Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Breitling Superocean Heritage chrono

Diskussion i 'Diskussion' startad av GMG, 19 oktober 2015.

1. GMG
    Trådstartare

GMG Torpare

Är lite inne på att införskaffa en sådan men har fastnat vid om jag ska ha en 44 eller 46 mm eller kanske inte alls! Vad tycker ni är detta ett ur att satsa på till samlingen.

2. svesam

svesam Friends of KS

Från:
    Höga Kusten
    Jovars, det är väl ett ok ur... ;)

image.jpg

Minuteman, GMG, Denke och 7 andra gillar detta.
  3. Palenkovich

Palenkovich Friends of KS

Har ju inte en susning om vad du har i samlingen, så svårt att säga hur pass väl en viss klocka passar in.
    Vad gäller modellen i sig anser jag dock Superocean Heritage vara det trevligaste Breitling har att erbjuda. Jag skulle av dina alternativ tveklöst ha valt 44-mm-chronon, snyggare (din är också fin @svesam ;)) och en mer behaglig storlek.
    Lånad bild (hade nog för egen del dock kört på gummi, är inget fan av mesh..)
    Bratte.jpg

svesam gillar detta.
  4. Klahr

Klahr Bonde

Från:
    Stockholm
    Jag har haft en 46 med och en 42 utan krono. Jag valde 46 krono framför 44 för att den byggde lägre på höjden. Vettetusan om 44an går in under manschetten t.ex. Mesh är givet. Åk och prova vetta.

GMG gillar detta.
  5. Landshark

Landshark Borgare

Breitlings snyggaste! Finns ju lite klipp att bläddra igenom på tuben... Har bara provat 44:an i butik och den kändes smäcker imho.

GMG gillar detta.
  6. GMG
    Trådstartare

GMG Torpare

Tack för alla svar. I min "samling" idag finns endast en Bullhead från Zeno watches Basel och en Panerai Submersible. Har nyligen avyttrat en Omega PO XL och en Panerai GMT Pam 088. Det lutar nog åt att jag slår till på en SO 44mm och då med mesh som jag gillar starkt.

Dixie och Palenkovich gillar detta.
  7. Palenkovich

Palenkovich Friends of KS

Ju mer jag kollar på bilden, desto mer smälter tom. jag vad gäller mesh på just denna..

GMG gillar detta.
  8. Ice

Ice Bonde

Från:
    Bestcoast
    Mesh självklar, men skaffa även gummit och ett passande nato och växla...Jag kör själv med icke-chrono 46mm, så nice. Även Håkan S (Volvo Cars VD) kör med en sådan...)

GMG gillar detta.
  9. joca

joca Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag tycker 44'an är härlig. 46'an blir för stor enligt mig :)

GMG gillar detta.
  10. GMG
    Trådstartare

GMG Torpare

Missade en på chrono 24 för drygt 35000 men har hittat en ny i Italien för samma peng så nu ska jag nog slå till.

11. antikmartin

antikmartin Stadsbo

Från:
    Hudiksvall
    Snygg. 44an skulle jag ha valt. Skulle nog inte köpa någon klocka alls som är större än så

12. Oli

Oli Präst

Båda är tvärsnygga men 44" är snäppet vassare anser jag.
    Bästa kombinationen är svart tavla, grön bezel och röd sekundvisare. Riktigt fin.

GMG och Ice gillar detta.
  13. Ice

Ice Bonde

Från:
    Bestcoast
    Har "limited 46:an" med grön ring/svart tavla med meshen. Så nice...)

GMG gillar detta.
  14. GMG
    Trådstartare

GMG Torpare

Jag had nu beställt en sådan här 44 mm.

Bifogade filer:

Palenkovich gillar detta.
  15. GMG
    Trådstartare

GMG Torpare

Vi har uppenbarligen samma smak för just en sådan är nu beställd

Oli gillar detta.