom. jag vad gäller mesh på just denna..
 

Ice

Omega
Mesh självklar, men skaffa även gummit och ett passande nato och växla...Jag kör själv med icke-chrono 46mm, så nice. Även Håkan S (Volvo Cars VD) kör med en sådan...)
 
D

Deleted member 8389

Guest
Missade en på chrono 24 för drygt 35000 men har hittat en ny i Italien för samma peng så nu ska jag nog slå till.
 
Topp