Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Bulova pris?

Diskussion i 'Diskussion' startad av HumperE3, 30 juli 2014.

1. HumperE3
    Trådstartare

HumperE3 Torpare

2. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Du kanske ska fråga säljaren om du är intresserad av klockan...

3. Nexus

Nexus Präst

Det är skillnad på Bulova och Bulova :) Just den där klockan är rent kvalitetsmässigt riktigt god, och dessutom av en både populär och ovanlig modell.
    Har dessutom hört rykten om att TS behöver en ny iPhoneladdare...

4. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Du absolut inte den första som tycker det är högt pris! Och det är det :)

Seiko dykare i mängder, Glycine combat sub, Lite Longines, Certina, Tissot. Vintage kronografer och dressare. För att nämna lite :)

5. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Det är väl klart man får fråga på öppna för att få hjälp.

Bojke, Stråkarn, Guillbert och 5 andra gillar detta.
  6. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    Finns inga dumma frågor, bara dumma svar

Finns en anledning till att den inte är såld, för det priset som den ligger ute för finns det i mina ögon mkt bättre klockor att "investera" i

7. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Självfallet men säljaren kanske sitter på info som motiverar det pris som anges eller så är priset för högt som TS anger

8. Spencer

Fast den informationen lär väl vara ganska ensidig?

Bojke, virrooo och Micke Ni gillar detta.
  9. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Zacke är reko, bara att slå till! Nä men vafan, diskutera pris om du vill?

Hebbe gillar detta.
  10. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Jo så kan det ju vara

11. Zacke

Zacke Friends of KS

Från:
    Solna
    I och med att det nu har diskuterats om denna Bulova i 2 trådar måste det ju betyda att denna klocka är väldigt intressant. Jag kanske borde höja priset?

Compiss och Hebbe gillar detta.
  12. Zacke

Zacke Friends of KS

Från:
    Solna

Hur kan den bli på något annat sätt när det är säljaren som säljer klockan?

Compiss och Hebbe gillar detta.
  13. Spencer

Precis, vi tog också bort möjligheten att skriva i säljtråden för att frågor istället skall luftas på öppna. Personligen har jag ingen aning om vad ditt ex är värt. Utgår dock från att det finns andra som vet.

14. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Hade inte gett mer än 3k för en sådan trots boxar osv. Men har ingen koll på om detta är någon nytillverkad/limited/ovanlig modell.

15. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Vilka Bulova har du jämfört med? Samma modell eller andra modeller?

16. Zacke

Zacke Friends of KS

Från:
    Solna
    Till motsats mot många andra så tycker jag det är bra, och jag tycker det är nyttigt att man skriver en sådan här tråd om man vill ha tips, hjälp eller förklaring.

Och som svar till övriga infogar jag här det jag skrivit till många andra i PM om varför priset är "högt":
    Mitt exemplar är i ett väldigt fint skick, länken är tajt för sin ålder som jag förklarat i annonsen och den kantiga kronan är kvar. Hittar man ett annat exemplar på tex Ebay ska man kolla just kronan och länken. Som de flesta säkert redan vet är det svårt att få tag på denna klocka och den har en, för mig, intressant myt/historia vilket i min värld betingar ett högre värde.

Sen har jag varit öppen med att jag gärna tar emot bud.

WilhelmV, 80talisten, Onelund och 2 andra gillar detta.
  17. HumperE3
    Trådstartare

HumperE3 Torpare

Trevligt att så många svarade!

Ja jag menade absolut inget dåligt jag bara undrade lite om klockan och motsvarande i samma prisklass :).

Efter ha kikat runt så känns den helt enkelt för dyr för mig, visst för sådana som skicket och boxen är riktigt viktigt kan de säkert vara värd det. Men jag importerar då hellre någon för mindre än hälften av priset.

Tack för alla tips, tar gärna mera! :D

18. Sjobedan

Sjobedan Präst

Från:
    Malmö.

Tillgång och efterfrågan är väl det som styr priset. Tycker det är ett Fair pris på klockan. :)

Zacke gillar detta.
  19. mosse

mosse Bonde

Från:
    Lund
    Har gjort lite research om just denna modell då jag också är intresserad av den och det är utan tvekan att priset är i högsta laget. Däremot om de är för högt eller ej det beror ju helt på utbudet. Utbudet för tillfället väldigt lågt vilket kanske motiverar det höga priset. Det har under de senaste åren sålts likadan modell i olika skick för omkring 1500-7000 kr med och utan boxar.

Till din fråga så finns de otroligt mycket i samma prisklass och det är svårt att svara då du bara ger ett pris och inte någonting om design? märke? storlek? specifikationer? funktioner? osv... Blir lite som att fråga efter vad de finns för bilar mellan 150k-350k.. en JÄVLA massa :)
    Men jag kan väl rekommendera glycine combat sub om du gillar designen. Mycket trevlig klocka för omkring 5 papp.

20. hedbrg

hedbrg Borgare

Eftersom priset är diskuterbart tycker jag ändå priset känns hyfsat. Inte "priced to sell" men med lite tålamod så betalar nog någon gladeligen priset, särskilt då man ser dom så sällan.

21. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Nu är ni för snälla, en trött totalplankning från en tveksam tillverkare är inte värd dessa pengar.

Norrlänningen, Per, Bojke och 1 annan gillar detta.
  22. hedbrg

hedbrg Borgare

Vid någon brytpunkt känns det som såna här plankningar går från att vara just plankning till vintage istället, och att man ser lite mellan fingrarna på det då. Heuer-dykare, t.ex?

23. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Nej. Heuerdykarna är inte lika mycket plankning som denna.

24. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Är det då ett för högt pris om utbudet är så lågt som du säger? Du har ju sökt ett tag, vad kommer det sig att du inte köpt någon annan?

25. mosse

mosse Bonde

Från:
    Lund
    Jag skrev inte att de var FÖR högt. I högsta laget är de utan tvekan, den har ju inte sålts på en månad. Utbudet är nästan noll, därför jag inte köpt någon. :)

26. Per

Per Björklövens finest

27. Zacke

Zacke Friends of KS

Från:
    Solna
    Nej boxen är inte original.

Mårtenssons ur Brookfield