Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Minns den här.... hoppas att det inte är samma AD
https://klocksnack.se/threads/skum-polering.79999/
Nä det där ser garanterat ut som slitage, ska man klaga på en polering ska man nog göra det när man hämtar ut klockan
Hur som så är det inget som de kan/ kommer göra nåt åt.Som jag tidigare skrev kontaktade jag AD:n direkt när jag upptäckte det, men då var jag 70 mil bort.
Bad de inte dig om bilder för en bedömning då du inte kunde komma förbi dem och visa upp klockan?Som jag tidigare skrev kontaktade jag AD:n direkt när jag upptäckte det, men då var jag 70 mil bort.
Bad de inte dig om bilder för en bedömning då du inte kunde komma förbi dem och visa upp klockan?
Sedan låter det ju otroligt att en professionell yrkesperson skulle kunna åstadkomma ett så dåligt resultat.
Om man lämnar frågan om ersättning/ny polering från AD åt sidan... Ser inte reporna ut att vara väl unisona ut för att vara resultat av random slitage? Borde väl i så fall vara repor i alla möjliga riktningar. Sedan tänker jag att det borde vara svårt att skrapa klockan mot exempelvis en vägg eller marken och få till så sådana skrapmärken då klockan i sig inte är helt slät utan har vinklar och utstickande ytor. Jag blir lite djävulens advokat här men är det ändå inte mer troligt att reporna uppkommit vid försök till polering? Sedan låter det ju otroligt att en professionell yrkesperson skulle kunna åstadkomma ett så dåligt resultat.
Hej
Det tåget har redan gått, att ett år efteråt komma med synpunkter på en polering är lite som att gå tillbaka med mjölken efter tre månader och klaga på att den är sur dvs helt lönlöst.
Sorry för det negativa inlägget, den den lagstadgade reklamationstiden i KTjL är iofs 3 år, dock måste du enligt praxis reklamera inom 2 månader från det att du upptäckte felet och ingen kommer att tro att du först nu tittade på klockan
Mvh
Ola G
Hade TS berättat att han varit i kontakt med AD direkt i anslutning till att han hämtade ut klockan så hade det kunna undvikasTråkig ton i tråden tycker jag...
nedlåtande och mycket ironi trots de självklara svaret kanske.
Tråkig ton i tråden tycker jag...
nedlåtande och mycket ironi trots de självklara svaret kanske.
Hade TS berättat att han varit i kontakt med AD direkt i anslutning till att han hämtade ut klockan så hade det kunna undvikas
Du tog alltså kontakt med ad direkt efter, skickade du även bilder till ad?
I så fall kanske de åtgärdar. Du har inget att förlora, hör av dig och se vad de säger. Förklara att du inte har vägarna förbi så ofta och att det gjort att du nu hör av dig.
Lycka till.
Hur såg klockan ut, enligt dig @Almdudler, innan du lämnade in den?
Du menar efteråt?
Nej, jag menar framför du lämnade in den.
Hur har det gått?
Whats up,
Hade inne min SD för drygt ett år sedan på service och har sedan dess funderat på om poleringen verkligen gick till som den borde.
Poleringen ser ojämn ut på caset, tydliga linjer efter var det har polerats i rätt vinkel. Är det bara jag eller ska det se ut så här? Hade varit kul att höra era åsikter innan jag tar kontakt med AD:n. Ursäkta bilderna, kommer ta nya imorgon när det är dagsljus.
Hur har det gått?
Har du varit in ännu och om, hur gick det?Hade ett trevligt samtal med en av urmakarna(?) igår och blev ombedd att komma inom nästa gång jag är i Stockholm så ska vi kolla på det. Känns bra än så länge.